Een Emperor X is ook best wel een flink dik vel. Probeer eens een vintage ambassador voor de grap. Zijn net iets minder fel dan de normale ambassadors, maar wel het zelfde open geluid.
Ik heb laatst wel op een podium gespeeld waarbij mijn snare alle kanten op stuiterde met ieder rimshot. Voor het eerst de spikes in de pootjes van mij S2000 stand gebruikt.
Aangeboden wegens overcompleet. Ooit gekocht voor wat steviger werk waar ik meer "ping" nodig had, maar wel met een mooi warm donker karakter waar ik altijd al naar op zoek was. Er zit een heel mooi gecontroleerd geluid in deze ride. Helaas speel ik nu alleen nog maar ska en subtiele dingen, dus deze ride mag de deur uit.
De ride heeft geen schade, scheuren of keyholes. Hij is in perfecte staat.
Als ik zanger was geweest had ik ook standaard mijn eigen mic meegenomen. Lijkt me ranzig zo'n collectieve kwijlbak waar iedereen maar in staat te blèren.
koop jij een setje pinstripes voor die kit (ik heb hier nog nooit iemand deuken in zien slaan? of da's knap..)
Ik heb zelf al wel eens deuken in een set pinstripes geslagen. Was op de huiskit van een of ander podium. Geen tijd gehad om bij te stemmen. De vellen waren dusdanig ontstemd dat de bobbels in de vellen zaten. Drama!
Ik heb het juist andersom. Ik kon maar niet wennen aan een speedcobra, te licht. DW9000 was ook te licht voor me. Nu speel ik al een jaar met veel plezier op een Sonor Giant Step. Ik wil ook niet meer terug.
Ik moet wel zeggen dat ik dubbels speel door mijn voet naar voren te schuiven over het footboard. De zogeheten "slide" techniek. Het Sonor pedaal geeft mij de perfecte balans tussen terugvering, souplesse en power waar ik in een pedaal naar op zoek was. Een pedaalmag van mij wel een beetje "weerstand" bieden. Een soort Camco idee maar dan net wat logger en met iets meer power. Een beetje de crossover tussen de DW9000 en DW5000 die voor mijn gevoel weer net te log was.
Ik kan maar niet wennen aan het gevoel van de pads. Hoewel ik met die hele dure Yamaha siliconen pads wel overweg kon. Toch blijft het grootste zwakke punt aan zo'n set de bekkens. Daarnaast voor je techniek dat het eigenlijk niet meer uit maakt hoe je slaat, alleen maar hoe hard je slaat, is ook funest voor mensen die alleen maar electrisch spelen.
Voordat je met kickports in de weer gaat kun je met stemming vaak al een hoop bereiken, en zoals FoREVer al zei: laat je niet gek maken door een locatie. Zeker in een zaal als een kerk met veel steen, waar sublaag verdwijnt en hogere frequenties als een boemerang terugkomen. Door je slagvel wat losser te stemmen kun je dat wat meer samenbrengen, maar echt warm zal het nooit klinken. Jammer voor dat moment, maar er is niet per se iets mis met je kit.
En in princiepe is het ook meer de taak van de geluidsman om de juiste frequenties naar voren te halen en de te aanwezige frequenties of vervelende frequenties wat terug te draaien. Akoestiek is erg invloedrijk en als muzikant kun je een beetje aanpassen door stemming, maar dat is minimaal. Dit filmpje is al vaker voorbij gekomen maar is een mooi voorbeeld.
Berreal: Ik heb is geprobeerd net als jij, met de onderarm rustend op het boven been, te drummen. Of ik moet helemaal onderuit zitten, of ver voorover gebogen Géen gezicht! Zo te zien zit jij in normale houding; Hoe krijg je dat voor mekaar? Staat je snare zo laag, zit je zo hoog?
Aan de andere kant zit je zo jezelf vreselijk in de weg als je een rimshot wilt slaan.... Dat gaat nu niet want je been zit er voor.