Nu sjouw ik voor twee grote bekkens (18" crash en 18" china) twee zware boomstands (die ik nu eenmaal heb) naar de oefenruimte. (Voor 't overige koperwerk--ride, hihat, kleine crash--zijn daar stands aanwezig.)
Het zou fijn zijn als ik één stand thuis kon laten en de chinees d.m.v. een boom-armpje en een multiclamp aan de crash-stand kon hangen.
Voordat ik ga investeren in zo'n multiclamp wil ik natuurlijk weten of dat zou werken.
* Is zo'n opstelling stabiel genoeg (ik ben geen subtiele jazzer)?
* Biedt zo'n opstelling genoeg mogelijkheden om de bekkens fijn t.o.v. elkaar te positioneren (voor foto's houd ik me aanbevolen)?
* Zijn er eventueel alternatieven?
Je kan ook een dubbele standaard (of 3dubbel) nemen nemen, naar mijn idee net wat steviger dan al die losse klemmen. Maar ook dat zal werken.
Zolang je de poten goed positioneert (sow dan!!) en het niet enorm ver uit elkaar wil hebben zal dit gewoon moeten kunnen.
Je kan ook een dubbele standaard (of 3dubbel) nemen nemen [...]
Bedoel je zoiets?
(http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/MAPEX+B990A.JPG)
Ja, dat oogt wel degelijk. Maar:
[...] al die losse klemmen. Maar ook dat zal werken.
De gedachte daarachter: zo'n boom-arm heb ik al (haal ik van de tweede stand); zo'n multiclamp ('pipe L-rod connector' :P ) is dan 't enige dat ik nodig heb. Met een splash of iets anders lichts zou ik dat wel aandurven, maar met twee 'zware' bekkens en de 'L-rods' (waarschijnlijk) nogal ver 'uitgeschoven'...
Wacht 'ns even... Nog een optie zou zijn om niet alleen de 'L-rod', maar ook het bovenste stuk buis van de tweede stand te halen en dat met een ander soort klem aan de eerste te bevestigen. Is misschien steviger (?) *) . Maar ook meer sjouwen... ;(
Ik heb een 19" med thin crash, 18" china en een koebel aan een Gibraltar 900 series stand hangen. De crash hangt als straight stand, de china via de multiklem. Zo stabiel als maar kan.
Ik heb een tijd terug zelfs aan een Mapex tom/cymbal/cymbal stand 8" 10" toms, 17, 18 crashes, en 8 en 10 splashes gehad. Nooit problemen mee gehad.
Dank, Rick!
Topictitel maar veranderen, dan? 'Zoveel mogelijk aan één stand.' 8)7
Ik zie mogelijkheden opdoemen: met nog een 'pipe-L-rod-connector' (en waarschijnlijk wat pielen met de opstelling) zou ik ook m'n ride eraan kunnen hangen. *) Daarmee zou m'n opstelling wel wat 'cleaner & meaner' worden.
(http://eu.playdixon.com/images/product/Accessories/AC_PAKL_1/PAKL264-SP.jpg)
Zoiets ja.
Als ik een klem zou gebruiken zou ik er een gebruiken waarmee je 2 dikke buizen aan elkaar kan maken. Dan heb je net wat meer verstelmogelijkheden en net wat meer stevigheid lijkt mij.
(http://www.guitarampkeyboard.com/rs/tn1/tn1_419408.jpg)
zo'n een dus. met gewoon een bekkenarm of de bovenkant van je boomstand die je dan toch niet meer meeneemt.
Ik heb nu op een Yamaha 9000 stand 2 3 voudige platen met daarop een 14x14, een 16x14, een 20" AA rock ride, een 18"O-zone, en een 18 HHX crash.
Dus met het goede materiaal en een beetje wil is er heel veel op te hangen aan een standaard.
Kheb nog een oude foto gevonden van die stand.
(http://i110.photobucket.com/albums/n82/Sarcon89/Drums/DSC00854.jpg)
Het voorstel wat jij doet (boomstand + multiklem en boomarm) werkt prima. Je moet natuurlijk enigszins zorgen dat de boel in balans hangt maar met een beetje degelijk spul is het absoluut geen probleem.
Als je het gewoon op een goeie stand hangt, geen probleem. Ik heb op één Pearl stand een 12 en 14" tom, een 18" crash en een 20" ride hangen. Geen enkel probleem.
Zorg ook dat je het zo hebt staan, dat niet bijvoorbeeld een zware ride hangt terwijl daaronder niet een poot zit (dus je zware spullen richten naar een plek waar een poot staat, en niet in de open ruimte tussen de poten. (hoop dat dat duidelijk is.) )
Werkt ook uitstekend met lichtere stands. Ik ben van de 900 naar de 6/700 serie gegaan. Stuk lichter en net zo stabiel. Weekt zowel met multiclamps als three-way receivers.
(http://img.tapatalk.com/d52e5679-dc8d-57ae.jpg)
Als ik een klem zou gebruiken zou ik er een gebruiken waarmee je 2 dikke buizen aan elkaar kan maken. Dan heb je net wat meer verstelmogelijkheden en net wat meer stevigheid lijkt mij. [...] met gewoon een bekkenarm of de bovenkant van je boomstand die je dan toch niet meer meeneemt.
Dat is 't geworden. Heb een Pearl klem (ADP 20) besteld. (Met in m'n achterhoofd de gedachte dat zo'n klem later eventueel ook voor iets anders kan worden ingezet.)
(http://www.pearleurope.com/upl/1/default/img/ADP-20.jpg)
Lichtere hardware (à la Yamaha of Gibraltar) komt er ooit nog wel 'n keertje...
Check hier ook even.
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,856.25.html
Edit: Oh beetje mosterd na de maaltijd reactie zie ik nu :P
Oh beetje mosterd na de maaltijd reactie zie ik nu :P
Geen probleem. Is juist leerzaam te zien hoe anderen hun spullen opbouwen.
Hier mijn 'mosterd':
(http://i1142.photobucket.com/albums/n607/Rupsje70/three-on-one_01.jpg)
(http://i1142.photobucket.com/albums/n607/Rupsje70/three-on-one_03.jpg)
(http://i1142.photobucket.com/albums/n607/Rupsje70/three-on-one_02.jpg)
Ik moet e.e.a. nog 'tweaken'. Maar 't staat stabiel en de set-up is weer wat vereenvoudigd.
Netjes gedaan Headshrinker , waar je normaal gesproken 3 stands voor zou moeten gebruiken kun je nu af met één , en alle 3 de cymbals staan mooi in een triangel vorm bij elkaar . *)
Dank, Technobeat! 't Mooie is dat die bekkens ook al +/- zo stonden toen ik nog drie aparte standaards had staan.
Aan de Chinees heb ik nog wat 'werk'. Die wil ik nog iets hoger en meer gekanteld ophangen, omdat ik dan gemakkelijker op de buitenste rand kan slaan. (Daar klinkt 'ie volgens mij 't best: een wat lagere 'kang'.)
Ik heb nog even overwogen om de overtollige stukken buis af te zagen (voor 't gezicht en 't gewicht). Maar da's wellicht niet slim met 't oog op eventuele toekomstige 'upgrades'.
(http://distilleryimage7.instagram.com/86748576394b11e2877022000a9f1278_7.jpg)
Niet echt een heeeeele duidelijke foto, maar zo heb ik het. Dus 2 bekkens per standaard.
Ik heb eerder wel 2 toms, 1 crash en een stack op een standaard gehad. Gewoon een kewstie van uitproberen en kijken hoever je kan gaan.