show je kit - deel2

Gestart door mlommers, mei 01, 2012, 09:53

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Slager


Mooi setje :)
-off topic-
is de pc gecrashed? Wat voor scherm.krijg je? of uberhaupt geen scherm? stuur anders maar ff in een pbtje (anders krijg je ruzie met de mods xd )misschien weet ik een oplossing als het nodig is :)
-ontopic-


PC doet helemaal niks, waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat de EPS voeding niks meer doet  ;)

dunDaan

Sjieke kit hoor. More = more :)
Voor die voeding zou ik eens bij een elektro of PC boer langs gaan. Daar kun je met een beetje geluk voor een tientje of wat zo'n voeding op de kop tikken.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Animal baars

Een EPS voeding is over het algemeen duurder dan een gewone PC (ATX) voeding.. Maar dat is een ander onderwerp ;)

Machiel


Nieuwe Opstelling en de splash en stacks weggehaald. Oh heerlijk zo nieuwe vellen na anderhalf jaar dezelfde.
*kwijl*
Het zijn trouwens G2 clear geworden van EVANS
Neem mij vooral niet te serieus.

Slager


Een EPS voeding is over het algemeen duurder dan een gewone PC (ATX) voeding.. Maar dat is een ander onderwerp ;)


Rond de 40 euro heb je ze tegenwoordig al, maar goed, inhoud van de behuizing mocht sowieso wel met pensioen (Opteron 240's  :P ) en die 40 euro gaat momenteel toch eerder naar de verbouwingen / kinderen. PC'tje komt nog wel....evenals nieuwe vellen, want deze liggen er ook al veels te lang op


Technobeat


Voor die voeding zou ik eens bij een elektro of PC boer langs gaan. Daar kun je met een beetje geluk voor een tientje of wat zo'n voeding op de kop tikken.


Maar tik niet te hard , anders is je nieuwe voedig ook weer kapot . :+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Treklof

#531
nov 10, 2012, 15:07 Last Edit: nov 10, 2012, 15:11 by Treklof
Vandaag niets te doen (op de afwas na...), dus besloten een paar foto's van m'n kit te schieten!
Het is een Ludwig Centennial in de finish Transparent Black.

Specs:

100% North American Maple ketels (tom 6-ply, kick 8-ply).
Maten (diameter x diepte):
22"x18" Kick - Evans Emad2 Clear
12"x9" Tom - Remo Emperor Coated
16"x14" Floortom - Remo Emperor Coated

14"x7" Yamaha 'LOUD Series' Oak Snare (deze wil ik binnenkort vervangen met een Ludwig snare, waarschijnlijk een reissue van de Acrolite)

Hardware:
1x Gibraltar 9609 Boomstand
2x Gibraltar 9610 Cymbalstand met DW 9700 Boom
1x Yamaha HS740a Hihatstand
1x Millenium Pro Snarestand

Bekkens:
UFIP Bionic Bottom/Class Series Top 13" Hihat
Sabian HHX Xtreme 19" Crash
Sabian HHX Legacy 21" Ride
Stagg DH 18" China





Ben erg blij met deze setup, wel zou ik graag nog een bekken willen toevoegen. Dan zou ik de 21" Legacy ride linksonder (drummers perspectief) de china hangen, en op de plaats van de Legacy een andere - iets zwaardere - crashride hangen.

Nijlpaard

Fantastisch mooie Ludwig :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Zijn de foto`s in spiegelbeeld gemaakt Treklof ? :+

Zonder gein , erg mooie set hoor . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

groovemaker

Leuke set!

Van die snare ben ik onder de indruk. Hoe klinkt ie?  6,5" Diep of nog dieper?
Ben benieuwd naar hoe die klinkt :Y
If it's too Loud you're too old!

Treklof


Leuke set!

Van die snare ben ik onder de indruk. Hoe klinkt ie?  6,5" Diep of nog dieper?
Ben benieuwd naar hoe die klinkt :Y


7" Diep! Klinkt 'medium' gestemd heel vol en warm, hoog gestemd erg vel met veel 'pop'.

Kopen? :P

groovemaker

Is zeker een te gekke snare! Ik ben alleen al een tijdje opzoek naar een iets smallere snare.
5 a 5,5"

Maar jouw snare past ook mooi bij de rest van de kit (qua looks in elk geval)
If it's too Loud you're too old!

musiqman

#537
nov 15, 2012, 11:01 Last Edit: nov 17, 2012, 22:34 by musiqman




Mn kitje in de groeiende homestudio.

12x9 (word binnenkort door Thijs van Custom Drums ingekort naar 8" ) 10x9, 14x14, 15x14 (zeldzaam beestje en en heerlijk laag geluid) en 18x15 kick (met ingebouwde May/Shure Beta52 en dicht voorvel)

De 12" wil ik altijd als eerste rack tom in een mandje. De 10" hangt erbij als extra aan de ride stand. Geeft nieuwe creatieve ideeen en zo kan ik m ook als eerste tom meepakken in fill waar nodig.

De 8" gebruik ik niet meer en wacht om verbouwd te worden tot snare.

Op de foto staat de 14x6,5 Bamboo. Deze kan afgewisseld worden met de 13x6,5 afhankelijk van de setting.

En mn trouwe maatje in al die jaren, de gecustomizde 10x5 snare.

De cymbals van R naar L:
18" K EFX (schuiner dan de rest, en door zn gevoeligheid voor scheuren niet meer links waar ik harder sla) 10" K Brilliant Splash, 16" K Dark Crash Medium Thin, 15" Avedis Quick Beat hihats, 18" K Dark Crash Medium Thin, 22" EAK Crash/ride, 19" K Dark Crash Medium Thin, 8" Brilliant splash (heerlijke plaatsing links van me) 20" brilliant Oriental Crash Of Doom.

Afhankelijk van de noodzaak hang ik onder de 19" ook een aux hat met 13" K/Custom K (alleen in 1993 uitgegeven. Soort van Z bottom met K legering en hamering)

Ik heb een voorliefde voor de oudere productie cymbals uit de jaren 70-80 (met lichte uitloop naar de vroege jaren 90 K's) voelt meer solide en meer soul in de schijven.

Wat betreft vellen, ik gebruik al jaren live en in de studio, Pinstripes (incidenteel afgewisseld met Coated Ambassadors) op de toms. Op de Bamboo zit een Vintage Ambassador, de kick heeft een coated Powerstroke 3, de Maple Custom een CS en de 10" snare een clear Ambassador.

Op bottom gebruik ik voor de hele set clear Ambassadors.

Alle hardware is van Yamaha (met een superspelend vintage pedaal) muv de kruk een uber zittende Roc n soc met Gibraltar Nitro base.

Als cymbal stoppers gebruik ik EXA Ltd tops. Er handig, licht en  deels van rubber gemaakt zodat je topvilts nodig hebt. Voor de hihat gebruik een merkloze clutch met banonet sluiting. Scheelt toch weer tijd bij het op en afbouwen.

De stokken zijn van Vic Firth. Ik speel met de Russ Miller HD. Hiermee kan ik net als met de kit en cymbals alle stijlen spelen. Als het in-depth moet, dan heb ik nog AJ1 jazz sticks en 5A voor rock. Ook heb ik keuze uit diverse mallets, rods, brushes en timbale sticks.


Qua electronica gebruik ik de DTXM12 met een extra hh controller en footswitch en een TP65s triggerpad (niet altijd in gebruik) Ik wacht op twee Pintech Dingbat pole triggers.

Als add-on percussie gebruik ik waar nodig een Ridge Rock cowbell, stealthblock (voor die lekkere cross stick sound) en een mounted en losse (voor op de hihat) tambourijn. Allen van Latin Percussion.

Alle reis en opslag tassen zijn van Protection Racket.

animal

#538
nov 15, 2012, 19:52 Last Edit: nov 15, 2012, 19:55 by animal
Waarom -1 voor de post van MM 8)7 ??

FF nivileren dan maar ......... in de hoop dat m'n achterban het er mee eens is  :')

Murgen


Waarom -1 voor de post van MM 8)7 ??

FF nivileren dan maar ......... in de hoop dat m'n achterban het er mee eens is  :')


2 * +1  :Y
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Air Piet


Waarom -1 voor de post van MM 8)7 ??

FF nivileren dan maar ......... in de hoop dat m'n achterban het er mee eens is  :')


Er zal wel iemand jaloers geweest zijn  ;)

Sjieke kit!

Ringo

#541
nov 15, 2012, 22:07 Last Edit: nov 15, 2012, 22:07 by Ringo

Vandaag niets te doen (op de afwas na...), dus besloten een paar foto's van m'n kit te schieten!
Het is een Ludwig Centennial in de finish Transparent Black.







Errug fraaie set....(ruilen voor een Emperador?  8)7 )
I hit you with my Rhythm Stick

Paul

Mooi, Musiqman!

Treklof


Errug fraaie set....(ruilen voor een Emperador?  8)7 )


Neeeeuhhh, hoeft niet ;p

Technobeat


Erg mooie set  *D en uitgebreide toelichting Musiqman . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

Dank. Ben er erg trots op en erg blij met de klank. Goede keuze om toch de Oak blijven spelen.

Hans

Ja, je was toch met een club custom aan het flirten ?

musiqman

En een PHX maar blijf er bij terug komen. De Club is te gek voor die vintage sound en de PHX voor de studio maar met de Oak kan ik doen waar ik goed in ben.  All-round spelen en opnemen. Een echte aanrader.

Air Piet

#548
nov 20, 2012, 15:56 Last Edit: nov 20, 2012, 15:57 by Air Piet
D'r staat een paard in de gaaaaaaaaang..........



Oh nee.. geen paard.. maar wel een BEEST  :+





Even de set klein opgezet in de gang om te kijken wat dit met het geluid zou doen... O+

Technobeat




Even de set klein opgezet in de gang om te kijken wat dit met het geluid zou doen... O+



En .... heeft de gang een positief effect gehad op de sound van de kit ?
Zeker de bass kan knallen daar , wat een vette joekel is DAT. 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog