show je kit - deel2

Gestart door mlommers, mei 01, 2012, 09:53

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

dunDaan


Das wel lekker zeker, zulke kleine toms?

Die snare is ook chill, heb de eer gehad om er afgelopen zaterdag op te mogen spelen, en misschien was het de stemming, maar die dingen knallen als een gek!!


Mwoh, zo klein zijn de toms nou ook weer niet  :/
Die snare ben ik ook wel erg content over; heel gevoelig met een groot stembereik.

Om nog even terug te komen op clear vs. coated: ik vind het verschil op het 1e gehoor eigenlijk best meevallen, maar dat kan ook komen doordat de coated enkellaags is en de clear dubbellaags, dus qua sustain zit het best dicht bij elkaar. Ik vind de clear wel wat helderder klinken, wat denk ik ook vrij logisch is.
Waar ik bij de coated vellen moeite had om de kleine (8") tom goed gestemd te krijgen had ik dat nu bij de grote (15")  waarbij ik 'm eigenlijk niet zo laag als wat ik graag zou willen kon krijgen. Maar goed, ik heb ze redelijk vlug moeten stemmen dus wellicht had ik er wat meer tijd voor moeten nemen.
Al met al heb ik het idee dat het net wat voller klinkt.

@ Nijlpaard. Mooi hoor. Is die uit de Ming dynastie ??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Rick

@ Nijlpaard. Mooi hoor. Is die uit de Ming dynastie ??


Dan was hij toch wel van aardewerk geweest!  *)

5150

Mn setje is binnen ! Specs staan vermeld onder het filmpje... 8)

http://www.youtube.com/watch?v=OcH_Ge45jj4&sns=em
***...in-between-drums...***

Fibesman

Nice, en hoe klinken ze? Speciaal zo'n tunnel besteld? :-)

5150


Nice, en hoe klinken ze? Speciaal zo'n tunnel besteld? :-)


De set klinkt te gek ! ...en die Coentunnel was standaard :-)
***...in-between-drums...***

Paul

Ziet er tof uit zeg! Mooi kleurtje ook.
Hoe klinkt die bassdrum?

Animal baars

Mooi setje hoor! Wat een joekel van een bassdrum. Valt nu de 14" tom niet een beetje weg qua laag tegen die floor? Die is toch een heel stuk dieper..

Blijft toch wel apart, die ondiepe tommetjes.

paQ

mooi hoor :)

Nijlpaard


Nice, is die tom alleen niet een beetje klein t.o.v. die floortom voor het samenvloeien?  :)


Dat valt nog best mee. Die kleine 10 doet goed zijn best :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

#484
okt 17, 2012, 12:25 Last Edit: okt 17, 2012, 12:27 by Nijlpaard

@ Nijlpaard. Mooi hoor. Is die uit de Ming dynastie ??





Dan was hij toch wel van aardewerk geweest!  *)

:+


@5150. Mooie set  :Y Aparte finish ook  8)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

5150


Mooi setje hoor! Wat een joekel van een bassdrum. Valt nu de 14" tom niet een beetje weg qua laag tegen die floor? Die is toch een heel stuk dieper..

Blijft toch wel apart, die ondiepe tommetjes.


Die 14" is idd een gewone tom maar met veel laag door de houtsoort...maar muzikaler dan een floortom zal ik maar zeggen. Ik weet het ook niet te omschrijven...maar tis iig een sound die ik niet eerder heb gehad (ook vanwege de diepte van de toms). De toms spreken snel aan en hebben een enorme punch maar ook "toon". De bassdrum en de floortom zijn werkelijk geweldig.
***...in-between-drums...***

Drummerboy

Er staan sets op waarvan ik ga watertanden, maar hierbij mijn set: een Rockstar DX van Tama
niet mijn foto maar de set is hetzelfde.

Sjaak


groovemaker

Nog een cockpitview van mijn pearl......




If it's too Loud you're too old!

NathanR

Lekker setje! (beide)

Erik


Er staan sets op waarvan ik ga watertanden, maar hierbij mijn set: een Rockstar DX van Tama
niet mijn foto maar de set is hetzelfde.

Sjaak




Juist...eindelijk een Rockstar DX-genoot!
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Drummerboy


Juist...eindelijk een Rockstar DX-genoot!


Haha top!

dutchdrummer


Juist...eindelijk een Rockstar DX-genoot!


Die heb ik ook gehad!!!!!
Van 1991 tot 2003 zo'n beetje.

groovemaker

Bij een orkest bij ons in de stad spelen ik er ook op :Y
If it's too Loud you're too old!

Drummerboy


Die heb ik ook gehad!!!!!
Van 1991 tot 2003 zo'n beetje.


die van mij is van 1992 maar heb hem sinds Nov.2009

Technobeat


5150 , Drummerboy en Groovemaker : Have fun with you`re  *D and great kits . *O*
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick


5150 , Drummerboy en Groovemaker : Have fun with you`re  *D and great kits . *O*


You are?

:?

FoREVer

#496
okt 21, 2012, 18:25 Last Edit: okt 21, 2012, 19:09 by AEDrumsA7x

5150 , Drummerboy en Groovemaker : Have fun with your  *D and great kits . *O*


If that's it I will understand, if not I won't understand  8)7  laten we weer gewoon nederlands praten xD
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Stokmans


...anyway laten we weer gewoon nederlands praten xD


U zei?

DrumDrum


Als we hier op het forum alle Engelstalige uitdrukkingen en begrippen zouden weghalen is er ineens een kwart minder tekst te lezen .......... ;)

FoREVer

@ Stokmans ik weet van niks  8)7
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Omhoog