show je kit - deel2

Gestart door mlommers, mei 01, 2012, 09:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hans

Supermooi. Ik geef mezelf graag kadootjes, maar zo'n kit ben ik niet waard :) overigens vind ik die 4 delige opstelling met de 18" bd het mooist. Nodigt meteen uit.

Anserini

Geweldige finish!  O+

Joris


Nodigt meteen uit.


Dat heb ik met de fusion setting met de kleine kick. Goede S2000 snarestander trouwens  :)

Paul

Wauw, Niels! Prachtige sets heb je daar.
*jaikbenjaloers*

ddrsonor

Nice, very nice :Y

Murgen

Heel erg mooi! Belichting maakt de kit nog mooier (of was dat toeval?).  :w
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Animal baars

Dat is wel heel erg sexy rtNiels! Daim. Alleen wat is de rede van de 14x12" floor en ook nog een 14x14" floor? Zit daar veel klankverschil tussen of heb je de ene heel anders gestemd voor een bepaalde gig?

Geisha heeft mij van de week nog een DW collectors laten horen en dat klonk toch beestachtig lekker. En met die matte finish is oogt het ook nog eens netjes!

rtniels


Supermooi. Ik geef mezelf graag kadootjes, maar zo'n kit ben ik niet waard :)


Ik eigelijk ook niet  :)
Op zich valt het allemaal erg mee. Alles (hardware, pedalen, bekkens, shells) is tweedehands aangeschaft. Daarmee heb ik toch wel een hoop geld uitgespaard. Ik vind eigelijk dat je bijna gek moet zijn om nog iets nieuws te kopen, met het gigantische aanbod aan tweedehandse instrumenten.



Dat is wel heel erg sexy rtNiels! Daim. Alleen wat is de rede van de 14x12" floor en ook nog een 14x14" floor? Zit daar veel klankverschil tussen of heb je de ene heel anders gestemd voor een bepaalde gig?



Daar zit inderdaad weinig verschil op. De reden is dat dit 2 afzonderlijke kits waren (18-12-14 en 20-10-12-14-16). Die jazzkit had ik al veel langer. Toen ik een aanbod kreeg van een gebruikte dezelfde kit met een 20" kick, en bovendien met bijna exact dezelfde kleurentint, heb ik niet lang getwijfeld.
Maar zoals ik zei, de kits staan samen bijna nooit volledig opgesteld. Alhoewel het wel leuk is van een floortom naast je side snare te hebben, en aan de andere kant een 14" en 16" floortom.

rtniels

#208
jun 22, 2012, 18:14 Last Edit: jun 22, 2012, 18:15 by rtniels


Heb je een hele kamer tot je beschikking puur en alleen voor de set ?

ja, de drum-room, alias was- en strijkkot :)

Technobeat


Gaaf hoor , op die manier kun je makkelijk van opstelling wisselen en een zee van ruimte om eventueel met een band te repeteren . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick

Voor mij is het tegenwoordig dit:


patrick76

Wat een mooie snare is dat Rick. Wat is het voor merk en type??
De rest ziet er ook goed uit.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

stefan

Zonder enige twijfel: Odery!
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Geischa

Black Panther 14x6,5 walnoot met woodhoops! for sure ;)

stefan

Niet door voor de wasmachine begrijp ik?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

dunDaan

Interessante setup, zo met die 2 hi-hats. Heb je links langs de rack-tom nou een china onder een "rare" hoek staan??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Rick


Interessante setup, zo met die 2 hi-hats. Heb je links langs de rack-tom nou een china onder een "rare" hoek staan??


Het is een 12" mini china, iets van me af gekanteld. Als ik er nu op sla sla ik niet op de bolling, maar op het blad. Zo houden mn chinas het langer vol!

Twee hihats is voor mij ook enorm wennen. Ik wil zo mijn horizon verbreden en meer open handed gaan spelen. Als ik dit goed onder de knie heb ga ik verder aan mn latin, want dan word het een stuk eenvoudiger voor mij om een samba clave onder een latin groove de zetten.

De snare is ook geen Odery, maar inderdaad een mapex Black Panther Walnut, met CVL Drums Mahogany Woodhoops

Fijn kitje zo! Erg blij mee.

Geischa

Yes! Door voor de wasmachine?

Rick



Spelshows, objecten raden en prijzen winnen. Vroeger vaak huishoudelijke apparaten

Hans


Black Panther 14x6,5 walnoot met woodhoops! for sure ;)


Insider knowledge ... Niet eerlijk. Waarschijnlijk bij jou gekocht ?
Maar belangrijker : Black Beauty ? .... heeft die straf ?

Geischa

Hehe, voorkennis inderdaad! Sorry ;)

Rick


Insider knowledge ... Niet eerlijk. Waarschijnlijk bij jou gekocht ?
Maar belangrijker : Black Beauty ? .... heeft die straf ?


Black Beauty zat met een gescheurd ondervel in de hoek. Een snareside renaisance amb gaat toch iets minder strak dan een normale snareside amb. Maar vond de variatie wel weer ff lekker!

Black Page

... en rick, wat hangt er nu aan metaal rondom dat hout.....  ben alle wijzingen intussen uit het oog verloren ;)

Rick


... en rick, wat hangt er nu aan metaal rondom dat hout.....  ben alle wijzingen intussen uit het oog verloren ;)


6" Diril "Raw Bell" Bell (custom, op 18" crash rechts)
8" Meinl Byzance Dark Splash (op 17" crash links)
12" Diril Aggressive series Thin China (custom)
14" Meinl Byzance Vintage Sand Hats
15" Istanbul Agop Traditional Light Hats
17" Meinl Byzance Jazz Medium Thin Crash
18" Meinl Byzance Jazz Medium Thin Crash
18" Meinl Byzance Dark China
22" Meinl Byzance Vintage Sand Ride


Wilde je de hardware ook nog weten?  8)7

dunDaan

Nee, maar wel je pincode   :6
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog