show je kit - deel2

Gestart door mlommers, mei 01, 2012, 09:53

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

#725
jan 17, 2013, 07:05 Last Edit: jan 17, 2013, 07:07 by Nijlpaard
Van te voren vroeg ik me nog af of ik de 22" bass zou missen maar toen ik eenmaal de 20" bespeelde was die twijfel meteen verdwenen. In deze 20 zit meer laag dan ik ooit uit mijn 22 heb kunnen halen. De toms zijn subtiel te bespelen maar ook als het stevig moet staan ze hun mannetje.

I don't care what anybody says, je merkt wel degelijk een giga verschil tussen een middenklasse berken kit en een toplijn esdoorn kit :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

#726
jan 17, 2013, 10:42 Last Edit: jan 17, 2013, 10:45 by Animal baars
klank=80% vellen toch?? :X

Dat van die kick had ik al toen ik van 22" Pearl Forum (waaiboom) naar Yamaha Stage Custom (berken) ging. Ik overweeg voor een volgende set zelfs wel eens een 18" kick omdat ik steeds vaker in hele kleine setting feestjes speel. Maar ben bang dat ik dat live weer power ga missen..

Rick


klank=80% vellen toch?? :X

Dat van die kick had ik al toen ik van 22" Pearl Forum (waaiboom) naar Yamaha Stage Custom (berken) ging. Ik overweeg voor een volgende set zelfs wel eens een 18" kick omdat ik steeds vaker in hele kleine setting feestjes speel. Maar ben bang dat ik dat live weer power ga missen..


Een goeie anderhalf jaar geleden heb ik The Haunted live gezien, toch best wel een stevige metalband. Speelde op een set met 18" kick, 12" rack, en een 14" en een 16" floor.

De 18" heeft van zichzelf al heel veel punch, en met goed stemmen en micen kun je er best wat laag uit halen. En zeker als je een beetje kwaliteitsketel hebt heeft hij van zichzelf ook wel ballen hoor.

Dries

18'' kan zeker ballen hebben, je krijgt er echter geen Bonham sound uit.
Kwestie van prioriteiten stellen. Ik ben zelf erg tevreden met mijn 20x18'' kick.
Natuurlijk mis ik weleens de dreun die een 22 of 24 inch bassdrum kan produceren maar in mijn ogen is het een erg mooi compromis. Dubbellaags vel voor het pop/rockwerk en een coated ambassador voor een meer open sound.

Ik weet nog dat ik enthousiast verrast werd door een 16'' Yamaha Daxdad bassdrum die bij een kit op het Adams drumworldfestival stond. Absoluut geen main-kick maar wel een erg toffe toevoeging.
Vellen en stemming doen veel maar een kwaliteitsketel haal je er zonder moeite tussenuit. Vooral als je ook naar stembereik gaat kijken.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Hammar

Het lijkt mij vreselijk wennen om van 22 naar 20" te gaan en dan met name de bassdrumklopper.
Die stel je toch een stuk korter in dan, krijg je een compleet andere feeling.

Fibesman

22" blijft de meest flexibele maat en de meest gebruikte ook. Met een 22x16 kun je eigenlijk niet fout. Een 18" is mooi voor jazz maar een 22" komt beter tot zijn recht bij jazz dan een 18" bij rock.
Met een PA kun je een bananendoos ook wel aardig laten klinken maar weinig van mensen spelen altijd met een PA en dan nog, meestal ben je blij dat je een redelijk monitorgeluid hebt, dus een 18" die als een 22 klinkt lijkt me naief en niet handig. Er zijn mensen die het doen en het is niet onmogelijk maar makkelijk maak je het jezelf zeker niet,
Ik heb wel regelmatig geprobeerd met een 20,12,14 setje rock te spelen omdat het zo lekker licht en klein is maar je mist volume en body. Persoonlijk vind ik 14" floortoms ook body missen, maar ja het blijft een persoonlijk ding. Als je veel mogelijkheden wilt zou ik in ieder geval geen 18" kiezen. Ook geen 22x20 trouwens  :F

musiqman

Ik heb nu een 24" berken en 18" oak. En hoewel de 24" een "doodschop" is bij wijze van, komt de 18" zonder problemen mee zeker. Omdat deze op een riser heeft komt de klopper op dezelfde hoogte als een 20" of 22"

Ik denk dat het eiken hier goed zn werk doet (dit is het zelfde met de 15" floor nu naast de 18" floor net zo kan meekomen) het lijkt wel of het de maten groter en warmer laat lijken en waar je dan minder gewicht/volume (omvang) meeneemt.

Fibesman

Hangt ook af van de ruimte, op een zolderkamertje klinkt een 18" vast gigantisch. In een grote ruimte, niet zo..

Robert-Jan


Het lijkt mij vreselijk wennen om van 22 naar 20" te gaan en dan met name de bassdrumklopper.
Die stel je toch een stuk korter in dan, krijg je een compleet andere feeling.


Nee hoor valt best mee
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar


Nee hoor valt best mee


Pas jij de lengte aan dan? of gebruik je een riser?

Fibesman

Maar jij bent een echte 20" man toch RJ? Ik kan er niet aan wennen en mis ook iets in klank.

Hammar


Maar jij bent een echte 20" man toch RJ? Ik kan er niet aan wennen en mis ook iets in klank.

lol......vroegah was hij 22"idd! :+

Robert-Jan

Nou op dit moment heb ik geen 20 ;)
Komt wel weer denk ik zo.

Mijn eigen kits met 20 had ik meestal op een riser, maar op de muziekschool staat er eentje zonder en ik heb het ook jaren zonder gedaan met mn Sonor lite kit..ik zet dan wel de ' klopper in het midden' maar ik kan niet zeggen dat ik daar een compleet andere feeling van krijg of aan moet wennen ofzo.
De truc van de kleine bassdrums groot laten klinken zit 'm in het voorvel. Mijn idee is dat hoe kleiner de kick hoe groter het verschil tussen dicht en open voorvel..en dat is dan wel iets waar je qua feel aan moet wennen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

Een 20" op een riser, dat is niet echt nodig toch?

Robert-Jan

Nee, maar t scheelt wel in sound.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Now i'm interested :) Leg uit ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

nee, doe de test..

haal je pedaal van de rim maar zo dat je er nog tegen aan kan kloppen..klop klop.
til de basdrum een paar centimeter op en doe nog eens klop klop..

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Wie is daar? :+

Rick


nee, doe de test..

haal je pedaal van de rim maar zo dat je er nog tegen aan kan kloppen..klop klop.
til de basdrum een paar centimeter op en doe nog eens klop klop..


Klopt! Ik zweer bij mn 20" op een riser!

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

Riser wie?

Robert-Jan

Riser on the storm..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

#747
jan 18, 2013, 18:36 Last Edit: jan 18, 2013, 18:38 by Joris
Als ik een riser neem wil ik wel drum frame  :Y



*O*

Edit: Deze is nog vetter  :P

http://ritmi.accordo.it/assets/redazione/2012_09/Ritmi/DrumFrame/DrumFrame_2.jpg

Joris

Ik zie dat Bozzio zelfs al z'n bassdrums op risers heeft, was me eigenlijk nog nooit opgevallen.

http://i269.photobucket.com/albums/jj52/linomcortes/kitTerryBozzio.jpg

dmenace

Is ook nog niet zo lang...

Omhoog