Yamaha Stage Custom

Gestart door JackStrikeII, dec 31, 2012, 07:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JackStrikeII

Hey
ik heb een Yamaha Stage Custom maar hij klinkt in mijn oren niet optimaal. Ik heb er goede remo emperor vellen op liggen en op de snare een ambassador. deze zijn goed gestemd. weten jullie een manier om de stage custom (vooral de snare) beter te laten klinken, evt. met andere vellen?
thankx

Hammar

Wat vind jij dat optimaal? waar vergelijk je het mee?

Vellen zijn goed, goed gestemd zou dit geen probleem moeten zijn.

Animal baars

Ik heb zelf ook een Stage Custom en van de snare heb ik de draagranden opnieuw laten frezen. Dat gaf een behoorlijke verbetering in het geluid. Verder een Vintage A vel van Remo boven, hazy300 van Evans onder en een Puresound snarematje (24 snaren brons volgens mij).

De toms (10, 12 en 14") hebben coated G2's boven en onder de 10 en 12" tom ligt een Remo Ambassador Resonant, de 14" tom heeft een EC Reso vel. De bassdrum heeft een Emad2 en een EQ1 met 4" microfoongat. Verder nog iets gedempt door een kussentje.

Hoop dat je hier wat aan hebt, het zijn erg mooie drums. De 10" en 12" toms krijgen denk ik nog wel een enkel laags vel, dubbellaags dempt nog net iets te veel vind ik. Een dikker vel op de 14" tom (zoals de G2) is lekkervet!

Jenslathouwers

ik heb hier zelf ook een stage custom staan,

op de snare een Evans Genera HD. onder denk ik nog het originele vel.

op de toms (12, 13 , 16) G2 coated, onder denk ik G1's

basdrum ligt momenteel een evans emad II  en het standaard yamaha resovel, (gouden combinatie vind ik persoonlijk)


grotendeels gelijkaardig aan die van animal baars dus  8) dus mss wel eens de moeite om te probere ;)

succes nog !!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

JackStrikeII

Ik heb onder de snare ook een puresound, en op de bas ook een evans emad 2 vel. Alle resos zijn standaard Yamaha vellen, maakt dit ve verschil door dit met ambassador te vervangen?

De set klinkt perfect met oordoppen, maar zonder vind ik de 12" echt iets te dood klinken, ook al is hij goed gestemd. De 14" hangende floor klinkt daarentegen lekker war en er komt een vet geluid uit, dit zou ik ook uit de rest willen halen..

Ik heb regelmatig ook op pearl vision vbx , sonor s class gespeeld, deze zijn relatief vergelijkbaar maar hierbij klinkt de snare beter, meer crispy en de rimshots  komt er goed uit.

Jenslathouwers


Ik heb onder de snare ook een puresound, en op de bas ook een evans emad 2 vel. Alle resos zijn standaard Yamaha vellen, maakt dit ve verschil door dit met ambassador te vervangen?

De set klinkt perfect met oordoppen, maar zonder vind ik de 12" echt iets te dood klinken, ook al is hij goed gestemd. De 14" hangende floor klinkt daarentegen lekker war en er komt een vet geluid uit, dit zou ik ook uit de rest willen halen..

Ik heb regelmatig ook op pearl vision vbx , sonor s class gespeeld, deze zijn relatief vergelijkbaar maar hierbij klinkt de snare beter, meer crispy en de rimshots  komt er goed uit.


Welke vellen heb jij boven op je toms?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Joris

In wat voor ruimte heb je hem staan? Je kan nog zo'n goed klinkende kit hebben maar in een ruimte met een slechte akoestiek is het allemaal niks.

Stokmans


De set klinkt perfect met oordoppen, maar zonder vind ik de 12" echt iets te dood klinken, ook al is hij goed gestemd. De 14" hangende floor klinkt daarentegen lekker war en er komt een vet geluid uit, dit zou ik ook uit de rest willen halen..

Met oordoppen in klinkt hij lekker. Geen otoplastieken neem ik aan? De gemiddelde oordop haalt heel veel hoge tonen weg waardoor je drumstel 'lekker vet' klinkt. Accepteer maar dat je set nooit zo zal klinken zónder oordoppen.

Animal baars

Precies, mijn set klinkt ook vetter met doppen dan zonder, bekkens daarentegen...

Je ondervellen vervangen zal zeker uitmaken in het geluid. Of het er vetter van wordt? Ik merk dat met goede vellen onder het stembereik iets groter wordt. je zou, voor mooiere rimshots, ook dikkere spanranden kunnen proberen. Er liggen standaard 1,6mm spanranden op, dit vervangen door dikkere 2,3 of 3mm spanranden of diecast randen zal rimshots beter uit laten komen. Diecast randen dempen wel iets meer en zijn veel zwaarder.

JackStrikeII

Op de tom :/s liggen clear emperors, op de base een emad en op de snare een coated ambassador. Hier ligt een puresound matje onder. Mijn kit staat in een kleine slaapkamer met best wat mubilair. Ik twijfel nu over een maple/birch/recording custom te nemen. welke van deze sets zou zowel in een kleine kamer en op podia het best klinken, of zou ik wat aan de stage custom kunnen veranderen ? 

Animal baars

Ik kan in beide gevallen erg goed uit de voeten met een Stage Custom. Persoonlijk zou ik dan gaan voor de Maple Custom of de Club Custom. Wel met een 20" kick, dat is in hele kleine setting zelfs al snel hard te hard.

Maar een andere set zal niet per definitie je probleem oplossen. Ik zou eens kijken naar een coated enkellaags vel op je kleinere toms, of een Vintage Emperror op de toms. Kwaliteits vel onderop en vooral experimenteren met verschillende stemmingen.

Verder zou ik niet te veel waarde hechten aan de klank van een set in een kamertje vol meubilair, de kans dat je daar een optreden moet geven is vrij klein en als het gebeurd moet het volume zo laag blijen dat je een hele andere klank krijgt dan waar je aanvankelijk op gestemd hebt..

JackStrikeII

@animalbaars weet jij hoe je de snare dan optimaal kan laten klinken. ik heb ervaring met verschillende snares, zoals die van de masters mcx, rec. custom en starclassic b/b maar dit klinkt echt veel beter (logisch want ze zijn zo'n 4x zo duur). Zou het mogelijk zijn om die stage custom snare ook zo te laten klinken, of moet ik dan overstappen op een andere snare?

Paul

#12
jan 03, 2013, 18:49 Last Edit: jan 03, 2013, 18:51 by Paul
De snare is vrijwel altijd een zwakke schakel bij deze klasse sets. Met wat moeite kunnen ze oké klinken maar ze gaan nooit top klinken. Zeker niet zoals de snares die jij noemt, MCX, Rec. Custom, Starclassic etc.
Voor 200-250 euro kan je tweedehands al een snare kopen die vele malen beter klinkt. (Deze bijvoorbeeld)

3ske

Een hele tijd geleden dat ik hier nog geweest ben, maar bij deze kan ik zelf mijn ervaringen wel even meegeven.

Ikzelf heb het slagvel van m'n snare vervangen door een Controlled Sound en daar ben ik eerlijk gezegd wel tevreden over.  De spanning van het slagvel is gemiddeld hoog (nog niet op standje biljartlaken) en ik vind de snare best wel levendig klinken.

Ik weet ook wel dat de snare niet kan concurreren met andere snares die ik heb, maar zeker in de repetitieruimte (en voor eventuele risico-optredens) doet hij wat ervan verwacht wordt.
Only play the music, even if that means to play nothing at all.

Omhoog