sample pad

Gestart door paulus53, jun 15, 2019, 15:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paulus53

Mede muziekmakers

Ik wil graag een leuke electronische  toevoeging aan mijn kit, ik wil namelijk graag intro sample's of mochten ze in een nummer voorkomen tussen liggende sample's toevoegen.
Zoals de windmolen die je hoort bij de originele uitvoering van beds are burning van midnight oil of het koor bij inside van Stiltskin, om maar wat voorbeelden te noemen.
Is dat te doen ergens mee wat aan te slaan is met een stick ??

animal

Een Roland SPD-SX is hier uitermate geschikt voor, dat kan ik je uit eigen ervaring mededelen.

paulus53

Een Roland SPD-SX is hier uitermate geschikt voor, dat kan ik je uit eigen ervaring mededelen.
Uhm dank je, maar is er iets goedkopers ook dan, alesis misschien of werkt dat bout? Roland is best wel kostbaar voor hetgeen ik hem voor ga gebruiken, voor alleen sampleltjes


animal

Tsja, alle waar naar z'n geld. Met de Alesis heb ik geen ervaring.
De SPD-SX wordt regelmatig 2e hands aangeboden, misschien is dat een optie.
Je kunt ook nog naar de Yamaha multipad DTXM 12 kijken,  is nieuw goedkoper dan de SPD-SX

paulus53

Tsja, alle waar naar z'n geld. Met de Alesis heb ik geen ervaring.
De SPD-SX wordt regelmatig 2e hands aangeboden, misschien is dat een optie.
Je kunt ook nog naar de Yamaha multipad DTXM 12 kijken,  is nieuw goedkoper dan de SPD-SX
Onwijs bedankt, weet nu iig waar ik naar moet zoeken.
Lijkt me gaaf om een sample in te starten voor het nummer uit, iets spooky bij twillight zone van golden earring en zo :)

drfill

die grote sample pads zijn voor de meer 'prof' sample gebruikers..
voor gewoon 2 pads en een SD card zou ik ook naar een roland TM2 kijken..
https://images.static-thomann.de/pics/atg/atgdata/document/manual/roland_tm2_manual.pdf#page=10
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Ik heb de tm6 de grotere broer en die is prima voor wat je zoekt, de TM2 is ook een prima oplossing.
Toevallig hebben wij twilight zone ook in ons pakket en wat ik heb gedaan is gewoon de wav file van het nummer geknipt, dus ik heb het origine;e intro als sample.

kaboemba

O ja, ik heb de spd-sx gehad ook prima hier voor en de yamaha multi 12, die heeft wel erg weinig geheugen voor samples maar het kan prima. Nadeel van die 2 vond ik toch wel dat ik een multipad te groot vind om bij het drumstel te plaatsen. Voordeel van de RM-2 en 6 is dat je gewoon pads kan aansluiten en die kan je plaatsen waar je wilt.

animal

Voordeel van een samplepad is dan weer wel dat je meteen 9 pads extra tot je beschikking hebt die maar weinig ruimte extra nodig hebben.
Ik koop er hws tzt ook een Alesis Multipad Strike bij, nog meer pads *O* .

paulus53

Ik heb de tm6 de grotere broer en die is prima voor wat je zoekt, de TM2 is ook een prima oplossing.
Toevallig hebben wij twilight zone ook in ons pakket en wat ik heb gedaan is gewoon de wav file van het nummer geknipt, dus ik heb het origine;e intro als sample.

Mooi , maar daar kan je niet echt met een stick op slaan als je middenin een nummer een sample wil hebben denk ik

drfill

#10
jun 16, 2019, 17:04 Last Edit: jun 16, 2019, 18:51 by drfill
kan wel, hoor.. met een tm-2 kun je (met een splitter) 4 mono pads aansluiten =
4 samples per nummer..  en met pijltjes kun je 'kits' op en neer, is elke keer 4 samples..
maar goed, als je een tm-2 koopt moet je dus ook pads kopen..  en dan kom je toch hoger
met de prijs.. (ook 2e hands) ..maar als je toch alles in 1 unit wilt.. bij drum-tec staat nu bv.
een yamaha dtxm12 in de b-stock (met 3 jr garantie) voor 399,- 
ps.  weet niet of yamaha internal memory genoeg is voor je samples..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Wat drfill zegt dus.

drfill

bij yamaha dtxm12 is de maximale sample lengte 22 sec. per stereo sample (voor bv. een intro)
de maximale sample grootte (geheugen) = 64 mB is  ± 6 minuten stereo audio..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

En als je een ipad met daarop https://usa.yamaha.com/products/musical_instruments/drums/el_drums/apps/dtx_multi-12_touch/index.html draaid, vergroot  je het geheugen van de 12 (zo groot als het ipad geheugen toelaat). Daarnaast kan je hiermee makkelijker bewerken, backups maken audiofiles uit bijv. je dropbox importeren, en meer.

kaboemba

Dat is niet helemaal waar, want je zult dan je samples er op moeten laden en dat doe je niet even tijdens een optreden.

musiqman

Nee deze blijven op de iPad, laden op de app doe je van te voren. Dit heet hier App Audio File Play. je breid je geheugen dus echt uit met deze app en de iPad. Alsware het een externe harddrive.

kaboemba

#16
jun 18, 2019, 09:08 Last Edit: jun 18, 2019, 09:13 by kaboemba
Begrijp ik het goed dat je ze dus niet hoeft te laden maar dat je ze in principe aanstuurt vanaf de dtx12 ?
Want ik heb die app ook gebruikt maar dat heb ik dan gemist, volgens mij moet je nog steeds de samples op de dtx hebben om ze te kunnen horen.
Dat betekent dat je dus toch nog live beperkt bent tot de samples die je in de dtx opslaat, of het laden van de samples moet heel snel gaan.

animal

Dat is wat ie zegt.

kaboemba

Nou zo lees ik het niet "je breidt je geheugen dus echt uit, externe harde schijf" dat zou betekenen dat je dus de samples niet op de dtx hoeft te zetten en volgend mij is dat niet zo.

Paul

Lees eerst de informatie in de link van Musiqman eens. Daar staat hetzelfde beschreven als wat Musiqman zegt.
eerst kijken, dan zeiken.. :+

Citaat
Changing pad assignments for the currently selected kit
In addition to the DTX-MULTI12's built-in voices and functions, DTXM12 Touch lets you assign audio data (.wav, .aiff, .mp3, etc.) imported from Dropbox as well as content from your iPad's music library.
En een stukje verderop staat ook nog dat er een jack-kabel naar de AUX IN van de module moet voor de geluiden:
Citaat
Use a Stereo Cable (mini Stereo - standard stereo) to connect an iPad (headphone jack) to the DTX-MULTI12 (AUX IN jack). *Not necessary when not using the App Wave function.
En mocht je het nog steeds niet geloven, dan laat deze beste man van Yamaha het nog even zien:

kaboemba

Aha, ja sorry ik had zelf gezocht in plaatst van de link te gebruiken en daar kon ik het niet vinden.
Dat is dan wel weer heel mooi, fuck ik heb mijn dtx 12 weggedaan :-(

Robert-Jan

Maar goed..topicstarter zocht iets goedkopers..een iPad erbij maakt het nooit goedkoper .. ;)

Die  nieuwe Roland spd-one wav is dat wat?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Zelf zou ik dan eerder voor een TM-1 of TM-2 gaan, al dan niet tweedehands. Ben bang dat de spd-one te snel te beperkt word, zelfs met de ingebouwde triggerpad.

Of een Alesis sample pad pro, dan heb je ook ingebouwde pads. Het is alleen geen Roland kwaliteit.

kaboemba

Er staat een TM2 op marktplaats incl 2 roland rim triggers

Omhoog