Nieuw(s)

Gestart door Otje, jan 13, 2018, 11:01

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

alhambra

Tja atv is gewoon erg mooi, maar wat ik b.v. niet snap is dat ze hun modules en sets redelijk in het midden van de markt hebben maar dat hun cymbals wel heel erg aan de prijs zijn (maar misschien is het het waard).

Waar atv echtyer wel veel laat liggen is hun outputs en natuur;ijk de belofte dat er een uitbreidngs module komt die maar niet komt (nu al 3 jaar).
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

67Deadman

Waar speel je dan nu mee deadman? Ik zie de pd125x en pd105x en pd125xs waar ik nu ook mee speel. Ik vind het mooie ketels. Weg gemoffeld een kd140 bassdrum. Dat is een hele fijne bassdrum waar ik ook mee speel. Maar het oogt ook mooi en het oog wil ook wat. Je bent wel een linkspoot zo te zien want voor mij staat alles verkeerd ????

Ik blijf een td50 kv erg mooi vinden maar die prijs pfff. TD27 zou ik die dunnere crashes wel eens willen proberen. Het spreekt me wel aan dat die tegenwoordig dunner zijn.
Ik speel alweer een tijdje op de Yamaha

Ik voetbal met links maar schrijf rechts. Links is mijn sterkere been. Ook lekkerder voor de bassdrum Heb een tijdje met die opstelling gespeeld vooral ook omdat ik dan beter open handed kon spelen. Minder spanning op de armen dus minder last van mijn rechter rsi arm. Maar dan de rechtervoet op de hi hat is alsof je weer opnieuw moet beginnen. Wel weer een uitdaging.



alhambra

Grappig, ik speelde altijd open handed met hihat links en bass rechts maar heb nu deze verwisseld en speel dus niet meer open handed. Is wel hele omschakeling voor met name de hihat (been timing), maar ik merk dat mijn bass werk beter is op deze manier.
Merk dat ik nu ook wat makkeliiker syncopisch speel (voor zover ik dat doe).


O ik voetbal niet, maar deed dat met rechts en ik schrijf links, heleboel andere dingen kan ik dan weer met links en rechts (maar rechts vaak wat beter).
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Deze app is er al een tijd maar werkt super:
Mute de vocals, drums, bass of gitaar met jou favoriete muziek en speel mee.

https://youtu.be/0PGnNIbH0zk

67Deadman

Grappig, ik speelde altijd open handed met hihat links en bass rechts maar heb nu deze verwisseld en speel dus niet meer open handed. Is wel hele omschakeling voor met name de hihat (been timing), maar ik merk dat mijn bass werk beter is op deze manier.
Merk dat ik nu ook wat makkeliiker syncopisch speel (voor zover ik dat doe).


O ik voetbal niet, maar deed dat met rechts en ik schrijf links, heleboel andere dingen kan ik dan weer met links en rechts (maar rechts vaak wat beter).
Ja, dat is hem. Been timing was het woord. Maar ben na een tijdje weer terug naar het "oude" vertrouwde gegaan. En ook de ride zo laag mogelijk gehangen zodat ik niet mijn arm steeds hoog hoef te houden als ik er op speel.

chico

#255
mrt 15, 2021, 21:03 Last Edit: mrt 15, 2021, 21:06 by chico
Nou mannen ik heb een 2e hands set gehaald via marktplaats:

Atv adrums bassdrum en snaredrum
2x Atv Adrums 10inch toms
2x Atv Adrums 13 inch floortoms

Roland Td17 drumtec expansions

Roland VH-11 hihat
Roland CY-15 Ride
Roland CY-12 crash
Roland CY-12 Crash/ride
Atv hardware.
Foto's volgen nog!


67Deadman

Nou mannen ik heb een 2e hands set gehaald via marktplaats:

Atv adrums bassdrum en snaredrum
2x Atv Adrums 10inch toms
2x Atv Adrums 13 inch floortoms

Roland Td17 drumtec expansions


Roland VH-11 hihat
Roland CY-15 Ride
Roland CY-12 crash
Roland CY-12 Crash/ride
Atv hardware.
Foto's volgen nog!


Mooi hoor. Ben benieuwd naar de foto's.

animal

#257
mrt 16, 2021, 00:14 Last Edit: mrt 16, 2021, 00:17 by animal
Nou mannen ik heb een 2e hands set gehaald via marktplaats:
Aha, was jij dat  :) , ik heb hem ook overwogen te kopen, omdat ik dacht een geïnteresseerde te hebben voor alles minus een floortom. Kwam er net op tijd achter dat het geen serieus voorstel  betrof,  :/

Maar chico gefeliciteerd.

Technobeat

Mooi Chico  :) .

Is toch anders electronisch drummen met echte toms en een real bassdrum dan ( met alle respect ) de ' platte ' pads van Yamaha of Roland .
De foto`s van de nieuwe aanwinst komen nog las ik maar ik kan mij een voorstelling maken .

Veel drumplezier er mee gewenst  :w  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

#259
mrt 17, 2021, 10:27 Last Edit: mrt 17, 2021, 12:27 by chico
Ja dankjewel, ik was jaren 2box gebruiker, nu ik dit set heb wat een verschil in kwaliteit als je een 2box speedlight kit hebt gehad.
Dit is een geweldig set waar ik nog jaren plezier aan ga beleven.

 Er zat ook nog een Roland Td-17 module bij, deze heb ik voorzien van enkele Drumtec edities. Klinkt niet verkeerd.

alhambra

Dat is een mooie aanscahf Chico.
Roland zeg ik niks van ;-)
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Ja die td17 module vervangen door de strike module???? dat zou pas vet zijn als dat werkte.

alhambra

Over de cymbals kan ik niks zeggen, nooit roland gehad, maar de rest zou toch gewoon erken. Mijn setje doet het prima op zowel atv als alesis.
Heb yamaha bekkens en daar werkt zowel de dual zone als de choke functie, alleen de ride werkt de triple niet. Die pakte zowel bell als edge hetzelfde, heb de edge trigger losgekoppeld omdat ik de edge sowieso nooit gebruik op de ride.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Is er niet iemand die een strike module verhuurd????

67Deadman

Jawel liever kijkbuis kinderen :

https://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbiedingen-f/product/755491/b-stock-alesis-strike-performance-drum-module

En druk op het knopje huren.

Ik heb daar vaker naar zitten kijken om te huren. Daarna doen ze je een aanbieding om hem te kopen.
Maar je moet minimaal 4 maanden huren. Ennuhh,  ik werk er niet en heb ook geen aandelen maar zit zo wel eens te rekenen als ik de wat duurdere synth wilt uitproberen wat het mij dan kost. Maar volgens mij is het zo :


Je betaalt eerst de borg             :  Dat is het koopbedrag delen door 3 is in dit geval 736 euro :3 = 245 euro
Dan betaal je het maandbedrag  :  Dat is het koopbedrag delen door 15 is in dit geval 736 euro : 15 = 49 euro.

Huur je dit bv op 22 maart dan betaal je nog voor de dagen die over zijn in maart. 10 dagen vanaf de 22e
is 46 euro : 31 = 1,5 euro per dag x 10 = 15 euro

Dus je eerste betaling is 245 + 49 + 15 = 309 euro daarna nog 3 x 49 euro voor de laatste 3 maanden.

Vind je het niks kan je het terug sturen dan krijg je je borg terug (als er niets voor de rest aan de hand is met de module anders naar rato)

Dan heeft het je al met al 4 x 49 + 15 = 215 euro gekost die 4 maanden en 10 dagen.

Als je hem dan wilt overkopen dan rekenen ze als volgt :

736 - de borg van 245 euro = 491 euro - de helft van de reeds betaalde huur is 98 = 393 euro bij betalen


Dan heb je voor de module in totaal betaald incl de 4 maanden huur : 834 euro

https://www.bax-shop.nl/huren?gclid=Cj0KCQjwl9GCBhDvARIsAFunhsm8z7LSAE1pyvZxY-YpcO_kn9fWp1Mr7vlArmjIX_xFBSxN2VdVnTIaAtuQEALw_wcB

Dus als je hem koopt betaal je 98 euro meer dan de aankoopprijs. Vind je het niks dan heeft het je 215 euro gekost.

Tja huren.... ik ben er nog steeds niet uit.




chico

Bedankt voor de info! Huren... hmm ik ben er ook nog niet uit...

animal

Dan kun je dus beter bij Bax kopen en als het niet bevalt binnen 4 maanden !!!!!!!!!!!!!! retourneren.


67Deadman

Dan kun je dus beter bij Bax kopen en als het niet bevalt binnen 4 maanden !!!!!!!!!!!!!! retourneren.
Ja inderdaad. Maar om dat nu 4 x per jaar te doen is ook zo wat.

animal

#269
mrt 20, 2021, 19:19 Last Edit: mrt 20, 2021, 19:23 by animal
Ja inderdaad. Maar om dat nu 4 x per jaar te doen is ook zo wat.
Een jaar heeft maar 12 maanden  :+

Uitgangspunt was toch ook niet dat er zo frequent gehuurd zou/moet worden?

alhambra

Vandaag een hele dikke geweldige jobeky set gezien, was op bezoek bij Taye drums Nederland (voor een paar cases) en Tom had een super mooie jobeky ketel set staan.
Had er altijd al naar gekeken om een keer te kopen en nu voor het eerst met eigen ogen gezien.
Geweldig afgewerkt, super mooie wrap of lak heb niet gevraagd wat het was.

Potdomme en weer GAS voor een jobeky set.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

67Deadman

Een jaar heeft maar 12 maanden  :+

Uitgangspunt was toch ook niet dat er zo frequent gehuurd zou/moet worden?
Inderdaad, sprak voor mijzelf. Er zijn zoveel mooie synthesizers om uit te proberen..

drfill

cool jobeky kit, ik zou alleen de vellen er ook afhalen en kijken of er niet 2 cm dikke triggerkegels in het midden zitten..
jobeky verkoopt nu ook 'Lemon' cymbals 15,5" voor 125 pond (145 eur) ander logo..
https://jobekydrums.co.uk/product/15-6-jobeky-dual-zone-crash-ride-electronic-rubber-cymbal/
deze kosten op alibaba zelfde voor 2 cymbals
https://www.alibaba.com/product-detail/Lemon-16-triple-trigger-ride-cymbal_62221444847.html?spm=a2700.7724857.0.0.51556fc0tvV2Zs
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Ik vraag me af hoeveel of je, nu Brexit een feit is, nu meer betaald voor Jobeky spullen.
De levertermijnen waren al niet geweldig, dat zal er met alle extra douane handelingen beslist niet beter op zijn geworden.
Een beroep doen op garantie lijkt me helemaal een drama ...............,
ik spreek volledig voor mezelf, maar ik ben wel klaar met Britse spullen, het leven is al ingewikkeld genoeg met een Britse stiefmoeder.  :X

alhambra

Vorige week een gitaar binnen gekregen uit engeland, duurde ongeveer 3 weken (lag 1 1/2 week in frankrijk en 1 week in nederland), maar GEEN btw invoer.

Lever tijden schijnen al richting de 4 tot 6 maanden te gaan, daar snijden ze zich denk ik mee in de vingers.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Omhoog