Nieuw(s)

Gestart door Otje, jan 13, 2018, 11:01

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

alhambra

O die ken ik wel, had mij de tip gegeven.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Ik kreeg net een mail van Efnote dat de module alleen met hun eigen pads werkt en dat je niet zelf geluiden kunt toevoegen op een sd kaart.Ook zou de Efnote 5x nog niet in wit sparkle finish gaan komen maar alleen in de zwarte uitvoering zoals op hun website staat.

animal

Jammer, voordeel is wel dat ik verder niet meer naar die module hoef te kijken ............NEXT! :w

Persoonlijk vind ik de zwarte uitvoering mooier, stijlvoller, daarnaast is sparkle finish een wrap en de zwarte een fineer, dat is natuurlijk van invloed op de sound  ;) .

67Deadman

Vindt het er wel chic uitzien hoor. 

Maar ook deze moet je in het echt zien en spelen. Als ik op You tube de kits hoor dan klinkt het allemaal best goed.
Maar je weet niet in hoeverre het geluid is gepimpt .


chico

Ja persoonlijk vind ik het erg mooi ik kan niet wachten om de Efnote 5x te testen! Als het geluid en speelbaarheid me bevalt dan kan dit set het wel eens gaan worden.

alhambra

Grappig voor iemand die van een 2box af komt, je zou toch denken dat juist die een module wil die je zelf kan aanpassen en samples op gooien.
Als de kit alleen met eigen pads werkt en je ook geen geluiden kan toevoegen dan geef ik heel weinig kans.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

We gaan het zien... maar ik heb het wel gehad met de 2box module je blijft ermee kloten.
Tot dat er serieuze latency en triggerproblemen ontstaan als je grote samples naar de module copiert. Daar had ik veel last van bij bv kits van superior drummer 3. Is dit de reden waarom de meeste bedrijven  niet kiezen voor de optie om je eigen multisamples te copieren in de module?

alhambra

Geen idee of de meeste bedrijven dat doen, 2box, mimic pro, alesis strike, roland sx, yamaha dtx multie en volgens ook de dtx900 die kunnen dit allemaal, je zou haast denken dat de meeste het wel kunnen.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

#208
feb 10, 2021, 21:24 Last Edit: feb 11, 2021, 06:37 by chico

drfill

sommige klinken goed, en sommige 'yuk' ?(layer tekort) het hangt soms enorm af van 'de samples'
en de afstelling triggering  https://www.youtube.com/watch?v=DFMgDqSA15E
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

chico

Dat is al een heel oud filmpje klinkt wel top!

drfill

#211
feb 11, 2021, 16:06 Last Edit: feb 11, 2021, 16:20 by drfill
da's nou precies wat ik bedoel.. ik heb heel veel goede dingen gehoord, met gewoon 2box
of superior 2 (laat staan 3) en dat vond ik beter klinken dan eFnote (sorry, mijn smaak)
of bv. 'getgooddrums' heeft ook goede sounds,  ik hou niet zo van die 'knal' snares, maar
de byzance cymbals klinken wel 'cool'  https://www.youtube.com/watch?v=Qa4Dv6pwBhc
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

chico

Wat ik heb ervaren met de 2box module. grote dsnd samples met name hihat en ride samples. Die geven me triggeringproblemen en latency problemen. ( Ssd5 ssd5.5 sd3 ).

Ben dus wel benieuwd of er een module op dit moment is waar je probleemloos je eigen multisamples (kits) van ssdf5 ssd5.5 sd3 enz in kan zetten. Soms ontstond er ook latency
Op de snare en toms. Maar of dit nu aan het sdhc kaartje ligt? Standaard had de module maar 4GB opslag, ik had er een 32 GB erin.
Zoals vele anderen 2box gebruikers.

animal

Geen idee of de meeste bedrijven dat doen, 2box, mimic pro, alesis strike, roland sx, yamaha dtx multie en volgens ook de dtx900 die kunnen dit allemaal, je zou haast denken dat de meeste het wel kunnen.
Weet je zeker, Alhambra, dat je 'multi-samples' bedoelt, aan de Mimic en Roland-spd-sx kun je alléén zelf one-shot samples toevoegen (met de andere modules heb ik zelf geen ervaring).

animal

https://www.youtube.com/watch?v=DFMgDqSA15E
Ja, in dit filmpje klinkt de drumit5 prima/natuurgetrouw, je hebt wat mij betreft ook aan 3 hele goede sets genoeg om gelukkig te worden, het gaat niet om de kwantiteit maar de kwaliteit.

chico

Ja dat is natuurlijk zo maar het is gewoon jammer als je dan samples van ssd5 of sd3 in je 2box module zet, dan het dan niet lekker triggert erg jammer.

alhambra

Weet je zeker, Alhambra, dat je 'multi-samples' bedoelt, aan de Mimic en Roland-spd-sx kun je alléén zelf one-shot samples toevoegen (met de andere modules heb ik zelf geen ervaring).
Sorry ik had het multi niet gelezen, waarschijnlijk omdat het mij niet interesseert.
Efnote ben er niet van onder de indruk, maar klinkt ook niet slecht.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Maar klinkt een Ad-5 module beter dan deze
Efnote module? Ik ben benieuwd als ik zo'n set ga testen. Kwa geluid denk ik dat ik de strike module beter vind.

alhambra

Ik denk dat er manier is om te luisteren welke beter klinkt en dat is naast elkaar, over dezelfde koptelefoon of p.a.
Dus zolang je geen zaak vindt die deze naast elkaar heeft staan kan ik er niks over zeggen.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Ben je wel onder de indruk van de sounds in de alesis strike module?

animal

Dit lijkt me interessant voor jou chico, vanavond is de onthulling!


drfill

ok,staat er al op ? na 32 minuten gaat hij eindelijk drummen op zijn feestverlichting/ vlaggen drumstel..
het enige wat ik ervan 'opstak' (na hard zappen)  was  "met een alesis kun je ook loopen" .. dacht ik..
https://www.youtube.com/watch?v=b0v7ZNsGUa8
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

alhambra

Ben je wel onder de indruk van de sounds in de alesis strike module?
Ik vind ze zeker niet tegen vallen. Ik dacht na een mimic en een ad5 dat het zwaar zou tegen vallen maar dat is niet zo.
Via de koptelefoon zijn ze prima, over de p.a. erg goed zelfs, klein beetje reverb om wat ruimte te krijgen en dat is het. Moet nog steeds bezig om alle outputs te gebruiken en het geheel dan goed af te stellen.
Hihat werkt ondertussen prima met een extra controller, bekken geluiden vallen ook niet tegen.
O er zitten genoeg geluiden in waar je niks aan hebt, maar wat wil je met 1800 samples, maar ook prima wat zeer goede kits samen te stellen.

Ik had gedacht dat de strike multipad en de losse module dezelfde samples zouden hebben maar dat is niet zo, die van de module zijn beter.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

ok,staat er al op ? na 32 minuten gaat hij eindelijk drummen op zijn feestverlichting/ vlaggen drumstel..

Wat een nutteloos gewauwel.

chico

Ja inderdaad wat hebben we hier aan pfff?

Omhoog