Nieuw(s)

Gestart door Otje, jan 13, 2018, 11:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

alhambra

Was al langs gekomen, erg interessant.

Helaas lijjkt de communicatie al weer ruk.
Ik had ze gemaild en om informatie gevraagd en tevens aangegeven dat er bij de duits/nederlands dealer niks over te vinden was.
Antwoord? Niks, nada, nopes, hoe dom van een beginnend bedrijf naar iemand met interesse in hun product.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Otje

Tja.., de nieuwigheden volgen elkaar wel erg snel op. Bang dat ze 'de boot missen'? Het wordt wel erg druk zo op de A/E markt. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Benieuwd wie doorzet dan wel afvalt. De prijzen zijn aan de (te)hoge kant. Ik hou het bij mijn oude vertrouwde Roland; TD-20X. Voldoet aan mijn nivo, meer dan dat zelfs. Er zit zoveel op dat ik al jaren plezier heb en daar gaat het om. "Fun with drum" is al wat matters . ..voor mij althans.  :P

chico

En Rob bevalt de Strike module al niet meer?
Omdat je nu geinteresseerd bent in de nieuwe Efnote?

alhambra

Nee hoor bevalt prima, die atv ad5 die op marktplaats staat is de mijne dus dat is wel duidelijk.
Maar ik ben altijd geïnteresseerd in wat er mogelijk komt.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

drfill

heb je 2e e-mail adres geregistreerd, voor de atv soundstore ?   ..just saying
of missch werkt die sd card 'procedure' wel voor alle sounds
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Nee hoor bevalt prima, die atv ad5 die op marktplaats staat is de mijne dus dat is wel duidelijk.
Maar ik ben altijd geïnteresseerd in wat er mogelijk komt.
Voor sommige, daaronder reken ik ook mijzelf, blijft het een soort van zoektocht naar de heilige graal. Aan de zoektocht zelf ontlenen we ook veel genoegen.

@chico, dus als je een Alesis Strike wilt voor weinig/minder, moet je even geduld hebben  :+

alhambra

Alles kan animal, maar deze verrast mij eigenlijk (positief) was ongeveer de goedkoopste die ooit gekocht heb en heeft de opties en het geluid wat ik zoek.
Al moet ik wel zeggen dat ik dat met meerdere units in het begin ook dacht, op den duur kom je toch dingen tegen.
En goedkoop weg, valt wel mee ik betaal er over het algemeen minder voor dan anderen.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Zo mannen ik ben drumloos.... heb net mijn speedlight kit verkocht, ik was jaren 2box gebruiker maar nu wordt het tijd voor wat anders maar wat....

Atv Ex-5 , efnote, alesis strike pro se?
Maar eens goed gaan nadenken...
Nog aanraders voor iemand die de 2box
Sound gewend is? Wat zou mij positief kunnen verrassen????

alhambra

Hmmm je zou eigenlijk de zaken naast elkaar moeten proberen, maar ja ff naar duitsland (drum-tec) zit er nu niet in en ik weet in nederland geen zaak die deze naast elkaar heeft.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Technobeat


( Eindelijk ) weer nieuws van DW , nu met de Gewa G9 set in Walnut finisch .

Wat denken jullie van de module ansieg ?


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

Module ziet er goed uit, wel duur dus je mag er toch wel wat van verwachten...
Hoe is deze in vergelijking met de Mimic?

animal

#161
jan 27, 2021, 10:11 Last Edit: jan 27, 2021, 10:15 by animal
Sorry Technobeat, onder welke steen heb jij gelegen?  :+

https://www.slagwerkkrant.nl/nieuws/artikel/20460/gewa-drum-work-station-g9-gelanceerd-op-musikmesse

http://drum-forum.nl/index.php?topic=5032.0

En om kort te gaan, mooi spul maar de prijs/prestatie verhouding is niet best.
M.a.w. product maakt hoge verwachtingen niet waar, zo vallen de sounds tegen, trigger problemen etc.

animal

@chico

Kijk hier eens naar, van deze module lijkt de prijs/prestatie verhouding helemaal top!!

http://drum-forum.nl/index.php?topic=5054.0

alhambra

Sorry Technobeat, onder welke steen heb jij gelegen?  :+

https://www.slagwerkkrant.nl/nieuws/artikel/20460/gewa-drum-work-station-g9-gelanceerd-op-musikmesse

http://drum-forum.nl/index.php?topic=5032.0

En om kort te gaan, mooi spul maar de prijs/prestatie verhouding is niet best.
M.a.w. product maakt hoge verwachtingen niet waar, zo vallen de sounds tegen, trigger problemen etc.
Klopt maar zo is atv ook begonnen, pas na meer dan een jaar en meerdere upgrades was het goed.
Maar goed wel ff een andere prijs klasse.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

#164
jan 27, 2021, 17:23 Last Edit: jan 27, 2021, 17:30 by animal
Klopt maar zo is atv ook begonnen, pas na meer dan een jaar en meerdere upgrades was het goed.
Maar goed wel ff een andere prijs klasse.
Wat was er niet goed aan de ATV dan? Ik ben gebruiker van het eerst uur (dankzij Otje) van een ATV Artist serie, nooit een update nodig gehad om het met de ATV spullen goed te krijgen.
Dat is, nog afgezien van het enorme prijsverschil tussen de module van GEWA en ATV, het grote verschil, de GEWA module functioneert na 3 drie jaar nog steeds niet goed met de eigen GEWA-hardware.
Geruchten gaan dat het een probleem is met de 'architectuur' en daardoor niet met een update is op te lossen.

chico

Alleen de Gewa module alleen al is toch eigenlijk veel te duur net zoals de Mimic module.... vind ik.Voor dat geld heb je al bijna een complete Atv Adrum set.
Voor mij geen Pearl of Gewa blijf het te duur vinden.

Wie bezit er eigenlijk een Alesis Strike
Pro SE op dit forum? Ik ben wel benieuwd naar dit drumstel. Kwaliteit is goed?

En ben toch ook wel benieuwd hoe het met Efnote gaat lopen? Ik vind de Efnote 3 er wel interessant uitzien...het drumstel heeft meer mogelijkheden als de ad-5 module.

Atv-Ex5 twijfel ik aan de xd3 module die heeft weinig mogelijkheden.



alhambra

#166
jan 27, 2021, 19:48 Last Edit: jan 27, 2021, 19:55 by alhambra
De ad5 module bestond al wat jaren voor de artist serie hoor, eerste jaar waren er redelijk wat klachten m.b.t. triggering en wat andere zaken.
Samples die vreemd bleven hangen of abrupt afbraken.

O.a. wat posts op vdrum.
Ik heb alleen de strike module, weet wel dat de bouw van de interne triggers niet de sterkste is, er zijn of waren dat weet ik niet wat issues met afbreken in de behuizing.

Wat bedoel je met de architectuur  ? software, dan is het altijd op te lossen. Hardware ? wat kan er heel anders zijn trigger is trigger.

O trouiwens, de mimic pro had in de eerste serie ook een probleem, een gammele ssd drive.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

#167
jan 27, 2021, 22:21 Last Edit: jan 27, 2021, 22:24 by animal
Men doelt op de hardware architectuur van de module (dus NIET van de pads/triggers), dat gaat echt niet goed komen door een software update, ik vrees dat GEWA dezelfde 'levensloop' wacht als de Pearl Emerge.

alhambra

Okee op die manier, tja daar kunnen verkeerde keuzes in gemaakt worden maar die kunnen ook hersteld worden.
Enne ook dat is niet heel bijzonder hoor, het is in principe een computer met een beeldscherm en geluids kaart.
Daar kunnen slechte componenten in zitten maar aan architectuur is er niet veel bijzonders aan.

Ik acht de kans op slechte software veel groter, zie het als een gewone pc met verschillende windows versies die zijn ook niet allemaal even goed en eigenlijk wil je dan een soort mac (dat is wat mij betreft dan roland) en heb je ook een linux versie en dat is dan meer 2box.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Technobeat

#169
jan 28, 2021, 17:58 Last Edit: jan 28, 2021, 18:00 by Technobeat
Sorry Technobeat, onder welke steen heb jij gelegen?  :+

https://www.slagwerkkrant.nl/nieuws/artikel/20460/gewa-drum-work-station-g9-gelanceerd-op-musikmesse

http://drum-forum.nl/index.php?topic=5032.0

En om kort te gaan, mooi spul maar de prijs/prestatie verhouding is niet best.
M.a.w. product maakt hoge verwachtingen niet waar, zo vallen de sounds tegen, trigger problemen etc.
Weet ik , maar ik dacht nu DW een ander design op de pads had geherintroduceerd kan ik de G6 middels dit `nieuws ` weer even onder de aandacht brengen .
Maar qua module en kwaliteit van de sounds is het nog steeds niet zo goed gesteld maak ik uit jou opmerking op , blij dat ik HIER mijn geld niet aan heb uitgegeven  :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

#170
jan 28, 2021, 18:39 Last Edit: jan 28, 2021, 19:50 by animal
DW heeft geen ander design aan de pads aangebracht, maar heeft zich al 3 jaar geleden teruggetrokken.
Had iets te maken met dat NIET-DW-endorsers niet ook op deze e-drum konden spelen vanwege endorsement verplichtingen/overeenkomst met een ander drummerk.
Het moest anoniemer zeg maar.

GEWA is alléén verder gegaan met de ontwikkeling van de G9 E-drum.

chico

EFNOTE 3 is 1999 Euro and EFNOTE 5 is 2999 Euro.
The price of EFNOTE 3X is still undecided, but it is expected to be between EFNOTE 3 and 5.

Even wat prijzen opgevraagd...

animal

In of excl. BTW??


chico

#173
jan 28, 2021, 21:11 Last Edit: jan 29, 2021, 06:38 by chico
Incl. Ik ben wel benieuwd naar deze Efnote drumstellen.


De snare en toms klinken nog steeds slecht dit was bij AD5 en XD3 modules ook al t geval.

Vind met name de Drumtec sounds Alesis Strike SE veel beter klinken.

chico

Ik ben wel benieuwd naar deze Efnote drumstellen.

https://youtu.be/8km2ppaafYk 
Hier een demo van alle kits in de Efnote 5.

Klinkt best goed!

Omhoog