PostNL maakt er een zooitje van .

Gestart door Technobeat, mei 21, 2017, 12:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


 -O-  Las net een raar bericht over de bezorgers van PostNL :


PostNL gooit pakketten over de muur en tekent zelf voor ontvangst
 
Radar ontvangt veel klachten van consumenten die boos zijn op PostNL. Pakketbezorgers tekenen zelf voor pakketten, bellen niet aan, droppen pakketten op de meest creatieve plekken en de consument kan zelf op zoek naar zijn pakket. Wat doet het postbedrijf met de klachten?

http://www.nporadio1.nl/consument/4288-postnl-gooit-pakketten-over-de-muur-en-tekent-zelf-voor-ontvangst?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief


Het moet niet gekker worden ............  8)7  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

dat is ook niet handig,  als iemand niet thuis is dat je dan maar 1/2 betaald krijgt ..
maar om dan zo creatief te worden..  ik zou zeggen, stop met die '2e aanbieding /
bezorging' pakjes.. als iemand niet thuis is,  dan naar een depot waar het dan af te
halen is..  vlgs mij kosten die her-bezorgingen teveel geld ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#2
mei 21, 2017, 18:42 Last Edit: mei 21, 2017, 18:46 by Technobeat
Of het bezorgen zelf kost sowieso te veel geld , hoe kun je als particulier voor 6,95 euro een pakje van bv. Den Helder naar Maastricht laten brengen ?
Dat zou mij zelf alleen al 35,= euro aan brandstof kosten voor een enkele reis , heb ik het nog niet eens over afschrijving - onderhoud wegenbelasting etc. van de auto .
Nu weet ik ook wel dat zij niet voor één pakketje gaan rijden , maar je begrijpt wat ik bedoel .
Die jongens rijden tegen bijna kostprijs van 8.00 uur tot 20.00 uur en dat 6 dagen in de week , dat is niet vol te houden .
En daar werken wij als consumenten ook zelf aan mee , wij bestellen bij internet winkels en laten het bezorgen .
Maar ja ... die kant gaan wij ook op , steeds minder fysieke winkels en meer webshops , dus ga dan ook het vervoer betrouwbaar regelen en geef die jongens een eerlijk salaris :)  , zij blij wij blij ook al zou het ons een tientje meer bezorgkosten opleveren , ik heb liever dat mijn bestellingen heel en op het juiste adres aankomt dan dat ik het drijfnat moet oppakken achter de groene container .
 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

Dus omdat ze te weing betaald krijgen, moet dit maar goed zijn?

Omgekeerde wereld.

Als het werk te slecht betaald, zoek een andere baan. Kan of wil je dat niet, doe je werk.

kaboemba

Ik verstuur toch snel tussen de 3 en 8 pakketten per week, meest met postnl.
Klachten ? Nauwelijks in al die jaren misschien 3 waarvan uiteindelijk 1 dikke shit maar ik was zelf zo dom geweest om het niet verzekerd te versturen.

Krijg er toch snel 1 of meer per week binnen en ook nooit klachten.

Enne musiqman, niet iedereen KAn zo makkelijk een andere baan krijgen, mijn bezorger is 50plus heeft geld geinversteerd in een bus en kan niet zomaar een andere baan krijgen.
In het vervolg ff twee keer nadenken voor je iets doms post.

musiqman

Als je te jong bent, niet kan lezen en/of respectvol met anderen om kan gaan is een forum niet de juiste plaats.

HHBBXX

Trouwens, de bezorger die hier altijd komt heeft een bus van PostNL, echt geen eigen bus hoor. En ja, ik heb met hem daarover gesproken dus ik weet het zeker.

En mijn bezorger brengt het altijd netjes aan de deur en als ik er niet ben bij de buren. Die 2e poging mag van mij worden afgeschaft, dan haal ik het wel zelf op als ik tijd heb en dan hoeft de bezorger niet 2 keer te komen. Het is toch de marktwerking die de prijs bepaald, als PostNL beter gaat betalen en dan te duur wordt en dus veel minder te bezorgen heeft, worden er veel bezorgers ontslagen. Ook niet echt een goede oplossing toch? Er zijn nu eenmaal beroepen waar je veel uren maakt voor weinig geld, dit is er een van.

De oplossing? Geen idee, maar niet pakjes dan maar in de tuin mikken.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Hoefnix

De oplossing is simpel: afleveren op het moment dat de klant thuis is...

(some inside information: dat komt eraan)

Het is niet makkelijk in te plannen, is meer kilometers rijden, omslachtiger voor de bezorger etc etc. Toch gaat dat de toekomst worden. De klant geeft aan wanneer het pakje bezorgd mag worden, bijvoorbeeld een tijdslot van 2 uur.

kaboemba

Toch zijn er heel wat bezorgers die wel ZELF een bus hebben.
Ik vond je uitspraak dom, heeft niks met leeftijd of respect te maken (eigenlijk vond ik jou uitspraak eerder respectloos MM).

Tweede bezorg moment hoeft voor mij ook niet, ik haal het wel op.
Tweede moment afschaffen scheelt dus behoorlijk.

Het klopt dat alles van de prijs afhangt, het komt dus door ons dat die mensen het zwaar hebben. Wij willen het beste voor het minste en denken nog dat het kan ook.
Zelfde gebeurt met veel andere bedrijven, paar grote internet jongens blijven over.
Dat soort dingen werken heel ver door en kost ons uite3indelijk banen, maar je kan het niet stoppen.

musiqman

Iemand danwel iemands uitspraak dom noemen is respectloos. Een uitspraak respectloos vinden heeft met lezen (en inlevingsvermogen te maken) en dat is kenmerkend aan leeftijd/levenservaring (dan had je waarschijnlijk gelezen en begrepen dat het niet respectloos was).

Soit. Back on topic.

Ik heb zowel slechte en postieve ervaringen met alle posterijen dus het hangt geheel af van de persoon die de post behandeld of uitgeeft.

Het gaat ook om de na-service (zeker bij gebreken) en die laat vaak te wensen over (ook bij PostNL). Maar ik heb gemerkt dat dit eigenlijk bij de meeste (service verlenende) bedrijven van toepassing is helaas.

Robert-Jan

Niet om t een of ander maar je zit er compleet naast met je leeftijd/levenservarings analyse...simpel gezegd, hij had je vader kunnen zijn.
Je ziet zelf de nuance ook niet, ja als je de pakketten over muur slingert, zoek wat anders..maar daar gaat het niet alleen over hier. Dat over de muur slingeren zijn de excessen, er zijn veel meer problemen dan alleen dat. Het blijkt ook dat er genoeg bezorgers zijn die wél hun werk goed doen en alsnog weinig betaald krijgen. Dan simpelweg stellen 'zoek dan een ander baantje' werkt lang niet altijd zo, dat weet jij ook.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!


Technobeat

http://www.dumpert.nl/mediabase/7141161/4771e6f9/in_de_categorie_online_bestellen.html
:(  En daar gaat je nieuwe module van ruim 2000,= euro zo de straat op 8)7  .

In dit geval een DHL chauffeur , maar dat kan net zo goed een PostNL medewerker zijn natuurlijk .
Gelukkig hebben wij hier in de buurt een vaste bezorger die voor PostNL rijdt en de pakketjes altijd bij ons netjes aflevert , nooit beschadigde verpakkingen o.i.d. , het verschilt van persoon tot persoon .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Mad Devil

#13
mei 23, 2017, 11:00 Last Edit: mei 23, 2017, 11:57 by Mad Devil
Ben ook blij met onze bezorger van Post.nl
Deze jongen van allochtone afkomst, is altijd even vriendelijk, en spreekt mij altijd aan met mijnheer.
Laatst was ik mijn motor aan het poetsen voor de deur, en kreeg complimenten van deze bezorger. Heb daarna eventjes staan praten met hem over motoren
Als het warm is, en hij bij mij weer iets afkomt geven, geef ik hem weleens een pakje drinken.
Ik geloof niet dat deze bezorger mijn pakketjes  gauw zal dumpen. Ik ben blij met hem, maar vind het tegelijkertijd zò jammer dat er weer uitwas is, die er een zooitje van maken.
Maar goed, dat komt in alle branches en lagen van de bevolking voor,......óók in de politiek.
Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

Omhoog