Lijst van Drumzaken en Muziekwinkels Nederland en België

Gestart door paQ, okt 19, 2011, 20:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

OoolavMa

Een redelijk compleet overzicht! Ook met podia e.d.

http://www.musicshops.eu/

Hammar

#26
jun 26, 2012, 16:22 Last Edit: jun 26, 2012, 16:23 by Hammar
Ik zit net ff nieuwschierig op de BAX webshop-site te kijken, maar zij vertalen de dikte's van drumvellen letterlijk naar metrische maten geloof ik :+

Zo is dit vel maar liefst 2 x 7 milimeter dik! 8)7 Man, dat zal me een BOOOOM geven *O*

http://www.bax-shop.nl/22-inch-coated/remo-bb-1122-00-22-inch-emperor-ruw-wit-basdrumvel/product-details.html

acapolypse

#27
jun 20, 2014, 10:55 Last Edit: jun 20, 2014, 11:08 by acapolypse
Kwam toevallig vanochtend hieruit, en zag 'm niet in 't lijstje:
http://www.dickvisser-musicsales.nl
uit Hoevelaken, vlakbij Amersfoort.

Online hebben ze geen verkeerd aanbod op 't eerste gezicht,  maar ben d'r nog niet in person geweest. Wil d'r binnenkort wel 's kijken, aangezien 't niet zo heul ver van hier is.

edit: neeeeveeerminnd! alleen een export/import zaakje volgens mij, voor dealers. Ik heb niks gezegd.

overigens, ik merk dat hier wel wat mensen met winkelkennis zitten; Weet iemand waar ik toevallig een axis en een tama speedcobra zou kunnen testen, prefferably in gelderland (of noorden van noord-brabant ofzo). Heb 't idee dat je die twee niet bij elke zaak zomaar tegenkwam. Zelfs bij Adams tijdje terug niet, terwijl die naar mijn idee vaak best goed aanbod heeft.

Black Page

#28
jun 20, 2014, 14:09 Last Edit: jun 20, 2014, 18:37 by Black Page
Wat ik bij Dick Visser niet kan rijmen is waarom hij het merk Turkish cymbals distribueert / inkoopt onder de naam Pasha. Waarom doet Turkish dit? Edit: prijzen zijn wel marktconform. Er zit veel verschil tussen de series, wat bij Diril niet zo is.


musiqman

Dick Visser is een importeur toch?

Robert-Jan

#30
jun 20, 2014, 20:03 Last Edit: jun 21, 2014, 11:50 by Robert-Jan

Wat ik bij Dick Visser niet kan rijmen is waarom hij het merk Turkish cymbals distribueert / inkoopt onder de naam Pasha. Waarom doet Turkish dit?


Gewoon omdat Dick visser koopt en betaalt..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Dat is een kwestie van vraag en aanbod. Net als met andere producten.

Als hij Pasha's kan verkopen voor wat meer dan Turkish waarom niet?

Black Page

#32
jun 21, 2014, 10:28 Last Edit: jun 21, 2014, 11:34 by Black Page
Uitgaande dat DV adviesprijzen hanteert, komen de prijzen wel overeen met de marktprijzen.

Marketingwijs is eea mijns inziens niet voor de hand liggend. Dat DV koopt en betaalt is dat niet echt logische reden. OK, volgende is een beetje haarkloverij van mijn zijde, maar dat mag op een forum ;-).

Ten eerste werden in de jaren 60/70 in Italië onder de naam Pasha gemaakt ik dacht door Ufip. Iig niet door Turkish.

Daarnaast mis je de link naar Nederlandse endorsers. Ruben van Rompay endorst Turkish, geen Pasha ??

De series hebben dezelfde naam als turkish. Dus je hebt pasha vintage soul en turkish vintage soul, pasha njg en turkish njg, enz. Beetje hetzelfde als hoshino benelux zildjian op de markt gaat brengen onder bijv de naam Stiljan, maar de namen vd series aanhoudt: Stiljan kerope, stiljan A-custom etc.....

Commercieel zou dat "vreemd" zijn.... Imho. :-)

Prettig weekend!


Robert-Jan

Het zal niet de eertse keer zijn dat een merk een importeur heeft en dat er iemand anders met een zak geld aanklopt bij de fabriek met de vraag om nagenoeg dezelfde bekkens met een andere naam erop.
Of dat bekkenbroeders weer ruzie krijgen en de een doorgaat met een andere naam..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Omdat de 'markt' bestaat uit allemaal ondernemers met hun eigen mening...
Dit ontstaat gewoon omdat iemand het een goed idee vindt..

Black Page


Het zal niet de eertse keer zijn dat een merk een importeur heeft en dat er iemand anders met een zak geld aanklopt bij de fabriek met de vraag om nagenoeg dezelfde bekkens met een andere naam erop.



Klopt. Turkish maakt ook de bekkens voor het Taiwanese drummerk Cadeson. Maar dit is net iets anders. Dezelfde cymbals worden gebrand onder de naam Pasha. Er staat zelfs een klein logootje Turkish op de bekkens. Om dat ik af en toe uitgeoefend ben en niets beters te doen heb: Duitsland en Italië zo snel ik op de website zag, brengen de bekkens ook onder de naam Pasha in de winkels. Het lijkt op een bewuste keuze vanuit Turkish. Iets met merkenrecht??

Veel belangrijker. Ik vind het te gekke bekkens. Jammer dat DV niet alle series heeft, zoals de classic.

Grt. Rene

Otje

Soms kom je nog wel eens winkeltjes tegen waarvan je het bestaan niet wist. In dit geval muziekhandel Wil Mout in Oud- Beijerland. Geen gigant, maar laten ze nu net de drumstokken (Hornets) hebben die ik al lang wilde hebben  en die, voor zover ik weet alleen DaCapo in het uiterste noorden van ons land, of anders in de VS of zo te koop worden aangeboden.
Ook opmerkelijk is het PDP boa basdrumpedaal dat in het assortiment zit, ook nergens anders (meer) te verkrijgen geloof ik.

http://www.muziekhandelwilmout.nl/c-1655244/contact/

Hammar


Soms kom je nog wel eens winkeltjes tegen waarvan je het bestaan niet wist. In dit geval muziekhandel Wil Mout in Oud- Beijerland. Geen gigant, maar laten ze nu net de drumstokken (Hornets) hebben die ik al lang wilde hebben  en die, voor zover ik weet alleen DaCapo in het uiterste noorden van ons land, of anders in de VS of zo te koop worden aangeboden.
Ook opmerkelijk is het PDP boa basdrumpedaal dat in het assortiment zit, ook nergens anders (meer) te verkrijgen geloof ik.

http://www.muziekhandelwilmout.nl/c-1655244/contact/


Slordige site helaas....

Nijlpaard

Dat zie je meer bij dergelijke kleine zelfstandig ondernemers. Hart voor het vak van drummen maar weinig sjoege van websites en internet :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans

Als ze al die spullen hebben die niemand meer heeft, zegt dat wellicht iets over de traagheid waarmee ze door hun voorraad gaan...

Nijlpaard


Als ze al die spullen hebben die niemand meer heeft, zegt dat wellicht iets over de traagheid waarmee ze door hun voorraad gaan...



:Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drfill

Wil drumt zelf ook, en geeft al jaren les.. en daar bestaan dit soort zaken vaak van,
van alle lessen die er gegeven worden (meerdere instr)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

richardcs65


Wil drumt zelf ook, en geeft al jaren les.. en daar bestaan dit soort zaken vaak van,
van alle lessen die er gegeven worden (meerdere instr)


Dat blijkt. Ik zie opheffingsverkoop in het menu staan. Zou als ik Otje was nog snel paar van die stokken kopen.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Otje

#43
nov 27, 2014, 17:51 Last Edit: nov 27, 2014, 18:00 by Otje

Zou als ik Otje was nog snel paar van die stokken kopen.


Van de week besteld, vandaag binnen. :Y Ennuh, wat wil nou het toe-val; ik had er al eens over gepost- de Hornet drumsticks- vandaag exact een jaar geleden  8)7
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,56.275.html

Technobeat


Van de week besteld, vandaag binnen



Heb je gelijk de hele voorraad opgekocht of een paar paar ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kasper169

Ik wist niet waar ik het moest plaatsen. Ik heb nog een kortingcode voor musicstore van 10 euro. Wie hem wilt mag hem gebruiken. De code is deal-0229NL. De code is tot 28 februari geldig met een minimale besteding van 200€.

Lexter

#46
mrt 13, 2015, 20:09 Last Edit: mrt 14, 2015, 18:33 by Lexter
Hier nog even een bijdrage van enkele mooie winkels in het oosten van het land die zeker het vermelden waard zijn.

Ik ben hier zelf de afgelopen 20 jaar verschillende keren geweest, voor advies, of aankoop.

Erg goede winkel met percussie, drums en allerhande spullen.
Ik weet niet of er ook al E-drums in het assortiment zitten, maar dat werd altijd bewust geweerd.
Jan ter Maat Drumspecial in Hengelo. Incl. drum school.
www.jantermaatdrums.com


Dan hebben we nog Huigens Muziek, ook in Hengelo. Heel veel muziek instrumenten, en apparatuur. E drums, en akoestisch.  www.huigens-webshop.nl/

En binnenkort  op 22 maart, de officiële opening van DRUMZAAK in Apeldoorn.
Koen Herfst ( o.a. Armin van Buuren,I Chaos, Dew-Scented en Bagga Bownz) geeft dan een drumclinic om 14:00 uur. En ikzelf zei de gek, mag foto's maken voor de website samen met een collega  :) (Website nog offline)
O.a. dealer van Roland E drums, en Sonor.

En verder in het noorden des lands:   Muziekhuis Da Capo in Nietap
Geweldige winkel, met erg goede service, niets is te gek daar... ;).
Alle akoestische drums zijn ongeveer uit het assortiment verdwenen, maar E-drums van verschillende merken zijn er aanwezig. www.muziekhuisdacapo.nl

Veel plezier met de informatie! :w






Wichert

Maatwerk in drums te Mierlo

www.maatwerkindrums.nl


Technobeat


Ben ik vorig jaar geweest ( op afspraak ) , mooie zaak met veel aandacht voor de klant .
De eigenaar denk ook echt met je mee en is niet direct uit op ' dozenschuiven ' .

Kortom : Serieus bedrijf , aanrader :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

beeppurple

Purple Chord - Classic Drums & Cymbals
Aalsmeerderweg 243K
1432CM Aalsmeer

Website: www.purplechord.com

Tel: 0646673249
email: beeppurple@purplechord.com

Omhoog