"Opheffingsuitverkoop" Vriese Music Palace

Gestart door NathanR, jan 23, 2015, 12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

jan 23, 2015, 12:02 Last Edit: jan 24, 2015, 10:23 by paQ
Vanaf 29 januari grote opheffingsuitverkoop in Doetinchem!

http://www.vriese.nl/

Hammar

Alweer?

drum1964

My thoughts exactly Hammar .
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Hoefnix

Het is moeilijk om zo'n grote winkel overeind te houden tussen het geweld van Thomann, Bax etc blijkt.
Wel jammer dat er weer een winkel verdwijnt.

Nijlpaard

Das idd niet de eerste keer......
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Drum@ict

De vorige keer betrof het een overname i.v.m. gezondheidsredenen van de toenmalige eigenaar.

Hans

Jammer inderdaad. Blijkbaar zijn de marges gewoon te klein geworden. Wij als consument willen steeds meer voor minder. Uiteindelijk ben ik ban dat zo'n wedloop ook slecht voor ons als consument is.

paQ

#7
jan 24, 2015, 10:23 Last Edit: jan 24, 2015, 10:26 by paQ
ik laat het topic even open, maar ik ben erg sceptisch.
Zo hadden ze al een """opheffingsverkoop""" in 2010, in 2011, in 2013 en nu weer...
In het register is niets te vinden over een faillissement overigens. Dat kan ook niet, want dan mag er niet meer verkocht worden.
titel aangepast dus...

maxim00113

Ben vandaag naar Vriese geweest, ongelofelijk druk maar gaat wel om een faillissement!
Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

Robert-Jan

Nee, want als ze failliet zijn dan mogen ze niet meer verkopen.
Het gaat om de bank die tot deze verkoop dwingt..

Anyway, was er nog wat te scoren of...?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


En wanneer gaan ze weer een doorstart maken ;) 8)7 .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dunDaan

And another one bites the dust.
Zonde ................
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

paQ

Als ik dat verhaal zo lees was het een slechte overname.  Weinig inventaris, niet modern, aflopende goodwill en geen automatisering....  Wat kan er mis gaan?

jozwf


Als ik dat verhaal zo lees was het een slechte overname.  Weinig inventaris, niet modern, aflopende goodwill en geen automatisering....  Wat kan er mis gaan?


Niet, helemaals niets zou ik denken....

Robert-Jan

Het klinkt inderdaad zo van ' ik weet veel van muziek dus een winkel runnen moet wel lukken'..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stefan

Ben er wel eens geweest en dat mannetje wat me "hielp" vond zelf idd dat hij er erg veel vanaf wist en bleef maar pushen om een bepaalde set te kopen terwijl ik meerdere keren had aangegeven daar absoluut niet in geïnteresseerd te zijn.
Verder erg onprofessioneel en niet klantvriendelijk.
In mijn optiek dus ook geen gemis, en een typisch gevalletje boontje komt om zijn loontje..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

baszuidwijk

Ik ben er zojuist even naartoe gereden om te zien of er nog iets van mijn gading voor een mooie prijs te scoren viel. Dat viel tegen.

Voor de vorm - om de rit niet helemaal voor niets te laten zijn - heb ik twee paar stokken meegenomen. Bij het afrekenen hiervan kwam ik erachter dat de prijs - inclusief de enorme opheffingskorting van 30% - nog steeds hoger is dan de prijs die je er normaal bij Bax voor betaalt. Het is een kwestie van een duppie, maar toch ...

maxim00113


Nee, want als ze failliet zijn dan mogen ze niet meer verkopen.
Het gaat om de bank die tot deze verkoop dwingt..

Anyway, was er nog wat te scoren of...?

Nou, het was tamelijk 'leeggeroofd' kon met moeite 2 Masterwork Resonant vinden! Verder in die prijsklasse nog vrij weinig qua cymbals. Stonden ook nauwelijks drumsets meer!
Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

maxim00113


Ben er wel eens geweest en dat mannetje wat me "hielp" vond zelf idd dat hij er erg veel vanaf wist en bleef maar pushen om een bepaalde set te kopen terwijl ik meerdere keren had aangegeven daar absoluut niet in geïnteresseerd te zijn.
Verder erg onprofessioneel en niet klantvriendelijk.
In mijn optiek dus ook geen gemis, en een typisch gevalletje boontje komt om zijn loontje..

Vond de verkoper die de drums verkocht ook zeker niet klantvriendelijk.
Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

djska

zou jij dat wel zijn in zijn positie, met al die aasgieren die nu opeens wel de weg naar de winkel weten te vinden? :-)

maxim00113


zou jij dat wel zijn in zijn positie, met al die aasgieren die nu opeens wel de weg naar de winkel weten te vinden? :-)

Kwam ook al bij Vriese voordat deze uitverkoop begon, en ook toen vond ik hem onprettig als verkoper.
Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

stefan

Mijn verhaal gaat ook over voor de opheffingsuitverkoop... Toen was het al niks..
Wat mij betreft prima dat de boel naar de donder is, want concurreren deden ze in mijn optiek nergens in.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat



De man die de Vriese Music groot heeft gemaakt , Dhr. de Vriese zelf dus die om gezondheidsredenen zijn zaak noodgedwongen heeft moeten overdragen wist wél hoe je met keihard werken en goede service een goede naam opbouwt .
De twee nieuwe eigenaren dachten op deze goede naam te kunnen blijven teren zonder voldoende eigen knowhow te hebben en inzet te tonen , erg jammer :/ .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Henkeman

Toch wederom een treurig verhaal. m.n. voor de werknemers natuurlijk.
Erg lastig vandaag de dag om concurrerend te zijn t.o.v. van bv een Bax-shop. Werkt denk ik alleen als je het kleinschalig houdt en richt op uitsluitend drums of gitaar etc. Zie bv Interdrum in Winterswijk, prima (kleine) zaak en echt gericht op de persoonlijke wensen van de klant, service en kwaliteit staat voorop. Dan zijn mensen ook bereid om wat meer te betalen.

Wat betreft Jeroen, de verkoper op de slagwerk-afdeling bij Vriese, ik heb prima ervaringen met hem.


Omhoog