Arjen v/d Linden uit Amersfoort

Gestart door Paul, jul 07, 2013, 23:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

jul 07, 2013, 23:39 Last Edit: jul 07, 2013, 23:39 by Paul
Arjen van der Linden uit Amersfoort handelt al behoorlijk lang Marktplaats en is daar ondertussen redelijk bekend. Hij handelt ook via zijn eigen website (Arjenvanderlindendrums). Wat mij betreft mag hij dan ook in de rij van online winkels.

Hierbij gelijk een verslag van mijn mindere ervaring met hem. Ik laat me niet snel openbaar negatief uit over iemand maar in dit geval heeft hij het voor mij dusdanig verpest dat ik het wil delen. (En sorry voor het lange verhaal.)

De aanleiding
Ik was op zoek naar een ondiepe metalen snare, de keuze was gevallen op een Sonor D454. Op Marktplaats zag ik dat Arjen een aantal Sonor snares te koop aanbood, onder het type 'D405'. Dat type bestaat niet maar de bijbehorende foto leek heel sterk op een D454. Hij had er twee te koop staan, een van 129 euro en een van 149. Daarop heb ik hem gebeld met de vraag wat het verschil tussen die twee was: de goedkope had Imperial lugs en de originele strainer, de duurdere had Sonor-lugs en een luxe strainer. Nog even gevraagd naar de staat van de vellen van die goedkopere; net een nieuw ondervel en matje, slagvel was nog in goede staat. Prima, stuur die maar op. Geld overgemaakt, pakketje verstuurd.

Verrassing 1
De snare komt netjes veprakt bij mij aan. Ik haal 'm uit de doos, en tot mijn verrassing is de snare in slechtere staat dan ik had verwacht. Het is een snare van begin jaren '70 dus puntgaaf had ik al niet verwacht, maar er zat behoorlijk wat pitting op de ketel en met name de slaghoop had behoorlijke roestplekken. Dat had hij niet gezegd. Arjen hierop een mail gestuurd dat ik het niet netjes van hem vond dat hij dat niet had gezegd, maar dat ik er geen probleem van zou maken aangezien ik het wel leuk vind om zo'n oude snare weer op te knappen. Zijn reactie hierop was dat ik er niet naar had gevraagd en hij er daarom vanuit ging dat het mij, net als hem, niet om de staat maar om de klank ging.

Verrassing 2
Inmiddels lag de hele snare al uit elkaar en na een avond werk was alles tot aan de schroefdraad toe schoongemaakt, in de chroompoets gezet en voorzien van nieuw vet. Tijdens het schoonmaken viel me ook op dat de ketel niet naadloos was zoals bij een D454 wel is. Met behulp van Sonormuseum.com uitgezocht dat dit een D453 was. Geen probleem, het was natuurlijk ook een gok van mijn kant welk type het precies was, en ook de D453 leek een leuke snare.
Tijd om 'm weer in elkaar te zetten. Het ondervel ging er nogal moeizaam op, de kraag van het vel klemde echt om de ketel. Zoiets meende ik met eraf halen ook al te merken, maar toen geen aandacht aan geschonken omdat ik het poetswerk die avond af wilde krijgen. Wat bleek, de ketel was ovaal!

De oplossing
Arjen daarover gemaild dat ik het hem kwalijk nam dat hij dit niet heeft gemeld aan de telefoon, aangezien hij dat ook gemerkt moet hebben tijdens het vervangen van het ondervel. En dat zoiets niet zomaar gebeurt tijdens transport met gespannen vellen. Dat de snare in deze staat geen 129 euro waard is en dat ik graag een oplossing van hem hoor. Zijn reactie bestond letterlijk uit één zin. Geen verontschuldiging of ontkenning.
"Dan stel ik voor dat je hem omruilt voor die andere sonor snare die 20 euro duurder is en betaal je 20 erbij."
Gereageerd dat dat niet mijn eerste gedachte was en dat ik eerst goede foto's wilde van die andere snare. Foto's gekregen, zag er prima uit. Naar alle waarschijnlijkheid was dit wel een D454 met Dunnet R-type strainer. Mijn voorstel: we betalen ieder de verzendkosten om de snares om te ruilen en daar laten we het bij, aangezien hij me - getuige zijn reactie moedwillig - heeft geprobeerd een ovale snare te verkopen en die snare best wel is opgeknapt van mijn poetsbeurt. Nee, dat ging niet. Het verschil middelen naar 10 wilde hij nog wel doen. En nogmaals het argument dat ik niet naar de staat heb gevraagd. Uiteindelijk maar ermee akkoord gegaan.

De tweede snare is nu binnen en die is wel in goede staat. Daarmee is het opgelost, maar van harte ging het niet. Van mijn kant was de correspondentie beleefd en ben ik voorzichtig geweest met harde beschuldigingen. Van zijn kant was zijn enige verweer dat ik er zelf naar had moeten vragen, geen verontschuldigingen. Verder werd er niet gereageerd op het verzoek om de andere snare op tijd te verzenden zodat ik 'm voor het weekend zou hebben. Voor mij bevestigd dat dat Arjen zich niet schuldig voelt dat hij mij een "defecte" snare heeft geprobeerd te verkopen. Daarnaast heb ik bij beide pakketjes ook nog drie tot vier keer moeten vragen om de Track 'n  Trace-code, heel irritant.

Al met al is het mijn geluk geweest dat ik die snare meteen heb gedemonteerd en er zo achter kwam.
Mijn vorige ervaring met hem, bij hem thuis, was al ook gemengd. Inruilen was geen probleem, maar een standaard was ineens 5 euro duurder was hij via de mail had gezegd. Na deze ervaring ben ik er klaar mee.

Zijn prijzen zijn meestal aantrekkelijk maar zo blijkt kan er dus een adder(tje) onder het gras zitten. Mijn advies is, zeker voor bekkens/snares/ketels, om bij hem langs te gaan en het goed te onderzoeken op mogelijke mankementen/defecten. Arjen is naar mijn idee een gewiekste handelaar dus wees op je hoede.

Hammar

Ik hoop dat hij dit leest en reageert.

drums97

Mag ik je complimenteren op een heel helder en eerlijk verhaal. Ook heel goed om te lezen dat je zelf ook een boete kleed aantrekt. Top!!  :Y

Ik heb zelf ook eenzelfde ervaring met Arjen met het kopen van het Champion pedaal.
(anti slip rubber half aanwezig en niet vermeld, dus dubbel gevoel!, daarentegen ging het mij om het compleet hebben van m'n Champion kit, dus vond/vind ik het niet erg).

Ik hoop iig wel dat deze snare zeker wel in correcte staat is en 1 ding weet ik zeker. Het is een top snare voor dat geld en maak je niet druk om die strainer, want de originele (en ik weet het) kan na 40 jaar wat speling hebben.

Ik wens je iig geval veel plezier met je snare!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan

#3
jul 08, 2013, 09:46 Last Edit: jul 08, 2013, 10:26 by Robert-Jan

Het spijt me , maar ik ga mijn visie toch even neerzetten,

Een blik op zijn website maakt duidelijk dat we het over een handelaar hebben. En eigenlijk vind ik dat het argument ' hij ziet er niet uit zoals ik verwacht' niet meer op gaat..je hebt gebelt, je hebt niet om foto's gevraagd en je weet zelf als je een handelaar van wat dan ook aan de lijn hebt en je vraagt 'in welke staat is ie?' dat het antwoord ' goed' is. Zeker bij dit soort snares van deze leeftijd, in deze prijscategorie.
Wat dat betreft zie ik Arjen's punt wel. We weten niet of Arjen het vel er op heeft gezet we weten dus ook niet of Arjen wist dat de ketel wat ovaal was..we weten wel dat dit kan bij een snare van deze leeftijd. Als een vel klemt betekent dat niet het einde van de trommel, zolang het allemaal stembaar is kan deze trommel ook goed klinken.

Om het meer in het algemeen te trekken, onlangs hebben we ook het verhaal van het sabian bekken langs zien komen,  ik ben van mening dat als je via de telefoon of marktplaats een gebruikt item koopt in deze prijsklasse je niet zomaar kan verwachten dat het item in de staat is zoals je verwacht, dat kan niet omdat je zelf niet naar het item hebt gekeken. En ik irriteer me derhalve een beetje aan het feit dat er dan heel makkelijk de sugsetie wordt opgeroepen dat de verkoper in kwestie een oplichter is. Dit is het risico wat je neemt als je op deze manier koopt. In beide gevallen zijn er oplossingen aangeboden, ik vind het niet meer dan normaal dat jij de verzendkosten op je moet nemen, immers dit is ook het gevolg van niet zelf eerst willen kijken of vragen naar een foto.

Neem ik dan ook nog mee dat er bijvoorbeeld ook nog veel over keyholes voorbij komt, dan denk ik ..mannen..besef nou dat spullen gebruikt zijn en dat sommige dingen helemaal niet zon issue hoeven te zijn, maar vooral dat als je voor een dubbeltje vooraan wilt zitten je tegen dit soort dingen aanloopt.Wil je dingen in topstaat en het recht op garantie, omruilen etc..koop dan nieuw en zeer zeker niet ongezien van marktplaats..en laten we vooral niet de kant op gaan dat we iedereen waar het niet zo soepel loopt gaan wegzetten als loesje handelaar en of oplichter..ik vind dat te ver gaan.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

#4
jul 08, 2013, 10:47 Last Edit: jul 08, 2013, 10:59 by Paul


Het spijt me , maar ik ga mijn visie toch even neerzetten,

Wat dat betreft zie ik Arjen's punt wel. We weten niet of Arjen het vel er op heeft gezet we weten dus ook niet of Arjen wist dat de ketel wat ovaal was..

Prima, maar dat weten we dus wel. Aan de telefoon zei hij dat hij het ondervel zelf heeft vervangen, dat staat ook hierboven. Ik mail hem dat ik vermoed dat hij dit wist, in zijn reactie probeert hij niets te ontkennen of zich te verontschuldigen. Voor mij is dat genoeg bevestiging dat hij er vanaf wist en alsnog probeert de snare voor goed te verkopen.
Aan de telefoon vroeg ik naar het verschil tussen de goedkopere en duurdere variant, dat zat in de lugs en in de strainer. Vervolgens mail ik over het chroom, en is de reactie dat ik dat had kunnen weten omdat de snare goedkoper was.
Een ovale ketel hoeft inderdaad niet meteen een probleem te zijn, maar het feit dat hij beide dingen niet verteld met het argument dat ik er naar had moeten vragen, komt hem natuurlijk erg goed uit en wekt argwaan.
129 euro voor een D453 is niet bijzonder goedkoop, dan is het niet teveel gevraagd dat-ie ook in redelijke staat is? Dat in ieder geval de ketel rond is?

Citaat
En ik irriteer me derhalve een beetje aan het feit dat er dan heel makkelijk de sugsetie wordt opgeroepen dat de verkoper in kwestie een oplichter is.

Goed, Arjen is een handelaar dus ik had misschien iets meer op mijn hoede moeten zijn. Ik had geen tijd om langs te gaan. En een beetje vertrouwen is niet te veel gevraagd denk ik, handelaar of niet. In dat opzicht heb ik zelf ook mijn les geleerd.
Ik heb bewust nergens expliciet het woord oplichter gebruikt, maar netjes was het niet van zijn kant. Mijn conclusie is alleen dat je erg goed op moet letten bij hem.

willem4130

Helder verhaal en heel vervelend. Ik heb echter, en dat wil ik toch ook wel even kwijt, tot nu toe enkel goede ervaringen met hem. Ben er wel altijd zelf langs gegaan.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Jenslathouwers

Ik vind het goed dat zulke verhalen gedeeld worden. Het kan andere personen heel wat miserie besparen, en als mensen dit weten zullen ze extra voorzichtig zijn, wat naar mijn mening nooit kwaad kan  :)

Langs de andere kant is het sneu voor arjen dat dit over hem geschreven wordt, maar hij wist dat er pitting was, en wss ook dat de ketel ovaal was, dus als hij wil dat hij een reputatie opbouwt als handelaar die 100% betrouwbaar is, dan had hij dat erbij moeten zeggen. Ik vind dat Paul heel netjes beschrijft wat er gebeurt is en hij probeert hier enkel mensen te waarschuwen.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

tRow

Natuurlijk maar zo krijgt iemand wel snel een slechte naam.

Bijna niemand gaat een goed verhaal over iemand schrijven en dat hier delen. Als je nu zijn googled kom je misschien dit topic meteen tegen, terwijl misschien dit het eerste geval is.

Maar, dat is internet.

Nlz

Eén van mijn bekkens komt bij Arjen vandaan, en dat is ook gewoon prima verlopen.  :Y

Hoewel ik Paul zonder meer snap, omdat het simpelweg verdomde vervelend is als je zoiets overkomt, ken ik ook de andere kant van de medaille. Ik ben het afgelopen half jaar aardig wat bezig geweest met mysteryshopping. Enerzijds omdat ik zelf minimaal vier keer per jaar een mysteryshopper in de winkel krijg, en aan de andere kant omdat ik met mijn broertje aan het bekijken ben of we bedrijfsmatig iets op kunnen zetten met een combinatie mysteryshopping en trainingen op basis van de resultaten daarvan.
Wat daarbij in de voorbereiding opgevallen is, als wij dezelfde winkel/persoon vijf keer (lieten) testen, kwam daar minstens één van de vijf keer een uitschieter uit qua resultaat. Het zij naar boven, het zij naar beneden. Zo'n mysteryshop-onderzoek (MO) is een momentopname, evenals (meestal) iedere aankoop die iemand doet. Ben jij net degene die die uitschieter naar beneden te pakken heeft, krijg je een verhaal als dat van Paul. Maak je net die uitschieter naar boven mee, ga je de betreffende winkelier tippen bij anderen, die vervolgens allemaal denken "nou, zó goed is het nou ook weer niet'.

We blijven tenslotte allemaal mensen, en weten dat een foutje zo gemaakt is. Dat neemt niet weg dat een detailist, of handelaar in dit geval, er in mijn ogen goed aan doet zich te realiseren dat één negatieve ervaring bij meer mensen terecht komt dan twee goede. Dat zit in de aard van ons, beestjes. Positieve ervaringen worden aan 3-4 mensen doorverteld, negatieve aan 10-12. You do the math.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nijlpaard

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard werd me vroeger al geleerd  :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris

#10
jul 08, 2013, 12:54 Last Edit: jul 09, 2013, 12:00 by Joris
Ik snap dat de ervaring met Arjen niet super was maar persoonlijk vind ik een topic als dit niet echt nodig.

Hans

Als ik Arjen was had ik nooit zoveel moeite gestoken in 129 € ....

Technobeat


Als ik Arjen was had ik nooit zoveel moeite gestoken in 129 € ....



Voor Arjen is misschien die 129,= euro niet veel geld maar voor een student als Paul wél en wellicht heeft hij met veel moeite en pijn het geld bij elkaar gesprokkeld om die snare te kunnen kopen .
Dan valt het dubbel tegen als de snare niet naar verwachting is .
Het is idd altijd het beste om in persoon langs te gaan en het item zelf te controleren , maar soms ontbreekt de tijd of is het té ver om dat te kunnen doen en dan zou je er op moeten kunnen vertrouwen dat een verkoper naar eer en geweten handelt  ( zowel een handelaar als particulier ) .
Nu heb ik al diverse keren van forumleden drumgerelateerde artikelen overgenomen , en ik kan niets anders zeggen dan dat dat prima is verlopen . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog