Stockenhof Muziek Beek/Ubbergen ( bij Nijmegen )

Gestart door Technobeat, dec 10, 2012, 21:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Op 2 December jongstleden heeft Stockenhof Muziek haar nieuwe pand in gebruik genomen .
Er is een zeer ruime keus in gitaren - toetsen - versterkers - mixers - mengpanelen EN Drums .
In de voormalige bibliotheek is dus van alles te vinden voor de muzikant , ook voor reparatie`s van alle muziekelectronica kun je ben hen terecht .
Binnenkort moet ik er ook eens een kijkje gaan nemen , want als ik het filmpje zo bekijk is er ook voor ons genoeg te doen .
Misschien is Stokmans er onlangs al geweest en kan hij beamen wat ik nu type .
Kortom , woon of ben je eens en keer in de buurt van Nijmegen ga eens langs bij deze mooie muziekzaak .

 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Ze zijn er in ieder geval erg trots op!  :+

Stokmans

Trots, inderdaad :+ Maar wel terecht overigens!

En of ik ze ken, letterlijk al mijn spullen komen daar vandaan.

Wat ooit een klein zaakje was waarin alles op elkaar gestapeld was, is begin dit jaar (als ik het me goed herinner) verhuisd naar de voormalige bibliotheek. 2 december was gewoon een koopzondag, ze zitten er al een tijdje.

Je zou het bijna niet verwachten, maar ze schijnen de grootste dealer van Mapex te zijn in NL en behoorlijk grote aantallen drums om te zetten.

Je ziet weinig detail op filmpjes, maar er staan heel erg mooie instrumenten tussen (niet alleen bij de drums). Het is een zaak die zeker de moeite waard is om even te bezoeken als je in de buurt bent, veel spullen en zeer bevlogen verkopers. Wouter en Thijs zijn beide vrij actieve drummers, en dat zie je terug op de drumafdeling.

animal

#3
dec 10, 2012, 23:50 Last Edit: dec 10, 2012, 23:51 by animal
Zeker een mooie zaak :Y
Zie ik daar, op het filmpje, een Mapex retrosonic staan?

Harre

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

animal

Mooie kit is dat. O+

willem4130

#6
dec 10, 2012, 23:59 Last Edit: dec 11, 2012, 00:02 by willem4130
Ik ben er zelf ook een paar keer geweest (ik woon immers in Nijmegen dus hartstikke dichtbij). Vind het wel een prettige winkel en word er altijd vriendelijk te woord gestaan. Ook hebben ze een flinke voorraad cymbals die je op elk moment even uit kan proberen in de ruimte beneden de winkel.

Zo nu en dan koop ik er wel eens een setje stokken, en laatst wat vellen. Vond het echter wel tegenvallen dat ze niet een standaard multiclamp op voorraad hadden (wel allemaal ingewikkeldere varianten overigens). Ook geen 13" snarenmatje, maar daar kan ik nog in komen.

Wat me overigens ook opviel is dat er op vrijwel elke set dempringen liggen. Ook op de Saturns e.d. Dat is iets waar ik wel een beetje moeite mee heb. Hoe iemand zijn set stemt moet ieder voor zich weten maar dat je met dempringen niet het optimale uit zulke kits haalt, lijkt me een no-brainer. Vanuit commercieel oogpunt niet erg handig.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Dries

Gek dat ik er nog nooit van gehoord heb.
Ik woon mijn hele leven vlak bij Nijmegen en kom er meerdere malen per maand.
Binnenkort eens een bezoekje wagen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Air Piet

Ziet er uit als een leuke winkel.

En ze verkopen Mapex drums, dat is altijd goed. :+

Al moet ik zeggen dat ik de website wel een chaos vind. :X

Technobeat


Air Piet , je bedoelt met chaos op hun website dat als je bv op het kopje : ''Slagwerk'' klikt je van alles en nog wat onder elkaar ziet staan , van drumstellen , bekkens tot conga`s .
Dat is wel waar idd , ze kunnen beter aparte categorieen maken met drumstellen , percussie , bekkens etc.  , zou het geheel duidelijker en overzichtelijker maken .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Morgen gaat het gebeuren ...... een bezoekje aan de firma Stockenhof , ik heb al tegen mijn viendin gezegd dat het niet een '' half uurtje '' wordt . :6
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Vandaag zijn wij langs geweest bij muziekwinkel Stockenhof , en idd is het een zaak om trots op te zijn .
Erg uitgebreid , ook de Drumafdeling , alle merken zijn er voor handen van beginnerssets tot en met de hogere midddenklasse .
Je wordt vriendelijk te woord gestaan door mensen uit het vak , die zelf optreden en dus kennis van zaken hebben .
Alles kun je uitproberen , niets staat er voor de show , pedalen - krukken - drumstellen etc. , gewoon uitproberen ......  :)
ik heb ook nog even achter de nieuwe Mark Drum Yes gezeten en natuurlijk bespeeld , erg leuke set .

Kortom , zeker een muziekwinkel waar ik nog vaak langs ga de komende tijd .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog