Invoeren vanuit de V.S. en andere landen

Gestart door Joris, nov 19, 2012, 00:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Joris

Als ik iets op Ebay vanuit Amerika koop, hoeveel moet ik daar dan nog overheen betalen aan invoerrechten etc?

Het gaat om iets 2e hands.

Paul

#1
nov 19, 2012, 10:46 Last Edit: nov 19, 2012, 10:47 by Paul
==> Bericht afgesplitst naar een algemeen topic over invoeren.


Joris, voor zover ik weet gelden hier alsnog de normale invoerregels. Het product is weliswaar 2ehands, maar er is nooit belasting over betaald in Nederland.


De normale regels zijn (bedragen tellen inclusief verzendkosten):
€0 tot €22,- : niets
€22 - €150: alleen belasting.
> €150: invoerrechten + belasting.

De invoerrechten zijn afhankelijk van de productcategorie en het land waar het vandaan komt; voor muziekinstrumenten uit de VS is het 4,2%.
Over het geheel betaal je dan 21% belasting.
En sommige vervoerders rekenene dan ook nog inklaringskosten voor het papierwerk, ongeveer €10-€20 euro afhankelijk van de pakketdienst.

Bron: http://financieel.infonu.nl/belasting/28070-importeren-over-invoerrechten-en-btw.html

paQ

+12,50 voor de ratten van postNL

Joris

Dan zou ik voor iets wat inclusief verzendkosten €300,- kost er dus voor het gemak wel 100,- bij op kunnen tellen, ruim gerekend?

paQ

eenvoudiger gedacht: de prijs die je in dollars ziet, is wat je ongeveer betaalt in euro's.  is het minder, dan valt het mee :)

Joris

Oke dat is handig, bedankt.

Paul


eenvoudiger gedacht: de prijs die je in dollars ziet, is wat je ongeveer betaalt in euro's.  is het minder, dan valt het mee :)

Met de huidige koers komt dat inderdaad mooi uit!
Koers ligt op 1 dollar = 0.78 euro nu. Reken met 0.8 voor het gemak, dan is het: 0.8*1.042*1.21 = 1.008 :)

paQ

+12,50 voor de ratten van PostNL

tRow


+12,50 voor de ratten van PostNL


Dubbelpost

musiqman

En soms betaal je alleen de verzending (meestal niet maar het kan merk ik)

Joris


eenvoudiger gedacht: de prijs die je in dollars ziet, is wat je ongeveer betaalt in euro's.  is het minder, dan valt het mee :)


Dit klopte gewoon op de euro, in mijn geval  :Y

paQ


Omhoog