welke bekkenset voor mn drumstel

Gestart door Gerwin82, jul 25, 2022, 14:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Gerwin82

Hallo,

ik ben op zoek naar een drumstel, wilde eerst een Pearl Export, maar toen ik van de week in een muziekwinkel was en een daar de Pearl en een Tama superstar classic die ze hadden staan hoorde was ik wel verkocht. De maple ketels klinken gewoonl stukken beter.


Nu kan ik daar nog een bekkenset bij kiezen.. ik snap dat dit persoonlijk is, echter wil ik geen troep kopen en wel en set waar ik even mee vooruit kan.

Er werd mij het volgende aangeboden, maar dit zegt mij allenaal niets.. wellicht dat eea wat duidelijker door iemand van jullie verwoord / geclassificeerd kan worden in orde van materiaal (messing, bronze), prijs, sound is persoonlijk dat snap dat dat lastig is, (wil beetje pop/rock genre spelen)

De sets die mij nu voorgesteld zijn:

tweedehands in showroom samengestelde set: Paiste 602 hi-hat  Masterwork Troy 16 crash, en Paiste 2002 ride

nieuw:            Zildjian I family    set 14/16/20
                      meinl hcs bronze - set 14/16/20
                      Istanbul Xist IXBS3 -  set 14/16/20"


alvast bedankt!

Gerwin82

ps heb nog wat info is deze set die ze in showroom hebben.

Gebruikte set: Paiste PST7 met een 14 inch hihat, 16 inch crash en een 20 inch ride.




Frits S

Hoi Gerwin82,
De keuze van bekkens hangt inderdaad erg af van je persoonlijke smaak en ook afhankelijk van de muziek die je wilt gaan spelen. Ikzelf zou gaan voor de Istanbul set. Istanbul maakt heel goede bekkens die over het algemeen een stuk goedkoper zijn dan Zildjian en Meinl, die op hun beurt ook wel weer topmerken zijn. Maar mijn ervaring is dat de goedkopere bekkens van de topmerken over het algemeen toch net niet echt lekker klinken. Die Istanbul set ken ik en ik vind dat je voor wat ze kosten écht heel goeie bekkens krijgt. Maar ja, dat is wel mijn persoonlijke ervaring en mijn persoonlijke idee. Ik hoop dat je er wat aan hebt :-)

FreeFloater

Tja, het klinkt cliché, maar het is de waarheid als een koe: bekkens zijn een persoonlijke smaak. Mijn advies zou wel zijn om te kijken naar een wat duurder setje bekkens, omdat die vaak beter klinken. Bij trommels kun je vaak nog veel doen met vellen en goed stemmen. Bij bekkens moet je het met het bekken zelf doen.

De Zildjian I Family zijn gemaakt van B8 brons, wat niet hetzelfde geluid geeft als de B20 legering waarvan de meeste duurdere bekkenlijnen van Zildjian zijn gemaakt. Overigens zegt dat ook niet alles, want Paiste maakt ook veel professionele bekkens van de B8 legering, wat ze zelf '2002 legering' noemen. Ook de setjes van Meinl en Paiste (PST7) zijn van B8. De Istanbul bekkens zijn van B20 en zullen dus anders klinken. Ik weet niet of ze deze setjes ook in de winkel hebben, maar anders zou ik zeker even goed gaan luisteren waar je voorkeur naar uit gaat.

Het tweedehands setje is ook niet verkeerd. Allemaal bekkens uit een wat duurder segment, dus zou ik zeker even beluisteren als ik jou was. Let er bij tweedehands op dat er geen (beginnende) scheurtjes aan de randen zitten of 'keyholes' bij het gat in de bel. De randen kun je controleren door er met je vinger langs te gaan en bij aanslaan luisteren of je geen vreemde bijgeluiden hoort. Keyhole kun je zien.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Gerwin82

thnx voor jullie reacties!

Ik heb nu een set nieuwe Paiste PST7 14HH/17C/19C/20R erbij, (omdat ik toch wel graag een 2e crash erbij wilde) op zich voor nu prima (zeker icm aanschaf drumstel) ik wil nu ff wat meters gaan maken. en sparen voor set uit wat duurdere segment ;)


FreeFloater

Veel succes met drummen / meters maken  *O*
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Gerwin82


Omhoog