Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Ik denk dat jij in de module zelf geluiden anders aan pads of bekkens toegewezen hebt dan standaard het geval is bij Yamaha module's. Zou dat kunnen Wichert??Zoals ik het lees heeft hij, door het aantal cymbals, Tom2 als ride gemapped en vervolgens Tom2 via een splitter op de rim van Tom1 aangesloten.
Ik zoek een beetje het geluid zoals het intro van Two Princess van de Spindocters ! MOOOOOOOI !Kwestie van het vel flink opdraaien, en waarschijnlijk een Remo CS erop.
Wat hij zegt is..start met rudiment 1 en ga dan naar nummer 2 en dan naar 3 etc..Inderdaad, 6 minuten om uit te leggen dat je je stokken goed vast moet houden (en 3 minuten voordat hij überhaupt uitlegt wat hij gaat laten zien).
Er is geen enkele docent die dat anders doet in tegenstelling tot wat hij beweert..maar dat zie je wel vaker als er wat te 'verkopen' valt.
Ik voel aan apart topic aankomenExact. Dit is te interessant om niet een eigen topic te geven
Ehm, even hoor Paul, Maar bij het gangbare productieproces worden broodjes bekkenbrons gegoten die vervolgens helemaal warm (heet) uitgewalst worden tot ronde schijven en daarna pas door een pers in een soort van bekkenvorm geperst worden dacht ik...??Je hebt gelijk, die gangbare manier is walsen en persen. Desalniettemin leidt dit tot een andere metaalstructuur dan rotatiegieten. Zelfs tussen de merken zullen hier al verschillen ontstaan. Tijdens het ontlaten/relaxeren is er slechts beperkte mobiliteit in het kristalrooster, er vinden geen radicale veranderingen plaats in de initiële structuren. Voor mijn gevoel draagt dit bij aan de oorspronkelijke vraag: wat de verschillen in levensduur van bekkens verklaart.
Die schijven worden dan weer verhit en in één keer afgekoeld idd. ( Quenchen). Daarna krijgen ze weer een warmtebehandeling, wat annealing of te wel ontlaten is. Ook bij het rotocasten is te zien dat de gegoten bekkenschijf in één keer afgekoeld wordt en daarna nog een warmtebehandeling krijgt.
Het gieten van brons (of messing) is trouwens best lastig al zou je dat niet zeggen. Dit hebben Gert Breugelmans en ik gemerkt tijdens het productieproces van de Lignum brass castrims. Sommige hadden echt gietgallen.
voor de thread nog een artikel over materiaal.. ik denk dat B18 dan 82% koper enWat ze zeggen klopt volgens mij heel goed: de legering is slechts het topje van de ijsberg. Alleen al hoe die legering verwarmd, gevormd en afgekoeld wordt doet veel met de materiaaleigenschappen.
18% tin is.. https://www.moderndrummer.com/2011/10/what-you-need-to-know-about-cymbal-alloys/
Helaas staat mijn drumkelder vol waterDie luxe, zelfgebouwde drumkelder? Dat is op z'n zachtst gezegd klote. Wat is er aan de hand?
De atmosfeer is daar niet geschikt voor mens of drum. Dus oefen nu in de andere kelder onder de huiskamer
Vandaar de cymbomutes en de silentstrokes
Ik ben voor!Bij dezen dan, een eigen topic!
Ik denk dat het een grote misvatting is dat zachte bekkens eerder breken dan harde.Hardheid is hier niet het juiste woord, men zal ductiliteit (taaiheid) bedoelen. Die twee zijn wel aan elkaar gerelateerd, maar er spelen meerdere factoren mee (o.a. kristalgrootte). Daarnaast speelt metaalmoeheid mee; hoe houdt het metaal zich onder herhaalde vervorming.
Dat met die fles met dat meisje, ik snap de link niet.Dat is ook niet relevant hier.