Isolatie voor e-drum in slaapkamer

Gestart door bosuil, feb 23, 2012, 19:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

bosuil

hoi,

ik heb nu een halfjaar een e-drum maar de buren hebben veel last van geluidoverlast.
ik denk zelf dat dat komt door het contact geluid via de zijmuur en de vloer. ik had zelf al bedacht om een zwevende vloer te maken maar weet niet precies hoe, of is het al genoeg om gewoon isolatieplaten op de grond te leggen.

En ik weet ook niet hoe ik de muur kan isoleren, ik dacht dat misschien gewoon wat noppen schuim al genoeg was. zoals: http://www.aixfoam.nl/noppenschuimstof-sh002-absorptieplaten

ik zou het fijn vinden als iemand mij zou kunnen helpen

alvast bedankt
mvg stijn

Jochem

Noppenschuim isoleert niet! Dat zorgt alleen voor een betere akoestiek. Er is ook een drum-forummer die een 'zwevende' vloer heeft gemaakt met tennisballen, wellicht kan hij er meer over vertellen.

Eric

De zwevende vloer die destijds bij mijn Esmono Sound Freesound geluidsstudio is geleverd, bestaat uit 2 lagen 18 mm spaanplaat waarbij iedere laag uit 4 stukken bestaat. De ene laag is met de naden verspringend op de andere geschroefd en onder de eerste laag ligt 1 laag steenwol. Hoewel deze constructie het contactgeluid aanzienlijk dempt, is het aan de andere kant ook zo dat deze zwevende vloer op zich een projectiebord kan worden, door bijvoorbeeld contactgeluid van het bassdrum-pedaal. :)

bosuil

als ik nou het drum pedaal soort van verstop in schuimrubber zou dat dempen.

Jochem


Eric

Jochem, bedankt! Mooie oplossing!  *O*

bosuil

Dat van die bass is een goed idee. Maar zit er een verschil tussen de verschillen de soorten glaswol of steenwol?ik was zelf verplan om rockwool te kopen van http://www.bestelisolatie.nl/rockwool-bouwplaat-201-75-mm-afname-per-pak.html. Ik weet niet of dit wel het beste spul is, en of je hier dan ook je zwevende vloer mee kan maken?


bosuil

Oh de beruchte tennisbalvloer. Lijkt me alleen redelijk lastig te bouwen. Il wil het eigenlijk wel alles alleeen kunnen doen. Sus hetoey geen hoog bouwtechnische niveau hebben.

bosuil

Sorry voor het slechte typen gebruik een ipod. *D

Ruubke

Tennisballenvloer lijkt me redelijk instabiel?
Het lijkt me dat teveel tennisballen per m2 te weinig dempt, en te weinig tennisballen het gewicht niet aan kan.

Ik ga dinsdag mijn 'project' zwevende vloer afronden.
Eerste testfase is een houtenplaat met een dikke isolatie plaat (schuimplaat met aluminium) eronder.
Tevens liggen er 4 autobandjes in de schuur voor een tweede poging voor een zwevende drumvloer.
Ook daar komt meer bij kijken dan men denkt.

Hopelijk is het contactgeluid met een van deze twee constructies, sterk afgenomen. I'll let you know.

bosuil

ik mag voor mijn techniek les op school een project doen over het geluid overlast en verschillende isolatie zodat ik de beste voor mijn  kamer kan gebruiken(en een hoog cijfer kan halen). ik ga dus opzoek naar 5 verschillende zwevende vloeren en 5 verschillende muur isolaties. als mensen suggesties hebben voor de proef dan hoor ik dat graag.  :Y

.kan alle materialen gebruiken. *D

BasV


ik mag voor mijn techniek les op school een project doen over het geluid overlast en verschillende isolatie zodat ik de beste voor mijn  kamer kan gebruiken(en een hoog cijfer kan halen). ik ga dus opzoek naar 5 verschillende zwevende vloeren en 5 verschillende muur isolaties. als mensen suggesties hebben voor de proef dan hoor ik dat graag.  :Y

.kan alle materialen gebruiken. *D


Je zou onderstaande link als zwevende vloer kunnen proberen. Als je ergens een emmer afgedankte tennisballen kan regelen kun je dat best goedkoop in elkaar zetten.

http://www.drumforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=6541

bosuil

ik zou de tennisbalvloer meenemen in mijn project, die tennisballen lukt ook wel.

leeqnl

Ik heb zelf een e-drum, waarbij ik in het begin ook last had van het door dreunen van het bassdrum pedaal. Ik heb hier toen bij de locale tapijthandel een stuk ondertapijt gekocht. Dit helpt bij mij flink.

bosuil

die heb ik al geprobeert

Technobeat


Ons huis is van 1994 en erg goed geisoleerd , je hoort alleen in de woonkamer ( mijn kit staat op dik tapijt boven op een slaapkamer ) licht het tikken van het bassdrumpedaal , maar dit is niet hinderlijk .
De speciale Drum-Tec klopper zou het geluid goed kunnen verminderen .
Er zijn ook bassdrumpads met gaasvel en die geven een zachtere tik dan de rubberen pads .

Maar hoe dan ook , het bassdrumpedaal blijft het '' zwakke punt '' van een E-kit .
Misschien is het een optie om goede afspraken te maken met de buren voor wat betreft drumtijden , zodat de overlast niet te groot is .
Met wat geven en nemen is veel te bereiken .

Succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

bosuil

die drum tijden worden steeds lastger heb twwe buren een nu 2dagen bevallen de ander 4 weken dus ja.
ik denk dat het gewoon eensdrum'studio' word heb al tekeningen gemaakt enzo ga hem waarschijnelijk in de meivakantie maken *O*. ik krijg hulp bij het afwerken van mi9jn techniek leraar die heel entosast is.
heb ik wel nodig ben namelijk pas 14. :)

berreal

Kijk ook eens op www.shop.merford.nl bij agglomer zwevende vloer.
Ik heb deze liggen met daarop een mdfplaat en tapijt.
Verder geen klachten meer van de buren!
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

Eagle

Heeft iemand ervaring met het gebruiken van rubberen tegels als ondergrond om het doordreunen van de klopper (baspedaal) te voorkomen?

Otje

Zoals wordt gerefereerd in antwoord op je post 'klopper baspedaal' ,is en blijft het contactgeluid van de basdrum een onderwerp van discussie. Ik heb het enigzins op kunnen lossen door een rubberen tegel onder de bas te leggen. De benedenburen horen de aanslag nog steeds, minder hard welliswaar, maar toch.. . Het zijt zo.
BTW: Ik kan overigens goed met de buren overweg - en zij met mij- dat scheelt een hoop irritatie  :Y

Technobeat

Ik heb het enigzins op kunnen lossen door een rubberen tegel onder de bas te leggen. De benedenburen horen de aanslag nog steeds, minder hard welliswaar, maar toch.. . Het zijt zo, BTW: Ik kan overigens goed met de buren overweg - en zij met mij- dat scheelt een hoop irritatie  :Y


Tja , de doorgifte van de bassdrum is HET obstakel inzake E-drum overlast , maar m.i. is het toch vele malen minder ernstig dan een buurjongen met een scheurende gitaar en een grote versterker bv.
maar zoals je al schreef een goede relatie met je buren kan al tot goede afspraken en begrip leiden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk


Kijk ook eens op www.shop.merford.nl bij agglomer zwevende vloer.
Ik heb deze liggen met daarop een mdfplaat en tapijt.
Verder geen klachten meer van de buren!


Klinkt als een uitstekende en eenvoudige oplossing. Welke dikte heb je gebruikt? Ik zie bij Merford verschillende dikte van dit plaat: 10, 20, 30 en 50 mm.

Hoefnix


drfill

#24
nov 11, 2013, 13:13 Last Edit: nov 11, 2013, 17:04 by drfill
nee.. ben het toch weer kwijt..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog