Matrassen

Gestart door Maik[Animal], sep 11, 2015, 09:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Maik[Animal]

Hey hallo,

Nou ik de afgelopen tijd nog al wat klachten gehad van lieve buren dat wanneer ik drum of met mijn band speel het te hard is. Ik heb achter thuis een hok gebouwd van ongeveer 6m bij 4m. Vanwege een budget is alles van hout, de muren zijn opzich al wel dik en we hebben hoog polig tapijt aan de binnen kant gemaakt.
Het blijkt dus dat dit nog lang niet genoeg is...

We hebben het dak goed ge isoleert met glaswol en willen nu aan de buiten kant dikke matrassen er tegen aan zetten en daar om toe weer een muur timmeren (goed waterdicht natuurlijk tegen rot van de matrassen).
Ik weet dat je zit met brand gevaar en andere dingen, mijn vraag is nu alleen, zou zo'n dikke wand met matrassen er tussen het geluid goed tegen houden?

Groetjess

MatiZ

Ik ben geen expert op dit gebied maar ik denk dat je het met matrassen alleen niet gaat redden. Ze zijn imho niet gemaakt om geluid tegen te houden. Ze absorberen wel dus voor binnen zou je ze kunnen gebruiken als een soort van basstraps.

Ik zou eens op www.homerecording.be kijken, daar zitten de experts op het gebied van geluidsisolatie. Zij werken met dikke gipswanden gevuld met speciale isolerende schuimplaten. Een en ander moet ook contactgeluid vrij gemonteerd worden, anders worden de trillingen van binnen alsnog naar buiten overgebracht waardoor het isoleren geen effect heeft.

Kortom, het is nogal een ingewikkeld vraagstuk waarin je je goed moet inlezen cq. laten informeren door een expert.

p.s. je zou dit http://www.homerecording.be/forum/t35246.htm topic eens door kunnen nemen, hier staat veel waardevolle informatie in over isoleren.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Joris

Matrassen met kapok schijnen het beste te dempen.

Harre

Bij demping draait alles om massa en dat hebben matrassen (naar verhouding) niet. Op het oude forum had paQ een heel verslag gemaakt van een drumhok wat hij in zijn vorige huis had gemaakt en dat werkte fantastisch. Ik heb alleen geen idee of die info nog beschikbaar is, dus wellicht kan hij je daar meer over vertellen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Animal baars

Dat was bij PaQ toch de muziekheuvel ofzo, achter zijn huis?? Staat mij iets bij van Merford deuren ter waarde van een riant maandsalaris (voor mij).

Voor demping heb je, zoals gezegd, massa nodig. Matrassen dempen nauwelijks op zichzelf. Waar je wel profijt van kan hebben (en dat ga ik zelf nog doen bij m'n eigen studio), is massa toevoegen door dubbele lagen gipsplaten toe te voegen. Dus:
15mm Gips
15mm Gips
X mm dempend materiaal
15mm Gips
15mm Gips

Maar, alles waar je dan die opbouw doorbreekt, zul je maatregelen moeten treffen om geen geluidslekken te hebben. Bij elk wandcontact een of andere pasta gebruiken om het dicht te maken, deuren dubbel uitvoeren, plafond zelfde verhaal voor spotjes, als je airco hebt in de ruimte moet je een suskast bouwen om toch verse lucht aan te kunnen zuigen terwijl je speelt. Zo kun je nog wel ff door gaan...

Er staan op Youtube een paar voorbeelden van gasten die een eigen home-studio hebben gemaakt, ik heb daar zelf veel ideeën vanaf gehaald en die toegepast in m'n eigen studio. Bijvoorbeeld van Sweetwater Audio's Mitch Gallagher.

Veel succes!

Harre

Dat was bij PaQ toch de muziekheuvel ofzo, achter zijn huis??
Nee, het huis daar voor. Daar had hij zelf een oefenruimte in gemaakt.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog