Buren zetten kattenverjager in zodra ik begin te spelen

Gestart door klaaske, okt 18, 2014, 14:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Omdat onredelijke mensen echt bestaan ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Als ze wegzijn maar desalniettemin de kattenverjager aanzetten...ja dan zijn ze heel onredelijk.
Maar ik lees tussen de regels door een beetje een tegenstrijdigheid.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Moeilijke materie , akoestisch drummen geeft nu eenmaal lawaai , hoe mooi ook gespeeld .
Dat was voor mij destijds de rede om voor een volledige E-kit te gaan en daarna op een hybride kit over te stappen ( aangepaste A-kit ) .
Dit geeft nagenoeg geen geluid en met een koptelefoon op is het goed vertoeven achter mijn set .
Maar zoals gezegd , praat met je buren of stuur ze een nette brief en doe een tijds voorstel , of als men niet voor rede vatbaar is toch maar gaan denken aan een elektronische set , daarover zijn ook diverse topics op dit forum te vinden :) .

Succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje



Wie weet hebben anderen meer last van de zgn. kattenverjager dan van jou drummen, Klaaske

klaaske

Het volume is ook vrij fors. Nog vele malen hoger dan ik geluid maak bij elkaar. Ik zag dat het volume uigedrukt in decibels 140 is?!

Jip

Dat is goed voor (mogelijk permanente) gehoorschade. Dit lijkt me regelrechte pesterij en eigenlijk ook mishandeling. Lijkt mij alleszins redelijk om aangifte doen.
Maar goed, dat kan de relatie met je buren nog meer verzieken, dus is praten misschien toch de beste eerste oplossing.

Ik zie een Rijdende Rechter-aflevering voor me.

paQ


Het volume is ook vrij fors. Nog vele malen hoger dan ik geluid maak bij elkaar. Ik zag dat het volume uigedrukt in decibels 140 is?!


zo zwart wit is het allemaal niet hoor...
http://www.nvvs.nl/Items/nl-NL/Nieuws/Voor-iedereen/Directe-gehoorschade-door-kattenverjagers-mogelijk

Robert-Jan

140db is het geluid van een straaljagermotor op 30 meter afstand.
Daarmee jaag je niet de kat van de buren weg, maar de hele woonwijk.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Ai, overlast met de buren is altijd een heet hangijzer.
Ik ben het tot op zekere hoogte eens met Jip, het is een kwestie van geven en nemen en ik heb het idee dat muziekinstrumenten minder geaccepteerd zijn dan klussende buren (was ook een geval van hier op het forum), blaffende honden en spelende kinderen. Alles natuurlijk binnen redelijkheid, 1 à 2 uur per week (aaneengesloten) akoestisch drummen moet wel kunnen vind ik.
Zo woon ik in een gehorig rijtjeshuis waar akoestisch drummen echt niet te doen is, maar ik kan wel oefenen met brushes en rods (ook goed voor mezelf om zachter te leren spelen). Als ik al oefen dan is het overdag of vlak na het avondeten. Ze klagen nooit, maar eerlijk gezegd vind ik ook niet dat ze hier recht toe zouden hebben aangezien ik regelmatig vroeg wakker wordt gemaakt in het weekend door gillende kleinkinderen en een Rhodesian ridgeback die het op een blaffen zet.


Enfin. Misschien is wat meer achtergrond handig om te weten over hoe de situatie is ontstaan.
Hoe lang drum je al? Heb je voordat je begon overlegd met de buren, of gewoon een set gekocht en begonnen met spelen? Hebben zij wel eens toenadering gezocht omdat het overlast gaf, of zijn ze zonder dialoog rechtstreeks overgestapt op dergelijke drastische maatregelen?

In het ergste geval ben jij begonnen met spelen zonder vooraf te overleggen, en hebben zij als reactie zonder dialoog die kattenverjager ingezet. Dan lijkt me een dialoog niet uitgesloten, edoch is het dan netjes (en bevorderlijk voor de dialoog) om te beginnen met excuses aan te bieden dat je zonder overleg bent begonnen met drummen. Als er wel overleg is geweest maar ze staan totaal niet open voor een compromis, dan vraag ik me af of ze die kattenverjager niet ook inzetten voor spelende (schreeuwende) buurkinderen.

Wat R-J terecht vraagt, wat versta jij onder 'zo goed mogelijk' geïsoleerd? Voor degelijke geluidsisolatie in een woonhuis moet je al een drumcabine hebben, zo'n constructie kost al gauw 1500 euro als je het zelf bouwt. Wat extra tapijt, gordijnen en noppenschuim doen inderdaad niets voor geluid dat naar buiten gaat. Je zou bijvoorbeeld al, net als Nlz, grotendeels met dempmatten kunnen spelen (kost een paar tientjes voor een setje) en dan alleen op zaterdagmiddag nog voluit spelen.

Al met al vind ik de kattenverjager een nogal rigoureuze oplossing omdat meer mensen hier last van hebben. Mijn advies is om ze te benaderen voor een gesprek (met je ouders erbij), en geef duidelijk aan dat je bereid bent een compromis te sluiten (zoals de dempmatten). Als ze zich hier echt voor afsluiten kan je bemiddeling zoeken via een wijkagent of een dergelijk persoon. Als jij de toenadering zoekt is dat in principe positief voor jouw positie.

Nlz

Mocht je er met overleg of inderdaad mediation van de wijkagent en meer van dergelijke opties niet uit komen, laat dan als laatste redmiddel eens meten wat voor geluiden die kattenverjager uitzendt, als die aantoonbaar (mogelijk) schadelijke luidheden uitzendt zou je er op die manier nog wat tegen kunnen proberen, maar daar wordt de relatie met je buren niet beter van, en kun je denk ik drummen verder wel op je buik schrijven.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

klaaske

Dat stukje van de nvvs gaat uit van een veel lagere volume van 80dB en derhalve niet schadelijk is. Volgens mij is het maar net welk apparaat je dan onderzoekt. Hogere tonen dragen veel minder ver dan bas tonen.

Nlz

Daarom zei ik ook, als laatste redmiddel.

Ga nou eerst gewoon (opnieuw) in gesprek met ze, investeer in een set dempmatten en probeer af te spreken dat je één keer per week, liefst op een vaste dag en tijd, ongedempt mag spelen.
Feit blijft namelijk dat het jouw (onze) hobby is die simpelweg een bak herrie maakt.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

NathanR

Een vast moment kiezen is inderdaad ook erg prettig voor je buren, dan weten ze gewoon waar ze aan toe zijn. Ik heb ook vaste momenten nu en ben erg gezakt in aantal uren wat ik per week kan drummen maar zolang je de dialoog vermijdt zal het alleen maar tegen je keren. (hoe vervelend je buren ook zijn...)


paQ

dspmobile app voor iPhone :Y
akelig precieze dbA meting

klaaske

Ik oefen al zo weinig mogelijk en natuurlijk het geeft veel geluid het drummen. Ik probeer zoveel mogelijk nu te drummen in de kerk. Maar nu zeggen de buren dat de katten hun tuin onder poepen en dan vinden ze zo'n kattenverschrikker erg handig. Nou ik zie er zelf katten voor het toestel zitten. Die vinden het zeker een mooie melodie? Zag dat er ook website www.pieptonen.nl helemaal gewijd is aan deze apparaten...... :(

djska

Erg handig? Gewoon asociaal! Maar heeft de inzet van die piep dus uberhaupt wel iets met jouw drummen te maken?
Ik zou ze vriendelijk vragen te stoppen met die pieper. Alles ze dan beginnen over jouw drummer stel je voor dat alleen op bepaalde tijdstippen te doen (en dan moet je je daar ook aan houden).

musiqman

Het kunnen trowuens wel verdomd handige kattenverjagers zijn, moet er zelf ook nog een hebben. Kan ik die niet van je buren overnemen. twee vliegen in 1 klap ;)

klaaske

Deze mensen hadden ook een vergelijkbaar systeem bij hun raam gezet:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2343706/Couple-installed-high-pitch-mosquito-alarm-ward-racist-teen-vandals-investigation-noise-nuisance.html

Het geluid is vrijwel hetzelfde als waar een Mosquito staat. Die worden vaak in het openbaar ingezet op diverse plekken in Nederland. Zijn er mensen die het geluid van de Mosquito met een hoge pieptoon kunnen horen? Dat apparaat heeft ten doel om jongeren en kinderen weg te jagen.

Nlz

Ja, mosquito's hoor ik met mijn 31 ook, dus die bewering klopt niet helemaal (of helemaal niet, net hoe je het ziet).

Heb je sinds het begin van die topic nou al opnieuw met je buren gesproken, en wat is daar uit gekomen? Dat is mij nog niet duidelijk, je wekt bij mij de indruk alleen vol op de aanval tegen die verjager te gaan.
Op zich ook wel begrijpelijk als jij en je zusje er zo'n last van hebben, maar koppel dat ding los van jouw drummen. Richt jij je daarop, en laat je ouders zich over dat apparaat buigen met de buren.

Nogmaals, het is JOUW hobby die een bak herrie voor de omgeving maakt. Laat zien dat je ze tegemoet wil komen, dan zullen zij ook eerder geneigd zijn die kattenverjager uit te zetten.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

naja dat... We zitten hier nu te discussiëren over een apparaat wat een hoog frequente pieptoon geeft, terwijl volgens mij de kwestie was dat je buren het niet zo leuk vinden dat je thuis gaat zitten drummen.

klaaske

De andere buren achter ons hadden er ook heel veel last van. Die heb ik gevraagd. Zij wisten niet dat dit geluid van onze buren afkomstig was. Het apparaat is uitgezet. Er waren wat meerdere ergenissen en zijn uitgesproken. Ik kan gewoon weer gaan drummen tussen 18:30 en 19 uur. Dat is prima. Maar ik heb nog wel last van mijn oren door die hoge pieptonen. Zijn er meer mensen die hiervan medische klachten hebben gekregen vroeg ik me af? Daar zit ik nog wel over in. De huisarts kon me niet verder helpen helaas. Behalve therapie EMDR maar dat zie ik niet zitten.

Nlz

Kijk eerst eens of je er over een maand of twee nog last van hebt. Er zit een beveiliging in je gehoorsysteem genaamd Temporary Threshold Shift, in het kort houdt dit in dat je gehoordrempel tijdens een hoge geluidsbelasting hoger komt te liggen omdat je oor zichzelf probeert te beschermen tegen te harde geluiden. Het kan een tijd duren voor dit hersteld is.
Houd je veel last, laat dan eerst eens een audiogram maken. EMDR lijkt me op basis van wat ik er zo vluchtig van lees en netjes gezegd in het geheel niets te doen bij gehoorproblemen.

Wel lekker dat je weer kunt drummen nu de lucht geklaard is, vergeet je gehoorbeschermers niet!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Paul

Mooi dat het opgelost is, Klaaske. En dat je nog kan drummen! Mocht je buiten die tijden om ook willen trommelen, investeer dan een paar euro's in dempmatten. Dat speelt misschien niet zo fijn, maar je kunt wel altijd oefenen. En des te meer genoegen haal je uit akoestisch mogen drummen.

De grote vraag is natuurlijk nog wel: zetten de buren de kattenverjager aan specifiek tegen jouw gedrum?

klaaske

#48
okt 25, 2014, 10:44 Last Edit: okt 25, 2014, 10:45 by klaaske
Bedankt voor je info over Temporary Threshold Shift. Zal daar even naar gaan zoeken om gerustgesteld te worden. Vind het jammer dat de huisarts niets weet over gehoorbeschadiging en volume zaken.

Het gedrum was één en meerdere factoren. De achterburen hebben katten en met die buren kunnen ze het niet goed vinden. Hoe kan dat toch dat hoge pieptonen irritanter en pijnlijker zijn dan lagere tonen?

Technobeat

Hoe kan dat toch dat hoge pieptonen irritanter en pijnlijker zijn dan.......



Het toffe geluid van het edele drumstel :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog