galm in de garage verhelpen

Gestart door yourikoggel, apr 29, 2014, 20:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

yourikoggel

apr 29, 2014, 20:12 Last Edit: apr 29, 2014, 20:13 by yourikoggel
Hallo,

Ik heb sinds kort een vaste band. wij waren opzoek naar een repetitie ruimte, en hebben ook een hele tijd gezocht. Uitendelijk bleek de oplossing heel dicht bij. de garage van een band lid heeft genoeg ruimte om daar te repeteren.  *O* *O*
Maarja, jullie kennen het wel.... grote galm in de garage met spelen -O- -O-
kleedje onder het drumstel heeft wel iets geholpen maar nog steeds niet genoeg :F
Wat kan ik nu nog extra gebruiken om die galm wat weg te krijgen.
Aangezien het niet hellemaal omgebouwd kan worden ( wat mijn plan was  :F *D ) moet het ook nog een beetje makkelijk weer op te ruimen zijn en weer neer te zetten/hangen/leggen weet ik veel hoe. 8)7

suggesties? :? :? :?

Groeten.

Hammar

Wanden bekleden met absorptie materiaal, schuim, steenwol enz.

Anserini

DIY mobile acoustic panel maken lijkt me als het weg te halen moet zijn.

drfill

galm is het makkelijkst.. idd gewoon isotop 'geluids-isolatieplaten' van de gamma, formido..
(evt. op spaanplaat plakken)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Machiel

Of vol zetten met spullen. Banken helpen goed (:
Neem mij vooral niet te serieus.

dunDaan


galm is het makkelijkst.. idd gewoon isotop 'geluids-isolatieplaten' van de gamma, formido..
(evt. op spaanplaat plakken)

Of iets van stof (gordijnen, vloerbedekking etc) tegen de muur en op de grond, zolang het maar geen hard materiaal is ....
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Robert-Jan

Het is misschien een heel gek idee..maar aangezien het er op lijkt dat een permanente oplossing niet voor de hand ligt ( althans ik begrijp dat het geen permanente oefenruimte kan zijn) how about een setje redelijke oordoppen voor iedereen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Thijs

#7
apr 30, 2014, 10:06 Last Edit: apr 30, 2014, 10:47 by Thijs
Ik mag hopen dat ze die al hebben, maar dat lost natuurlijk het akoestisch probleem niet op ;)

Hoefnix

Galm is weerkaatsing van het geluid op harde wanden, plafonds en vloeren. Vloerbedekking, een paar zware gordijnen doen wonderen om galm te verminderen.

Paul

#9
apr 30, 2014, 15:17 Last Edit: apr 30, 2014, 15:18 by Paul
Wat bovenstaande zeggen. Gooi een paar tapijten op de vloer, hang wat lappen stof aan het plafond/de muren en zet, indien mogelijk, een bank (of twee) in de ruimte. Dat laatste is ook fijn voor een pauze tijdens de repetitie.
En wat R-J zegt, doe ook doppen in! Niet per se tegen de galm, vooral om je gehoor te beschermen.

Nlz

Precies, ook zonder galm loopt het volume in zo'n ruimte rap op! Goan met die doppen!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

ppm5261

Je kunt er wanden met puntprofielschuim in plaatsen. Ben je klaar, zet je de wanden tegen elkaar en dat scheelt in ruimte. Je ziet in verhoorruimtes ook vaak maar enkele wanden bekleed met van die puntvormige schuimrubber. Te halen bij de de Doe-Het-Zelf zaken. Succes!

Nijlpaard

Ik heb in mijn drumruimte zelf absorbers gemaakt van wat hout. Een aantal platen isolatie en een paar meter doek. Als je een beetje handig bent maak je ze goedkoop zelf. Op internet en youtube vind je een schat aan voorbeelden en tutorials over hoe je ze maakt.

Bijvoorbeeld http://youtu.be/sNdwqUCHZ1I
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

stefan

Het maken van absorbers is ook niet het probleem. Het weten welke frequenties je specifiek dempen wilt en de daarbij behorend/geschikt isolatie materiaal vinden is hetgeen wat het lastig maakt.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Nijlpaard

Het gaat niet om het bouwen van een studio waarbij je op zoek bent naar het creƫren van de beste akoestiek. TS wil gewoon wat galm verwijderen. Daarvoor voldoen de genoemde absorbers (gebaseerd op eigen ervaring) prima.
Niet ingewikkelder maken dan het is :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

stefan

Ja maar galm van wat dan? Hoge frequenties, laag of het hele spectrum? Toch iets waar je wel degelijk rekening mee houden moet.. Als je teveel laag weg haalt word het hoog schel (en jij gek), te veel hoog geeft een compleet foute balans voor je gehoor..
Ik zeg niet dat je tor op de frequentie moet berekenen welke frequenties je weg wilt hebben, maar het is wel van belang te weten of je hoog, laag of midden frequenties wilt dempen. Of mss wel het hele spectrum.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Nijlpaard

Prima kerel, wat jij wilt
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

maxim00113

Dikke gordijnen over een kledingrek hangen, mobiel en makkelijk op te ruimen!  *O*
Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

Mootje

Gezien in nog niet lang in het tuinhuis zit...met stenen muren. Staat een bankstel en wat spullen erin en een dikke wollen mat op de vloer en dunnere mat op de grond waar het drumstel op staat. KLINKT AFSCHUWELIJK! (overigens, net nieuwe vellen erop dus die zijn het niet..haha)
Dus ga ik maar verrolbare platen maken die ik voor het drumstel kan zetten met isolatie materiaal erop.
Zo is het toch een tuinhuis als er bezoek/loge komt....en anders....mijn ruimte!
Gezien we net klaar zijn met het bouwen van het tuinhuis en vrij netjes is wil ik het niet verprutsen vandaar dat ik de platen weg wil kunnen rollen.
Er zitten ook ramen in...denk dat die een mede veroorzaker zijn van het geluid.

Omhoog