Drum kamer 2e verdieping

Gestart door St0ry devil, jan 26, 2013, 15:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

St0ry devil

Beste mensen,

Ik wil graag een soort kleine drum studio maken in mijn kamer. Mijn kamer 5 meter bij 3,5 meter en ik wil hem graag door de helft splitsen hoe kan ik het besten een muur isoleren zodat mijn ouders niet zoveel last hebben van mijn gedrum? Ik had gelezen dat een combinatie van gipsplaten en glaswol goed helpt maar helpt dat ook als op de 2e verdieping zit?

Alvast bedankt

drumlarsos

Welkom!

Ten eerste zou ik niet je kamer zomaar doormidden splitsen dmv een muur/scheiding (van gipsplaten??) in het midden te zetten.

(Als je het geld er voor hebt) zou ik sowieso een ''kamer in kamer'' constructie maken, want met alleen glaswol en gipsplaten ga je echt niet blij zijn...
Omdat je op de tweede verdieping zit, moet je ook zeker op een verhoging bouwen, anders krijg je veel te veel contactgeluid, en gaan je ouders niet rustig hun kopje koffie kunnen drinken beneden.

Wat voor materialen en hoe je dit het best kunt uitvoeren, is al vaak genoeg besproken op dit forum. Dus ik zou zeggen gewoon even de zoekfunctie gebruiken, en de desbetreffende topics goed doorlezen!

succes ermee!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Jenslathouwers

zoals drumlarsos zegt zoeken hier op het forum, en ook op youtube !! dan krijg je direct een beeld van hoe zoiets werkt en dat maakt alles direct een pak duidelijker vind ik persoonlijk ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

maxim00113

Een bekend principe is gipsplaat, vlokkenschuim. Het zit zo in elkaar: Je hebt houten balken met een dikte van ongeveer 5 à 10 CM. Daartussen plaats je het vlokkenschuim en je werkt het af met de gipsplaten. Werkt goed! :p
Mapex Meridian Birch - Meinl MCS Ride - Masterwork Resonant 17" & 16"

Hoefnix

@maxim00113: voor wat demping wel, maar zolang je de balken aan de muur schroeft heb je waarschijnlijk contactgeluid wat doorgegeven wordt. Heb jij dit zelf zo uitgevoerd? Hoeveel dempt het?

Omhoog