PC herkent TD-11 opeens niet meer

Gestart door Bert, apr 23, 2020, 13:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bert

Goedemiddag,

Het forum lijkt een beetje uitgestorven, maar toch hoop ik dat er nog iemand hier online is die mij verder kan helpen.

Het volgende probleem heeft zich namelijk voorgedaan:

Van de een op de andere dag herkent mijn PC mijn Roland TD-11 niet meer en krijg ik allemaal pop-ups dat het apparaat kapot is. Dit lijkt me sterk, omdat ik de dag ervoor gewoon probleemloos (zoals ik al 7 jaar doe) nog heb kunnen drummen. Ik heb ook in mijn PC of in m'n drummodule niks veranderd aan instellingen oid.

De drivers kan ik niet updaten, of verwijderen, daarbij raakt m'n computer in een vicieuze cirkel --> Ik heb namelijk Windows 10 (ook al sinds het begin). De drivers zijn voor Windows 7/8 geoptimaliseerd (toch werkt dit al 7 jaar goed).
Nu wilde ik de driver updaten, dat kon niet, want mijn PC herkende de software niet, omdat het besturingssysteem te oud was dus. Toen wilde ik de driver eraf gooien, maar dat kon ook niet, want wederom was het besturingssysteem te oud.
Daarna wilde ik een driver voor Windows 10 installeren, maar ook dat kon niet, want dan krijg ik een melding dat de software al geïnstalleerd is... Hier blijf ik dus in cirkeltjes draaien...

Heeft iemand dit probleem eerder gehad, of weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik heb geen idee waar dit vandaan komt en na 3 dagen proberen weet ik het ook echt niet meer...

Ik krijg de volgende foutmeldingen (ik weet niet hoe ik een foto van m'n harddrive hierop kan plaatsen, dus ik probeer het wel te omschrijven..)

''Het USB-apparaat wordt niet herkend. Het laatste USB apparaat dat u op deze computer hebt aangesloten heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer''

Na de poging tot updaten van de driver:

''Het besturingssysteem dat u gebruikt wordt niet ondersteund. Controleer de ondersteunende besturingssystemen. Setup wordt beëindigd''
Roland TD-11K met CY-13

animal

Hoi Bert, het forum is een behoorlijke tijd niet beschikbaar geweest, dat is mede een reden dat het hier rustig is.
Misschien heb je zelf in de tussentijd al een oplossing gevonden voor je probleem, zo niet kijk dan hier is naar, een herstelpunt terugzetten.

https://www.windows-helpdesk.nl/systeemherstel-windows-10/

Hammar

Ga naar een herstelpunt toen alles nog goed werkte, anders compabiliteitsmodus uitvoeren bij de installeren driver.

Omhoog