Toontrack/Yamaha DTX502 instellingen

Gestart door Wichert, sep 09, 2018, 15:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

O en de X-touch externe controller, jippiekajeeee

kaboemba

Aan gezien dit topic toch aan gort is.

Perfect die behringer zooi, ik heb voor de rack gekozen omdat ik dan alles in een rack heb (duhhhh) en dan kan ik alle bekabeling en de microfoons aangesloten laten.
Alles keurig in een flightcase, deksels eraf, kabels uitrollen en microfoons op de statieven, ad5 aansluiten en klaar.

Voordeel kan dus elke oefen sessie opnemen RAW op HD.
Daarnaast is het een prima en betrouwbaar mengpaneel voor live waarbij het voordeel weer is dat je alle instellingen kan opslaan en later weer kan oproepen.
Zo krijg je langzamerhand settings voor kleine ruimtes, grotes ruimtes en buiten.
1 van de settings oproepen en je hebt al een prima basis om vanuit te spelen, wat fijn tweaken per locatie en klaar.

Super compact, ik kan onze complete p.a., mijn drumstel en het licht in 1 auto vervoeren, wel een grote auto maar het kan.
En ook live kan ik dus altijd opnames maken.

drfill

laat eens zo'n opname horen dan ?
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Sorry ik zit op mijn werk, dus gaat nu niet lukken, heb alleen wat raw opnames ergens liggen van een 1malige opname.
Het geheel moet nog echt in gebruik genomen worden, ben bezig rack om te bouwen van een x18 naar de x32, de x18 komt er ook in te hangen als backup van de x32.

Dus voorlopig nog geen goede opnames, ik heb echt te weinig tijd besef ik steeds weer.

animal

#29
sep 12, 2018, 12:25 Last Edit: sep 12, 2018, 15:19 by animal
Topic aan gort? Nee hoor. Back on topic.
Wat duidelijk is geworden is dat Wilbert (en ook Jazz) aangeven moeite te hebben met de technische kant van een aantal zaken.
Via dit forum proberen we elkaar d.m.v. tips en trucs te ondersteunen, prima, maar er is (tegenwoordig) meer mogelijk.

Zelf zou ik best, bijvoorbeeld d.m.v. een gratis (voor particulier gebruik) programma teamviewer ondersteuning op het pc vlak willen bieden (en als ze in de buurt van Tilburg/Breda (zouden) wonen ben ik best bereid ook bij het fysiek aansluiten hulp te bieden).
Ik lees in dit topic dat Kaboemba (ook) een behringer XR18 bezit, ook daarbij is ondersteuning makkelijk, in kan hem bijvoorbeeld een scene-file toesturen waarmee hij met 1 muis-klik zijn XR18 precies hetzelfde inricht zoals ik heb beschreven zonder dat hij zelf over diepgaande kennis van (geluids-)techniek behoeft te beschikken, geweldig toch?
Toch constateer ik dat we van deze mogelijkheden nog maar weinig gebruik maken.


Jazz

#30
sep 12, 2018, 15:25 Last Edit: sep 12, 2018, 15:38 by Jazz
Ik probeer ook t een en ander op te zoeken of via you tube te zien/beluisteren.
Het is meer dat ik in t basis stuk blijf zitten terwijl er ik denk dat er ws heel wat meer uit halen valt en dat ik me daar niet eens bewust van ben. Zeker geen grote veranderingen. Misschien wat kleine aanpassingen zonder grote financiele uitgaven. Wat meer zekerheid wat geluid bij n optreden betreft. Tijdens 1x reperteren klonk t blijkbaar niet slecht. Maar als ik dit alles voorbij zie komen aan info durf ik niet eens mn e-kit mee te nemen.
Ik weet dus niet wat ik specifiek moet vragen om er achter te komen wat ik kan op n niet lastige manier.
Maar het gevoel van er zal ongetwijfeld leukere dingen mogelijk zijn met mijn kit, heb ik al langer. En lezen......ik weet niet waar naar ik op zoek zou moeten gaan. Het is zoveel omvattend en vaak te lastig. Al dat technische komt bij mij niet binnen. En vooral teveel!
Eigenljk basic maar wel met wat kwaliteitsverberingen.
There is no music without jazz

Jazz

Nou zijn we ws wel of-topic
There is no music without jazz

Wichert

Hoi Robert-Jan,

Doordat ik gebruik maak van 4 cymbal-pads 1x crash (warmrd20) 1x crash (splash1) 1x ride (bright20) en 1x crash (hiphopcr1) had ik geen ingangen meer voor nog 2 toms. D.m.v. een splitsing middels een y-kabel kon alsnog 2 toms (mono) aansluiten. De ride zit gewoon aangesloten in de ride-ingang.

Het moet op de een of andere manier lukken. Echter ik ben bang, dat ik mijn huidige instellingen ga verliezen, door alle instelling in mijn module te veranderen.

Wichert

Hoi Kaboemba,

Dit forum is toch om vragen te stellen, toch? Alleen daardoor kom ik er (wellicht niet zo snel als jij) erachter hoe het allemaal werkt.


Overigens de 2 toms zijn dan mono.

Hammar

Ik denk dat jij in de module zelf geluiden anders aan pads of bekkens toegewezen hebt dan standaard het geval is bij Yamaha module's. Zou dat kunnen Wichert??

Paul

Ik denk dat jij in de module zelf geluiden anders aan pads of bekkens toegewezen hebt dan standaard het geval is bij Yamaha module's. Zou dat kunnen Wichert??
Zoals ik het lees heeft hij, door het aantal cymbals, Tom2 als ride gemapped en vervolgens Tom2 via een splitter op de rim van Tom1 aangesloten.

Zonder ervaring hiermee te hebben, denk ik dat je dit kan oplossen door de mapping in EZDrummer aan te passen. Zie het YouTube-filmpje dat eerder is gepost. Dan hoef je niets in de module aan te passen.
Ik weet niet of het in dan mogelijk is om in EZDrummer Tom2 op de rim van Tom1 te hebben. Ik vrees van niet.

Wichert

Hoi Hammar,

Ik heb geen idee. Ik ga kijken.

Wichert

Hoi Hammar,

Alle geluiden voor mijn pads heb ik via de Yamaha DTX502Touch app aangepast.

kaboemba

Hoi Kaboemba,

Dit forum is toch om vragen te stellen, toch? Alleen daardoor kom ik er (wellicht niet zo snel als jij) erachter hoe het allemaal werkt.


Overigens de 2 toms zijn dan mono.

O jazeker, niemand is het zelfde.
Dat de 2 toms dan mono zijn is logisch.

Btw ik nooit anders dan met de module gewerkt maar ik neem aan dat je de geluiden van ezdrummer via midi aanroept ?

drfill

doordat je rare aansluitingen hebt gemaakt, is de mapping niet meer ´standaard´
de binnenkomende signalen in EZdrummer zijn nu andere pads/ sounds..
maar maakt niet uit.. als je nu de midi noot-nummers in je DTX module veranderd
in de juiste nummers (zie mijn filmpje, voorin post ; ) schrijf de juiste nummers van
de sounds op..  en verander ze dan in je DTX..  nu worden de juiste sounds getriggerd
en er veranderd niets aan je 'audio' en triggerkabels.. en 'gespeelde' dtx sounds..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wichert

Bedankt drfill, Ik ga van het weekend hiermee aan de slag. Midinummers veranderen in mijn module, wordt weer een ander verhaal!


Gebruikershandleiding heeft het over midi-nootnummers. Ben ik dan al warm?

drfill

als je nu de midi noot-nummers in je DTX module veranderd in de juiste nummers
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wichert

Begrepen.

Hammar

Midi nummers corrigeren in de module is wat mij betreft achterstevoren corrigeren. Reset nou gewoon je Module naar fabriekswaarden en het zou moeten werken.

Paul

Midi nummers corrigeren in de module is wat mij betreft achterstevoren corrigeren. Reset nou gewoon je Module naar fabriekswaarden en het zou moeten werken.
Dat lijkt me erg rigoreus, dan zijn echt álle instellingen weg.
Is het niet mogelijk om in EZDrummer de mapping aan te passen?

drfill

als je pads op een andere manier inplugd op een module als bedoeld, heb je automatisch
verkeerde nootnummers in midi..  je kunt factory reset doen wat je wilt .. kom je weer op
hetzelfde uit ; )   .. er is maar 1 manier in Wichert zijn geval..  aangepaste nootnummers
in module..   nootnummers in ezdrummer zijn niet te veranderen..  standaard mapping werkt
niet (meer) ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Paul

nootnummers in ezdrummer zijn niet te veranderen..  standaard mapping werkt
niet (meer) ..
Volgens onderstaand filmpje van ToonTrack is het mogelijk, en zelfs heel simpel. Bij de Mixer, rechtermuisknop MIDI Learn, pad aanslaan. Vervolgens de mapping opslaan.

Anders moet het inderdaad in de module worden aangepast. Wat ik me herinner van mijn DTXPress is dat simpelweg een pad-instelling die kan worden veranderd zonder de andere pad-instellingen door de war te gooien. Maar het is wel meer gedoe; met de handleiding zoeken in de module, uitvinden welke nootnummers EZDrummer standaard gebruikt...

Ik zou eerst de optie van ToonTrack proberen.  :Y


drfill

#47
sep 13, 2018, 09:52 Last Edit: sep 13, 2018, 09:55 by drfill
dat is 'midi learn' voor faders en controllers ..  niet voor noot nummers..
dit kan wel in Superior 2 ..  noot nummers kunnen niet apart gewijzigd worden in EZD ..
maar het is heel simpel ..  gewoon de noot nummers opschrijven van ride/ crashes/ toms
in EZD..    en veranderen in je module..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wichert

Bedankt heren, voor jullie gedetailleerde uitleg. Ik ga hiermee a.s. weekend mee aan de slag> 

Paul

dat is 'midi learn' voor faders en controllers ..  niet voor noot nummers..
Ah, mijn fout. Verkeerd geïnterpreteerd uit het filmpje dus.
Dan wordt het wel met de handleiding de module induiken. Succes Wichert!

Omhoog