Medeli DD522 met FL Studio 12

Gestart door MrRevex, jan 28, 2017, 12:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

MrRevex

Goeiemiddag allemaal,


Ik ben behoorlijk nieuw op dit forum (speciaal voor dit topic geregisteerd) dus ik zal me eerst voorstellen.


Mijn naam is Klaas-Paulus, 19 jaar en ik hou van...surprise surprise...drummen   *O*


Ik heb echter een klein probleempje met mijn E-Drum kit. Zoals in de titel te zien is ben ik de trotse eigenaar van een Medeli DD522 Elektronisch drumstel. Een aanrader voor de echte beginner, zou ik zeggen. Alleen vind ik dat de geluiden en beschikbare kits wat gelimiteerd zijn, daarom wilde ik het drumstel aansluiten op mijn laptop en zo misschien de geluiden wat aanpassen. Na veel gedoe met kabels en dergelijke ben ik uitgekomen bij een Midi-USB kabel, gekocht bij Bax-shop.nl. Na het aansluiten op mijn laptop zag ik meteen dat het beter werkte dan mijn oude kabel (Een USB-A- naar USB-B-kabel), want FL Studio vond en reageerde op het drumstel.

Ik had waarschijnlijk al eerder moeten vertellen dat ik dus een Windows laptop heb, met FL Studio 12, verder heb ik de VSTi Addictive Drums geinstalleerd voor hopelijk de gewenste drumgeluiden. FL Studio reageerd op het drumstel, echter komt hier maar 1 geluid uit, de kick/bass. En dan maakt het niet uit waar ik het drumstel raak, het maakt een bass geluid, zelfs op de cymbalen en hihat... Addictive Drums reageerd echter helemaal NIET op het drumstel, het pikt simpelweg het Midi-signaal niet op ofzo.

Weet iemand hier toevallig of wat ik probeer te doen mogelijk is en HOE dat dan mogelijk zou zijn? Juiste instellingen? Toch een andere kabel? Of werkt het simpelweg niet op FL Studio?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Klaas-Paulus

Omhoog