EZdrummer Demo werkt niet op Roland TD9

Gestart door dick, feb 12, 2016, 18:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dick

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me later even goed voorstellen maar ik zit nu even met een probleem, misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een Roland TD9 met lekkere grote pads waarop het heerlijk drummen is.
Om wat betere geluiden te krijgen heb ik de demo van EZdrummer op m'n laptop gezet en aangesloten op de TD9 module via de Roland UM-one mk2. Volgens de stekkers: connect to midi in en connect to midi out.

Als ik EZdrummer (EZD) start en een onderdeel aanklik hoor ik het via mijn koptelefoon.
Als ik op een pad sla hoor ik niks, maar de ledjes van de UM-one lichten wel op.
Ik heb op de TD9 module local control op off gezet, mijn koptelefoon aangesloten op de laptop.
Kan iemand mij in jip en Janneke taal vertellen hoe ik deze demo wel aan de praat krijg?
We hebben tien dagen de tijd, dan is de proefversie afgelopen :?

Vriendelijke drumgroeten: Dick

Robert-Jan

Heb je de td9 als mididevice aangeklikt in ezdrummer?
Settings- midi device - daar moet dan de roland staan..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Allereerst welkom op het forum Dick :)  .

Met alleen de UM-one mk2 midikabel had ik een behoorlijke bak latency toen ik vorig jaar EZ-drummer met mijn TD-9 module wilde uittesten en dat is behoorlijk irritant .
Dus eigenlijk moet je gebruik maken van een audio-interface om de latency tot een aanvaardbare waarde te krijgen .

Maar goed , je kunt het eerst met de UM-one mk2 kabel proberen en kijken / luisteren hoe EZ jou bevalt .

Hierbij een goede video met uitleg over de opzet en instellingen :

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dick

Bedankt voor de snelle reacties, maar helaas, na het opvolgen van bovenstaande tips nog geen geluid :?
Ik zal dus een usb/midi audio interface moeten aanschaffen.

Ik heb al gekeken op de sites van Thomann, Bax en Conrad. Lekker dan, er komen ongeveer 150 van deze apparaten voorbij in de prijsklasse van een paar tientjes tot honderden euro's!
Ik heb van dit soort dingen absoluut geen verstand dus vraag ik weer om jullie advies en wel met de volgende vraag:

Wat is een betaalbare en goede usb/midi audio interface  voor mijn TD9/laptop en waar te koop?

alvast bedankt! Gr. Dick

MatiZ

Bedankt voor de snelle reacties, maar helaas, na het opvolgen van bovenstaande tips nog geen geluid :?
Ik zal dus een usb/midi audio interface moeten aanschaffen.

Ik heb al gekeken op de sites van Thomann, Bax en Conrad. Lekker dan, er komen ongeveer 150 van deze apparaten voorbij in de prijsklasse van een paar tientjes tot honderden euro's!
Ik heb van dit soort dingen absoluut geen verstand dus vraag ik weer om jullie advies en wel met de volgende vraag:

Wat is een betaalbare en goede usb/midi audio interface  voor mijn TD9/laptop en waar te koop?

alvast bedankt! Gr. Dick
Alesis heeft een mooie midi naar USB converter... echter vervalt dan wel de TD-9 module.. anders iets van Focusrite of Steinberg. Midi in en USB out

Volgens mij heeft Keymusic wel wat staan bij zijn studio afdeling, anders naar Bax of Thomann voor deze materialen
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Robert-Jan

ja maar hij heeft al een een roland um one..dat is een midi-usb kabel..als je nu een andere usb midi neemt is het regen in de drup.

Maar vreemd dat je geen geluid hoort, zie je wel de trommels of bekkens oplichten als je een pad slaat op je beeldscherm?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dick

Citaat
Maar vreemd dat je geen geluid hoort, zie je wel de trommels of bekkens oplichten als je een pad slaat op je beeldscherm?
niet als ik op een pad sla, wel als ik met de muis een stommel of bekken aanklick.

Het doolhof door de midi/usb audio interfaces is niet door te komen. Ook Bax maar even een mail gestuurd voor advies. Maar wat ik er nu van weet gaat het weer in de papieren lopen :?

Nijlpaard

Geen winkel in de buurt waar je ff langs kan wippen ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

dick

Citaat
Geen winkel in de buurt waar je ff langs kan wippen ?
Nee, helaas niet. :(

MatiZ

niet als ik op een pad sla, wel als ik met de muis een stommel of bekken aanklick.

Dan zou het in de instellingen moeten zitten... gebruik je EZDrummer Solo of in combinatie met een DAW..

Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Robert-Jan

niet als ik op een pad sla, wel als ik met de muis een stommel of bekken aanklick.


En als je met de muis klikt hoor je wel geluid?
In dat geval komt op de een of andere manier de midi niet door.
Stap 1 is dan..draai die twee midi pluggen even om, misschien heb je ze toch verkeerd zitten.
Stap 2  heb je de driver voor de um one wel geinstalleerd?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dick

Citaat
gebruik je EZDrummer Solo of in combinatie met een DAW..
Ik gebruik alleen EZDrummer..

Drivers voor UM-one zijn geinstalleerd.

Ga er zo nog weer even mee aan de gang, jullie horen van me.

dick

De Um-one is waarschijnlijk de boosdoener :6
Een nieuwe installatie van het stuurprogramma lukt niet, ik krijg steeds een foutmelding en het hele programma wissen via het configuratiescherm lukt ook niet.
Ik wil de UM-one graag vergeten en me nu concentreren op de aanschaf van een betaalbare
USB/Midi audio interface met midi in en out, wie geeft mij het juiste advies...........?

Technobeat


Probeer eens het stuurprogramma van de Um-one te verwijderen met : Revo Unistaller , is een gratis programma , en neem dan de '' geavanceerde '' wis mogelijkheid want die pakt ook de laatste restjes van het stuurprogramma mee .
Daarna weer het Roland stuurprogramma opnieuw installeren natuurlijk .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dick

Na wat snuffelen op het net ben ik er achter gekomen dat er ook nogal wat mengtafeltjes zijn met een ingebouwde audio interface. En dat voor heel redelijke prijzen. Kun je daarmee ook het volume van je pads afzonderlijk regelen ?
Ik hoor graag jullie ervaringen....

Vriendelijke groet, Dick

Robert-Jan

Hi,

Nee meestal kan dat niet, op die mengtafeltjes is het vooral het totaalbeeld van de mengtafel wat je naar de computer kan sturen om op te nemen.

Ik weet niet wat je wil uitgeven, maar bijv een tascam 2x2 is een hele leuke audio/midi interface.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

#16
feb 15, 2016, 10:02 Last Edit: feb 15, 2016, 10:04 by Nijlpaard
Tascam 144mkII
Simpele interface die voor een TD9 prima voldoet :)

Kost ook de wereld niet en kan je ook 2de hands nog vinden.

http://link.marktplaats.nl/a1048303800
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

dick

Zo, de  tascam 2x2  besteld incl. bekabeling. Woensdagmiddag tijd om alles te checken, hopelijk gaat het nu allemaal werken.
Bedankt voor alle reacties en jullie horen  weer van me *O*

Vriendelijke groeten, Dick

sixtiek


dick

Het is gelukt *O*  EZDrummer werkt!

Echter weer een volgend probleem:

Hoe/waar sluit ik nu mijn CD speler en koptelefoon op aan om met muziek mee te kunnen spelen ?

De koptelefoon is nu aangesloten op de interface, anders heb ik veel last van latency.

Heb ik daarvoor een mixertje nodig?




Robert-Jan

Je moet ook de uitgang van je interface gebruiken voor je koptelefoon, dat is nu je audiokaart.
Als het goed is zou je achter ezdrummer toch ook mp3's kunnen spelen? Dan kan je zo meeknallen zonder cdspeler.
Wil je er er op dan kan je je line ingangen gebruiken aan de voorkant.
Volgens mij ben je er met deze kabel
http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab-cla719-1x-stereo-jack-2x-rca-verloopkabel-1m/product-details.html?gclid=Cj0KEQiAuqC2BRDVxMSnpa-mhZoBEiQAFta8weKtcd2Zq2VhP8gOLUAeQVQN7Nk3VcQNoKHuroYzhKwaAiq88P8HAQ#specificaties
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dick

Dank Robert-Jan voor je snelle antwoord.

Volgens mij moet ik dan een iets ander verloopkabeltje hebben: 2 x jack 6,3 mm voor de line out en 1 x jack 3,5 mm voor de cd speler. ( cd speler is een vrij eenvoudig ding met weinig mogelijkheden, maar wel prima geluid.)
Als het met bovenstaand verloopkabeltje lukt ben ik blij !

Maar waarom heeft bijna iedereen het hier over een mixer/mengtafel? Wat regelen ze daar dan mee? Drumgeluid, Audio geluid? Misschien een niet te slimme vraag maar ik ben een leek op dit gebied maar wil er graag meer van weten. 8)

De groeten maar weer !

Robert-Jan

Voor de line out? Van de tascam? De line out is een audio uitgang..
De inputs aan de voorkant ( in1 en in 2) dat zijn de plekken waar je andere audio spullen zoals je cd speler op kan aansluiten. Ik ga er van uit dat je cd speler tulp uitgang heeft (rood en wit) en dan kan je met die kabel van je cd speler naar in1 van je tascam..zet die wel op mic/line.
Of is t een portable cd speler met alleen een koptelefoon uitgang?

Als je dan ezdrummer aanzet en je cd speler dan kan je met de knop monitor level de balans regelen..draai je m meer richting input dan hoor je meer cd speler..draai je richting computer krijg je meer van ezdrummer te horen.

Stel dat je nou met je hele hebben en houden met anderen wil spelen en je geluid van je edrums naar een mengtafel wil hebben (waar iedere andere muzikant dan ook op zit) dan gebruik je de line out van de tascam.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Een mixer(tje) is handig om idd je kit-module in te pluggen , de MP3 speler of laptop audio out kan je er in pluggen , eventueel metronoom etc .
Voordeel is dat je alles op een gelijk niveau kunt regelen dus je kit geluid is even hard als je MP3 speler bv , en dat is erg prettig .
En het hoeft niet heel erg veel te kosten , bijvoorbeeld deze :

http://www.bax-shop.nl/analoog-mengpaneel/behringer-xenyx-1002-pa-en-studio-mixer

Kost maar 62,= euro en je bent klaar .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

En dan heb je €62 voor niks uitgegeven..want de tascam is feitelijk een mixer.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog