Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

groovemaker

Ambassador X op snare ( Brass Free Floating ) en Pinstripe op toms.....

HEEERLIJKE combi, had ik 2 jaar eerder moeten doen.

Maar ff over de klank. Er was een keer iemand op dit forum die een mooie vuistregel had neergezet over de mate van invloed van de vellen, de houtsoort etc etc in procenten.

Kan iemand er dat nog eens opzetten of naar mij sturen??
If it's too Loud you're too old!

Nlz


Maar ff over de klank. Er was een keer iemand op dit forum die een mooie vuistregel had neergezet over de mate van invloed van de vellen, de houtsoort etc etc in procenten.


Ah ja, de "gloriedagen" van kn@pestaart... Wat een figuur was dat zeg!

http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1701.0.html
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Technobeat


Ah ja, de "gloriedagen" van kn@pestaart...



Hij is met de staart tussen de benen vertrokken . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

WHiZZi

Ik heb tegenwoordig alleen nog maar Aquarian vellen. Met name de Focus-X serie ben ik er gelukkig mee aangezien die exact het geluid (icm met de Lignum) produceren wat ik wil.

Op de bassdrum heb ik een Superkick-II liggen.

Moet alleen nog eens een keer goed nadenken over de reso-vellen.
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Nathan

Tom: Slagvellen

Evans G2

Reso: G1

Snaredrum: Evans HD coated head.

Reso: enkellaags tama vel.

Kick: Remo powerstroke 3 coated.

Star

Zojuist de Black Dots op de rest van mijn toms geschroeft.



Erg benieuwd naar de klank van deze vellen.

Op de kit zit nu het volgende,

Toms.
Batter > Remo CS Black dot.
Reso > Evans clear G1.

Bassdrum.
Batter > Evans clear EQ3.
Reso > Remo Powerstroke 3 ebony.

Snare.

Pearl Chad Smith sig.
Batter > Remo coated CS.
Reso > Remo Hazy ambassador.

Tama Superstar snare.
Batter > Evans Powercenter reverse dot.
Reso > Remo Hazy ambassador.
Dixon drums & hardware.

Nijlpaard

Binnenkort gaan de ambassadors van de delite af (top en bottom) en gaan worden deze vervangen voor ambassador X op de top en diplomats op de bottom :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

steef224



Vandaag een Remo Black X vel voor mijn tama superstar hyperdrive 14'' snare binnengekregen, ziet er onwijs slick uit. nu de toms nog. Vel klinkt vet lekker!

Nlz

Ziet er strak uit Steef! Nice!

Vanmiddag een vintage clear emperor en smooth white ambassador voor mijn 14" tom geinstalleerd, man man man wat klinkt dat vele malen lekkerder dan het standaard Pearl reso'tje met een pinstripe! Die warmte, heerlijk! Rap voor de 10 en 12 ook die combi fixen!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Harre

Dat vind ik nou geinig: iedereen kan het 100 keer zeggen of schrijven, maar als je er zelf achter komt door er gewoon mee aan de slag te gaan... Veel plezier met deze nieuwe combi! :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nlz


Dat vind ik nou geinig: iedereen kan het 100 keer zeggen of schrijven, maar als je er zelf achter komt door er gewoon mee aan de slag te gaan... Veel plezier met deze nieuwe combi! :)


Thanks! Het stond al wel (veul) langer op mijn lijstje, maar kwam er steeds niet van, en technisch gezien hoeven de pinstripes ook niet weg, zijn nog prima te hergebruiken mocht dat nodig zijn. Al denk ik niet dat dat gaat gebeuren!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Harre

Vellen die nog te gebruiken zijn bewaar ik ook. Is het niet voor jezelf, dan kun je er soms een ander blij mee maken :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drummerruben

Ik heb nu op mijn kit zitten (Caedeson beginners set)
base Evans Emad 22 inch heerlijk vel echt vette sound
snare Aqaurian super-x 14 inch val een beetje tegen maar geen verkeerd vel.
tom Aquarian super-2 10 inch deze valt een beetje uit de toon, omdat ik hem alleen hoogstemd normaal klinkend krijg.
tom Aquarian super-2 12 inch deze heeft hele mooie lage sound
floor Aquarian super-2 14 inch ook deze heeft hele mooie lage sound.

Stokmans

Een instapset, zoals je zelf beschrijft, vind ik vaak makkelijker hoog stemmen dan laag. Wellicht hangt dat samen met toch iets minder afgewerkte bearing edges. Dus misschien maar accepteren dat je 10" niet (heel) laag gestemd kan worden. En anders eens een ander vel proberen op die tom. Bijvoorbeeld een pinstripe of emperor (vind ik fijn om laag mee te stemmen) om het eens te proberen. Kost je de kop ook niet en weet je meteen of het wat voor je is.

Die E-mad vind ik ook erg fijn, samen met de Aquarian Superkick II mijn favorieten voor een vette kick. Als je snare vel aan vervanging toe is misschien eens een Ambassador proberen, meest gebruikte snare vel en een mooi referentiepunt als je weer naar een volgend vel gaat kijken

Star

Heb de black dots er weer afgehaald en heb er tijdelijk Powerstroke 3's op gezet.
de volgende aanschaf zullen de EC2's van Evans zijn, begin toch wel een zwak voor Evans te krijgen.
Ben ook erg benieuwd naar level 360, die nu standaard is bij Evans.
Dixon drums & hardware.

stick tight

Let wel: het zal ff duren voor die level360 heads overal in de winkel liggen. Vooral in Europa zal er nog veel oude stock zijn...

Star


Let wel: het zal ff duren voor die level360 heads overal in de winkel liggen. Vooral in Europa zal er nog veel oude stock zijn...


Ik heb de tijd gelukkig  ;)
Hou het gewoon in de gaten wanneer de eerste level 360 vellen in NL te vinden zijn.
Dixon drums & hardware.

Geischa

Evans maakt al sinds sept. level 360 vellen, het staat alleen niet op de doos...
Winkels met redelijk verse voorraad hebben dus al 360's op voorraad!

Star


Evans maakt al sinds sept. level 360 vellen, het staat alleen niet op de doos...
Winkels met redelijk verse voorraad hebben dus al 360's op voorraad!


Dat is goed nieuws!  :)
Dixon drums & hardware.

Dribbel

Nieuwe Remo Vintage Emperor clear op mijn 10, 12. 14, 16" Toms zijn echt "Tha Bomm" wat een toon.
Erg makkelijk te stemmen. Als ze uit de doos komen en onbespannen hebben ze al toon als je er op tapt.

Eerder had ik Emporor of Evans G2, maar deze zijn minder "fel" en zijn ronder van toon, maar het is dus wel een clear vel  en hebben wel hun attack maar dus meer gecontroleerd....


Deze zijn blijvers! :Y
Yamaha recording & sabian

Dennisdetrommelaar

Toms: G2 Clear batter en Evanse resoglass bottom
Snare: Evans HDdry batter en Evans hazy 300 bottom (puresound custom pro wires)
Bass: Evans emad2 batter en standaar pearl bottom

Ik ga in de toekomst voor een Evans HD op me snare.

Rick


Nieuwe Remo Vintage Emperor clear op mijn 10, 12. 14, 16" Toms zijn echt "Tha Bomm" wat een toon.
Erg makkelijk te stemmen. Als ze uit de doos komen en onbespannen hebben ze al toon als je er op tapt.

Eerder had ik Emporor of Evans G2, maar deze zijn minder "fel" en zijn ronder van toon, maar het is dus wel een clear vel  en hebben wel hun attack maar dus meer gecontroleerd....


Deze zijn blijvers! :Y


Welcome to the Vintage-E Club!  *O*

Technobeat


Nou , dan zal ik het ook maar eens gaan hebben over welke vellen er op mijn kit zitten  :+ .

Boven : Pearl Tru-Trac heads , en als ''reso'' originele witte fabrieksvellen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

ddrsonor

Kick: Attack Terry Bozzio, 1 ply-no overtone, front: PS3 van "Drumsigns"
Snare & toms: Attack Terry Bozzio

Dries

#249
jun 21, 2013, 01:23 Last Edit: jun 21, 2013, 01:34 by Dries
Kan iemand (Animal?) mij vertellen hoe de Aquarian double thin (coated) zich verhoudt met de coated super 2?

Ik was dol op het geluid van de (letterlijk) oude Aquarian double thin vellen op mijn floortoms.
Voor de normale toms waren ze te 'versleten'.
Momenteel speel ik met Remo clear Emperors maar ik verlang steeds meer terug naar coated vellen.

Zou graag iets vergelijkbaars met de double thin coated op de floortoms willen, en een iets dunner (of enkellaags) vel op de racktoms.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog