Roland TD-12 vervoeren

Gestart door sjeupie, mei 24, 2012, 17:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

sjeupie

Beste allen,

Momenteel drum ik op optredens altijd akoestisch. Thuis oefen ik naar alle tevredenheid op mijn Roland TD-12. Echter, in kleinere settings (café, kroeg, vereniging) is mijn akoestische kit een beetje overkill. Zowel qua geluid als ruimte. Zodoende dacht ik om mijn Roland te gaan gebruiken voor dergelijke optredens. Nu mijn vraag: hoe vervoeren jullie die?
Ik heb wel eens een knaap gezien die er een speciale tas voor had (soort grote sporttas met wieltjes) waar alles behalve het rek en het baspedaal in paste. De hele binnenkant was gevoerd met verschillende insteek-vakken gemaakt van het materiaal waar je ook een laptop in zou steken (van dat gevoerde glimmende spul). Een andere kerel zag ik eens op een optreden lopen met allemaal snare-koffers.

Suggesties? Op maat flight-cases laten maken is onmogelijk (qua gewicht en prijs). Wellicht alleen voor het brein. Noodzaak is natuurlijk het hele zaakje zonder butsen te vervoeren van gig naar gig.....dus ook wanneer anderen met mijn apparatuur sjouwen (en ik denk dat iedereen hier helaas weet dat niemand zo voorzichtig is met je spullen als jijzelf...)

sjeupie

ff opgezocht welke tas dat nou was: de Gewa SPD:

FeltMi

Ik weet niet of het nog interessant/ relevant is voor je, maar ik heb die tassen/ koffers ook. Bieden in principe voldoende bescherming mits er een beetje voorzichtig mee omgegaan wordt. Dus niet op gaan zitten e.d. Als 't écht robuust moet, zijn flight-cases toch uiteindelijk de oplossong. Maar voor vervoer achterin je eigen auto en handling door jezelf, zijn die tassen/ koffers prima.

Voor regelmatig vervoer van de module (het brein) zou ik wèl voor een flight case gaan. Drum-tec heeft speciaal voor de TD-12 module een flight case, waarbij je de bevestigingsplaat kunt laten zitten. Die kun je er bij vervoer in de tas nl. maar beter afhalen (zit behoorlijk in de weg), wat weer 10 min. in een donker cafeetje pielen met een schroevendraaier scheelt.

Ik heb ook nog de andere tas waar het rack en de rest van de HW in kan. TD-20 rack past er maar nèt in als alle buizen precies volgens de puzzel ingeschoven/ -geklapt zijn. Bij regelmatig vervoer wil je eigenlijk niet elke keer je hele rack opnieuw moeten afstellen en wil je klaar zijn met uitvouwen en vastdraaien. Als je voorzichtig kunt zijn met de snoeren en jack pluggen of er iets ter bescherming op verzint, kun je die ook achterwege laten en voor de overige HW (hihat stand, snare stand, basdrumpedaal, etc.) eerder zoiets aanschaffen.
Maar wellicht dat een TD-12 rack net wat kleiner is waardoor het lekkerder past.
Roland TDW-20 plus | Sennheisser HD-280 Pro | Pearl HW

Omhoog