Zelfbouw/modificatie hardware

Gestart door Leon, apr 18, 2012, 17:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Leon

Wij spelen sinds kort met clicktrack en backingtrack, daarom heb ik een klein mixertje gekocht waar ik mijn laptop op aan kan sluiten. Op die manier komt de backingtrack in de zaal aan en gaat de clicktrack over m'n oortjes.

Ik wil dit uiteraard niet op de grond hoeven bedienen en heb dus in feite een percussiestand nodig die een mixer en een macbook pro 13" kan dragen. Ik had nog een oude bekkenstandaard waar de kop kapot van was. Dit heb ik eraf gezaagd dus in principe heb ik nu een enkelbenige cymbalstand voet met een afgezaagde buis erin. Daarnaast heb ik een plank waar dit op past. Het moet alleen nog op de buis bevestigd worden, het liefst dat ik de plank er ook af kan halen met vervoer.
Hebben jullie ideeen? Ik zat te denken om onder de houten plank een buis of stok de monteren om die in de buis van de bekkenstand te schuiven. Deze buis of stok onder de houten plank kan natuurlijk wel weer snel afbreken bij vervoer.

Ideeen zijn gewild! Ik ben niet zo thuis in de techniek van scharnieren en extenties etc.

Joris

Hebben jullie niet gewoon een flightcase over waar je alles op kwijt kan, dat is meestal het meest efficient, die heb je toch al bij je.

NathanR

Wat ik andere heb zien doen;

Extra snarestandje, een deksel van een flightcase erop, even vast tapen en klaar is kees :)
Of gewoon een flightcase ernaast.

musiqman

Ik gebruik daarvoor deze:

Deze is ook fijn:

(op de plek van de muis zet je interface/mixertje)

Mn metronoom en iphone hangen aan de hh stand.

Een flightcase is ook een idee:

Of deze.
Dit is licht, robuust en handig ipv de interface kan je er een lade in zetten voor metronoom en mixertje en hij is er ook in 4 units.

harmen 18

Een (dirigenten) lessenaar voldoet ook al. (zo'n ding van 2 tientjes met van die gaten.)

Joris

Of ik mijn laptop van 1000,- daar op zou leggen weet ik zo net nog niet.

harmen 18

Om nu een deksel op een snarestand te tapen?

Dan koop je een k&m, dan ben je veilig.

gjvbakel

Hoi Harm
Wat is een k&m??

harmen 18

Een duits kwaliteits merk wat standaards voor de muziekindustrie produceerd.

Konig & meyer

Omhoog