Het Sabian-topic

Gestart door drummermaarheeze, sep 16, 2011, 19:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

fwiw.. zat op thomann, en zag een 21" holy china b-stock (-40 euro)
ik koop geen cymbals meer online..  maar hij kan wel weer retour..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drumslet

Klopt, het is een vereiste! Haha... Naar mijn idee zorgt het bredere blad voor een warm en minder fel geluid. Heb de china al een keer in mijn bezig gehad en wil hem graag weer.

Inmiddels een 19" holy china op de kopt getikt bij Keymusic (aanbieding!)... Zal binnenkort even een update met foto plaatsen in het topic.
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Nijlpaard

Zoek de 19" variant. De heeft een breed omgeslagen deel.
@drumslet
http://link.marktplaats.nl/m925048814
Wees er snel bij want voor deze prijs staat ie niet lang
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Bluebe

Ik heb er 1 op de kop kunnen tikken :)



Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

drumslet

@drumslet
http://link.marktplaats.nl/m925048814
Wees er snel bij want voor deze prijs staat ie niet lang
Bagger!! Gemist...
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

drumslet

Hierbij een foto van mijn setup met daarbij m'n recente aanwinsten. Gisteren snel een foto gemaakt tijdens de repetitie van ons muziekteam. De drumkit is niet van mij, het is een Mapex ProM.

Set is uitgebreid met een HHX 16" O-zone crash en een AA 19" Holy china.

DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Bluebe

Ziet er goed uit :) Allemaal Sabian HHX Evolution op de china na? Ik ben zelf ook erg fan van de sabian evolution serie, onlangs nog een 17" evo crash op te kop kunnen tikken, nu alleen nog de 7" en 10" splashes nog en dan heb ik mijn cymbal set zoals ik het wil compleet heb.

16", 17" en 18" Evo crash
18" evo o'zone crash
14" Sabian AAX stage hats
19" Sabian Paragon China
20" Zildjian K ride
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

drumslet

Ziet er goed uit :) Allemaal Sabian HHX Evolution op de china na? Ik ben zelf ook erg fan van de sabian evolution serie, onlangs nog een 17" evo crash op te kop kunnen tikken, nu alleen nog de 7" en 10" splashes nog en dan heb ik mijn cymbal set zoals ik het wil compleet heb.

16", 17" en 18" Evo crash
18" evo o'zone crash
14" Sabian AAX stage hats
19" Sabian Paragon China
20" Zildjian K ride
Bijna wel. Heb er ook een 17" HH medium thin crash en een 6" & 8" HH splash tussen hangen.
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Mart098

Ik ben blijkbaar een van de armere drummers... ;)

Ik heb laatst een Sabian SBR 16'' Crash gekocht voor €50,-
Mooie bekken, met een goed prijskaartje voor beginnende drummers!  :)
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Black Page

Yep transfermarkt endorsements is geopend. Greg Bissonette is overgelopen naar sabian....


Joris

Is dat erg? Kan me wel voorstellen dat je op gegeven moment een keer iets anders wilt, of zit daar iets achter volgens jou?

Black Page

#211
jun 04, 2016, 14:19 Last Edit: jun 04, 2016, 18:47 by Black Page
Satirisch bedoeld.... gregg b zal niet op spullen spelen die hij niet vindt klinken. En de spullen die ze in de studio gebruiken zijn niet noodzakelijkerwijs de spullen die ze endorsen
. Maar ik denk dat het primair gaat om gear support vs hoe zichtbaar ben ik als drummer voor de endorsee. Ofwel business.

Vergelijk john blackwell die naar turkish is overgestapt......

Joris

Satirisch bedoeld.... gregg b zal niet op spullen spelen die hij niet vindt klinken. En de spullen die ze in de studio gebruiken zijn niet noodzakelijkerwijs de spullen die ze endorsen
. Maar ik denk dat het primair gaat om gear support vs hoe zichtbaar ben ik als drummer voor de endorsee. Ofwel business.

Vergelijk john blackwell die naar turkish is overgestapt......
Tsja, je weet niet wat de achterliggende reden is, kan van alles zijn.

John Blackwell speelt nu ook op Dixon toch?

drumslet

Een update: Veel nieuwe bekkens op de kop getikt. Zoveel, dat ik ze niet eens kwijt kan. Tijd voor nieuwe hardware. De lijst ziet er als volgt uit:

Sabian 14" AAX freq hihat
Sabian 20" HH medium ride
Sabian 9" AAX max splash
Sabian 17" HH thin crash remastered
Sabian 18" HHX evolution crash
Sabian 18" HH dark crash
Sabian 10"/10" HH max stax
Sabian 12"/14" HH max stax
Sabian 19" AA Holy china
Sabian 20" HHX china

Op de foto de 12"/14" stax op de 20" china gemonteerd met een 4" DW cymbal stacker, werkt op zich voor crashes en splashes prima, maar dit zit te dicht op elkaar. Denk er over om een 8" variant te proberen. 

De 18" HHX evolution ligt op de grond, helaas nog geen stand voor. Qua opstelling ben ik nog niet tevreden, ben nog wat aan het switchen etc.





DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Omhoog