Drumrack

Gestart door patrick76, mrt 12, 2012, 14:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Goed doordacht concept Clone *) , chapeau !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Headshrinker

[...] cimbaalbomen erin plaatsen en alles staat op zijn plaats :).


Mooi werk. En: wat is dat voor 'n boom/klem waarmee jij je Chinees ophangt?

Clone285051


Mooi werk. En: wat is dat voor 'n boom/klem waarmee jij je Chinees ophangt?


Thnx :) !

In die opstelling heb ik de chinees hangen aan een MC67 + MTA30 (of bovenste deel van een cymbaalstatief Roadpro) + MRB30 (korte versie van de MTA30) + (eindelijk) de cimbaaltilter MCB45.

Zie : Tama hardware .. >> http://www.tamadrum.co.jp/product/clamp.php?year=2013&id=7&area=3

Ik heb in totaal ongeveer 6 complete boomstatieven Roadpro, dewelke ik al ns uit elkaar haal om er andere constructies mee te bouwen.

De china-opstelling is inmiddels achterhaald .. ik heb em nu 'gewoon' hangen aan een kleinere multiclamp :).

dutchdrummer

.....Er zijn weinig drummers die aandacht besteden aan de drummat (of er zelfs helemaal geen bij hebben @ optredens). Ik had vroeger al de gewoonte om met duct-tape de plaats van mijn statieven te markeren ...


Ook ik had een drummat met afgetekende statief positie markeringen toen ik nog met statieven werkte. En de statieven zelf had ik waar mogelijk voorzien van memorylocks en markeringen. Zelfs dan was ik nog altijd een tijdje bezig met fine-tunen van de opstelling.

Met m'n rack staat/hangt alles echt in 1x precies op de juiste plek. Ook voor het rack gebruik ik een drummat met de afgetekende positie voor de 'poten', de bassdrum, de hihat, het snare statief en de floorpoten. Maar 'nastellen' is niet meer nodig.

Joris

Voor mij werkt dat markeren niet echt, tenminste voor de statieven. De plaats van mijn bassdrums heb ik wel gemarkeerd, daar kan ik alles prima omheen bouwen.

Clone285051


Ook ik had een drummat met afgetekende statief positie markeringen toen ik nog met statieven werkte. En de statieven zelf had ik waar mogelijk voorzien van memorylocks en markeringen. Zelfs dan was ik nog altijd een tijdje bezig met fine-tunen van de opstelling.

Met m'n rack staat/hangt alles echt in 1x precies op de juiste plek. Ook voor het rack gebruik ik een drummat met de afgetekende positie voor de 'poten', de bassdrum, de hihat, het snare statief en de floorpoten. Maar 'nastellen' is niet meer nodig.


Een rack vind ik nuttig als je een uitgebreide setup gebruikt met meer toms, crashes, splashes, etc. . Voor een basic 4-delige kit met max. 2 crashes (waar ik het meestal mee doe), vind ik een rack overbodig.

Mijn opstelling moet niet voor de volle 100% hetzelfde zijn trouwens ... ik ben al tevreden vanaf 99,14% :P .

Ik vind het veel irritanter als ik moet spelen op een backline set ... een set die er is heen gepoot door (meestal) drumleken. Van een tapijt is er dan geen sprake (by by basdrum in het midden van je set :( ) en het kost meer tijd om heel die set af te stellen dan je eigen (kleine) set op te bouwen.

OK .. op de soundcheck wordt dan wel weer tijd bespaard !

Maar keer op keer dat basdrum-probleem, laatst nog in de muzikodroom in Hasselt (BE) .. zucht.

Gek genoeg zijn dat meestal de optredens waar ik positieve feedback krijg, terwijl ik mijn kas zit op te vreten achter de drums 8)7 !


Otje



Zo ziet het er nu uit. Moet alleen nog eens de kabels wegwerken.




Deadman: ik heb de foto van je drumkit overgehevelt naar dit topic. Ik verbaas me nl. over de enorme  afmeting van de buizen daar waar de hightoms aan hangen. Zo een lang rack hebbie zelfs niet bij de  TD20/30 (toch?) Het lijkt me zo..uhh, breekbaar. En als het geen órigineel rack is, wat is het dan wel?

67Deadman

Hallo Otje, geen probleem hoor.

Ik had voorheen op dit rack nog een SPD SX hangen en 4 van die Roland PD 8 en dan heb je wel een beetje ruimte nodig. Anders wordt het zo vol gepropt.

Dit is eigenlijk gewoon een rack van de TD 9. Heb de 2 achterste stangen vervangen voor
2 aluminium buizen van 35 mm van 1 meter breed. De rest is nog van de TD 9.  De 2 originele stangen zie je achter de hi-hat op de grond liggen. Heb die buizen kosteloos via via kunnen aanschaffen en toevallig ook in de juiste kleur. Ik kan de buizen ook inkorten maar dat is zo definitief.
Is gewoon oerdegelijk materiaal. Je kan er bij wijze van spreken gewoon op staan.

Ik wilde ook een muziekstandaard aan het rack bevestigen precies zo voor mijn neus en niet een op de grond neerzetten die anders steeds maar omvalt of eentje links of rechts wegzetten waardoor ik steeds maar last van mijn nek krijg omdat je je hoofd zo gedraaid moet houden tijdens het spelen.

Ik heb de helft van een muziekstandaard door een multi klem gestoken en zit zo perfect vast. Als ik niet met bladmuziek werk kan ik de houder waar de bladmuziek opstaat voor de helft achter over klappen en leunt dan op 4 schroeven die ik in het hout heb geschroefd en zo kan ik mijn laptop erop zetten zonder dat die naar beneden lazert. Dan zit je meer in een natuurlijke houding.

Ik heb mijn schuur een paar jaar geleden helemaal leeg gehaald en deze ge-isoleerd en er een muziekkamer van kunnen maken. Speel ook keyboard dus nu heeft niemand last van mij in huis.
Ik kan gewoon om 23.00 uur nog spelen zonder dat iemand er last van heeft. Moet ik hem ook wel niet te hard zetten anders gewoon de koptelefoon op.

Otje

Harstikke goed Deadmann; je heb er wat moois van gemaakt. Ik zelf werk met 3 losse standaards om mijn MDS-4 rack. Dit rack is relatief klein en kon niet alles meer kwijt; -xtra module(TD-6), Cymbaal & 2 drumpadjes. Ik denk er wel eens over om een 2de hands rack erbij te kopen om wat meer te kunnen uitproberen in de 'opzet' van de drumkit.
Dat van die bladmuziek/laptop standaard is een goed idee zeg.


dunDaan

Nice !!
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

animal

#86
mei 26, 2014, 23:50 Last Edit: mei 26, 2014, 23:51 by animal

Veel voorbeelden van rack design:



Grappig, die van jou herken ik ook, MM.

patrick76

Weet iemand van jullie of de pcx200 klem ook op een dr80 rack past?
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Otje

Is dit wat je bedoelt.,.?


patrick76

Jep, maar dan op een dr80 rack.
Past dat?
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Harre

#90
jun 12, 2014, 23:22 Last Edit: jun 12, 2014, 23:31 by Harre
Edit:

De buizen van m'n 503C zijn 39mm en daar is de PCX-200 eigenlijk voor gemaakt. Als je de buizen van je DR80 even meet, weet je of het past  :)

Ik meen dat de DR80 ietsje kleiner is, maar dat weet ik niet zeker en in dat geval zou het geen probleem moeten zijn.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

dunDaan

Hier staat het antwoord:

Citaat
Slipknot1 is right about the DR-80 clamps NOT fitting an ICON, but I used the silver, (not 2-piece black and aluminum) ICON clamps on my DR-80 with no problems. They do indeed fit.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

patrick76

Onder het moto: meten is weten. De buisdikte is 38mm van de dr80.
De klem zou dus kunnen passen. Mocht de klem iets te groot zijn, dan kan er een kartonnetje tussen.
Ik weet nog niet zeker als ik de klem nodig ben. Mocht dat wel het geval zijn, dan laat ik even weten of hij goed past.
Bedankt voor de info heren.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

harmen 18

Andersom past iig wel.

Omhoog