Drumrack

Gestart door patrick76, mrt 12, 2012, 14:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Erik

Jezus. Aan 3 stands maar...staan die niet te wankelen als een gek van al dat gewicht?
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Joris

Nee helemaal niet, staat aardig stevig. Kwestie van logisch opstellen.

dunDaan

Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe je dat hebt gedaan. Heb je daar (een) foto('s) van ?? (die studio pic van een week of wat geleden is wat dat betreft niet echt duidelijk). Bvd.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Joris

#28
mei 15, 2012, 11:00 Last Edit: mei 15, 2012, 11:10 by Joris








Op de 2e foto is een pearl B2000 stander, verder is alles met standaar pearl klemmen en gedeeltelijk een Yamaha voor de hihat. Normaal heb ik trouwens een remote hihat maar ik had toch geen rechter hi hat pedaal nodig dus heb deze maar meegenomen. Hoe ik die ribbon crasher heb opgehangen kan je niet echt zien maar ik ga er niet vanuit dat dat heel belangrijk is voor iemand, anders moet je het even laten weten dan kan ik daar nog wel apart foto's van maken.

Edit: en zo ziet het er van achter de kit uit. http://dl.dropbox.com/u/13614698/IMG_0126.JPG

dunDaan

Dank je. Ziet er inderdaad lekker compact uit. Die combi van de toms en splashes is trouwens erg cool   :Y
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

beest1979

Amai daar is wel over nagedacht  :)
De lengte van de buizen valt wel de poten zijn maar 80 cm lang en ik kan er zelf nog 10 cm af doen
en de horizontale zijn ongeveer 115 cm maar die passen wel in een tas van 100 cm

Technobeat


Dat heb je handig opgelost op deze manier Joris . :Y
Het is de ééste keer vast even puzzelen geweest om alles op je gunstigste manier aan elkaar te klemmen , maar als je de volgorde kent is het met opbouwen best makelijk te doen idd .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jenslathouwers


En rond is bij grotere maten ook niet handig. De kans is gewoon erg groot dat de klemmen gaan draaien en dat hoeft niet het geval te zijn als hij nieuw is, maar naar verloop van tijd is dit risico zeker aanwezig. Een 16x16 tom, of beetje dikke 20" ride zou ik er niet aan willen hangen. Vierkant, hex, driehoekkig als je het kunt vinden... alles behalve rond als je lang probleemloos plezier wilt hebben.


Sorry dat ik je tegenspreek maar aan mijn rond gibraltar drum rack hangt een 16" tom en een zildjian a custom 20" ride. Voor de tom gebruik ik 1 memmorylock en nu beweegt deze absoluut niet, voor de ride gebruik ik zelfs geen memory lock en deze staat op een boomarm en leunt toch wel een dikke halve meter in. Ik heb zoals al gezegd een gibraltar drumrack, de meeste klemmen die ik heb zijn ook van gibraltar maar ik heb er 2 van dixon, daar moet je geen toms aan ophangen zelfs geen 12" tom. Ik ben zeer tevreden over de qualiteit van gibraltar drum racks. Op youtube vind je ook veel filmpjes over gibraltar drum racks, deze filmpjes hebben mij warm gemaakt voor zulk een rack en ik ben er zeer tevreden mee.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Machiel


Sorry dat ik je tegenspreek maar aan mijn rond gibraltar drum rack hangt een 16" tom en een zildjian a custom 20" ride. Voor de tom gebruik ik 1 memmorylock en nu beweegt deze absoluut niet, voor de ride gebruik ik zelfs geen memory lock en deze staat op een boomarm en leunt toch wel een dikke halve meter in. Ik heb zoals al gezegd een gibraltar drumrack, de meeste klemmen die ik heb zijn ook van gibraltar maar ik heb er 2 van dixon, daar moet je geen toms aan ophangen zelfs geen 12" tom. Ik ben zeer tevreden over de qualiteit van gibraltar drum racks. Op youtube vind je ook veel filmpjes over gibraltar drum racks, deze filmpjes hebben mij warm gemaakt voor zulk een rack en ik ben er zeer tevreden mee.

Zo. Dat is duidelijk
Neem mij vooral niet te serieus.

Julius Heide

Ik heb jaren lang met veel plezier gebruikt gemaakt van een Gibraltar rack. De drums stonden altijd binnen enkele minuten met rack op de drum-riser. Vooraf altijd even drums backstage opbouwen en tijdens de switch-over met twee man oppakken... Alles, echt alles (van 16"tom tot 21"ride) hing aan orginele clamps. De memory locks zaten er puur aan om het rack in sneltrein vaart in elkaar te schuiven maar beslist niet voor de extra stabiliteit. Met de hiervoor genoemde B merken heb ik geen ervaringen, maar "never change the winning team" toch?
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Jenslathouwers


Ik heb jaren lang met veel plezier gebruikt gemaakt van een Gibraltar rack. De drums stonden altijd binnen enkele minuten met rack op de drum-riser. Vooraf altijd even drums backstage opbouwen en tijdens de switch-over met twee man oppakken... Alles, echt alles (van 16"tom tot 21"ride) hing aan orginele clamps. De memory locks zaten er puur aan om het rack in sneltrein vaart in elkaar te schuiven maar beslist niet voor de extra stabiliteit. Met de hiervoor genoemde B merken heb ik geen ervaringen, maar "never change the winning team" toch?


Volledig mee eens ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

groovemaker

Ik woon in Franeker, vlakbij Leeuwarden.

Kan iemand mij hier vertellen of ik ook een drumrack kan huren hier in de buurt?
Als ik google, vindt ik niks.
Het gaat om een optreden in oktober.

Er Moet aan hangen:
10" Tom
14" Tom
20" ride
18" crash, 2x
16" crash
16" China
Koebel

Iemand een idee?
If it's too Loud you're too old!

Joris


Ik woon in Franeker, vlakbij Leeuwarden.

Kan iemand mij hier vertellen of ik ook een drumrack kan huren hier in de buurt?
Als ik google, vindt ik niks.
Het gaat om een optreden in oktober.

Er Moet aan hangen:
10" Tom
14" Tom
20" ride
18" crash, 2x
16" crash
16" China
Koebel

Iemand een idee?


Daar heb je geen rack voor nodig.

Harre

#38
aug 14, 2012, 23:09 Last Edit: aug 14, 2012, 23:12 by Harre
Waarom niet? Als is het maar gewoon 'omdat hij het wil'...

Er zitten nogal wat verhuurbedrijven in Nederland (zoek maar eens op 'verhuur backline'), maar er zullen er weinig of geen zijn die een drumkit op een rack hebben. Even zoeken dus en anders bij andere bands even informeren of je daar een rack kan lenen/huren? Bij een drumzaak zullen ze een nieuw rack niet verhuren, maar een tweedehands die ze ergens achterin hebben staan misschien wel. Ook hier weer: even informeren... :)

Aanvulling: als je zelf geen rack hebt, zorg je dan wel voor de ophanging als je iets gaat huren/lenen? Als je al iets kunt vinden en daarna tot de conclusie komt dat je tom,- en/of bekkenarmen helemaal niet bruikbaar zijn op het betreffende rack... dan heb je eigenlijk nog niks.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris

voor het geld waar je zo'n ding voor huurt kan je waarschijnlijk ook wel een paar multiklemmen kopen, maar ja zelf weten.

Harre

Gezien de maten ga ik er vanuit dat het om z'n eigen Pearl gaat, dus daar zal hij geen multiklemmen voor nodig hebben en omdat het rack voor één optreden is zal het waarschijnlijk puur om de looks gaan. Financieel heb je naar mijn idee wel een punt, maar ja... dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Dribbel

Waarom op een rack????
Of is het de snelheid waar je mee moet op en afbouwen
Als je je eigen spulletjes backstage opbouwt  ben je ook met 3 minuten op en af van een podium.
ff een vriend of bandlid vragen of ie een handje helpt en het is zo gepiept....
Yamaha recording & sabian

harmen 18

Heb je geen bevriende drummers met een rack dat je kan lenen?

groovemaker

Helaas, hier in de buurt zie ik echt heel weinig racks. Misschien inderdaad eens even vragen bij de muziekwinkel hier in de stad.

Het is inderdaad puur om de looks! Het staat stevig en ziet er goed uit, naa r mijn mening. Het optreden is echt groot, en ik dacht dat het er wel professioneel uit zou zien. Of heb ik het mis?

Maar hoe dan ook, ik vindt het vet en was benieuwd naar de mogelijkheden.


Gezien de maten ga ik er vanuit dat het om z'n eigen Pearl gaat


Dat klopt!
If it's too Loud you're too old!

Stokmans

Een rack staat over het algemeen vierkant om je kit heen, als je een 4 delige kit hebt zoals je beschrijft, heb je een beste kans dat je met een rack lastig uitkomt (of heel ruim). Als je een keer op een klein drumpodium staat heb je een grote kans dat een rack niet past, maar gewone stands wel... En, als je bijvoorbeeld je ride tussen de toms in wil hangen bestaat de kans dat je deze niet eens in het rack kwijt kan omdat hij dan misschien niet laag genoeg kan hangen.

Mijn ervaring met racks is dat deze pas handig en mooi worden zodra je een grote(re) kit hebt, kleine kits zijn stukken handiger met stands en een paar goede multiklemmen. Maar goed, zoek er eentje op en ga het proberen :Y

Oh, en mijn mening wat betreft looks: Bij een grote kit: vet! Bij een kleine kit (zoals bij jou): Lelijk! Maar, smaken verschillen nou eenmaal en jij moet er mee het podium op  ;)

Robert-Jan


Helaas, hier in de buurt zie ik echt heel weinig racks. Misschien inderdaad eens even vragen bij de muziekwinkel hier in de stad.

Het is inderdaad puur om de looks! Het staat stevig en ziet er goed uit, naa r mijn mening. Het optreden is echt groot, en ik dacht dat het er wel professioneel uit zou zien. Of heb ik het mis?

Maar hoe dan ook, ik vindt het vet en was benieuwd naar de mogelijkheden.

Dat klopt!



Wie denk je dat het opvalt dat jij een rack om je set hebt? Alleen die paar drummers die er ook zijn..
En die denken dan..hee een rack..of..jemig had je nou echt een rack nodig?
Voor de rest intresseerd het helemaal niemand iets,echt niet.

Zorg dat je goed speelt..daar maak je indruk mee...
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stick tight

Van alle shows die ik heb gespeeld zijn er echt maar een paar waar ik uit de voeten zou zijn gekomen met een rack. Vaak is er of geen plek om het vooraf op te bouwen of past het niet door de deur.

Racks zijn handig als je iedere avond in melkweg/013 achtige zalen speelt en je een drumtech hebt die iedere avond alles voor je opzet.

Als promotor zijnde vind ik het altijd enorm hinderlijk als ik een een band heb die met een rack aan komt zetten omdat er altijd extra plaats nodig is om de boel op te zetten en dat tenkoste gaat van de opslagruimte voor overige backline of uberhaupt de backstage ruimte om te zitten.

dutchdrummer

#47
aug 15, 2012, 12:15 Last Edit: aug 15, 2012, 12:27 by dutchdrummer
Van alle 'shows' die ik heb gespeeld heeft m'n rack altijd prima gepast. Opbouwen op het podium lukt prima, alles kan door de deur omdat het dan nog gewoon ingepakt zit.

Zoals in een ander draadje al gemeld: het grote voordeel van een rack is voor mij, dat alles steeds op exact dezelfde plaats hangt.

Racks zijn handig in zalen als 013, met een drumtech??? Ik heb heel vaak in kleine kroegen gespeeld, met rack en al, dat ik natuurlijk zelf opzet en afbreek. Zelden een probleem qua ruimte. Bedenk ook dat niet alle bands alleen maar festivals spelen waar ze het podium met andere bands moeten delen  ;)

Bluebe

Een rack hoeft ook niet echt meer ruimte in te nemen dan allemaal losse standaards.
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

JackD

Ik heb ruim een jaar geleden een Pearl rack aangeschaft voor m'n Sonor kit. Het heeft voordelen, maar het is zoveel sjouwen . . . .  Als ik dat wil ga ik wel naar de sportschool ;-)
Nu weer terug bij af, lekker zonder rack. Het rack gebruik ik nu voor een andere kit die lekker op z'n plek blijft.

Omhoog