Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jake

Ik heb het mijne voor €80 tweedehands op de kop getikt! Vond ik een eerlijke prijs.

Paul

Oké, thanks! Ik kan namelijk een nieuwe kopen voor 130 euro (inclusief tas).
Ik wil IC rolling of een Flying Dragon (of de nieuwere versie daarvan) tweedehands kopen en ik had gerekend op ongeveer 100 euro, maar ze worden allebei weinig aangeboden. Voor 30 euro meer heb ik een nieuwe, maar van de andere kant verslijten dit soort pedalen ook nauwelijks.

Paul

Wat zal een 6-delige Tama Superstar Custom (22" bass, 10-12-14-16 toms, 14" snare), inclusief hardware (RoadPro: hihat, snare, 2x boom en 1x straigth), voorzien van Remo vellen en in goede staat nog ongeveer opbrengen?
Ik zie alleen nog maar Hyperdrive sets nieuw te koop, is 60% van die prijs een goede richtlijn?

rtniels

eerst een nieuw pedaal, en dan toch maar een hele nieuwe kit? :)

Paul

#304
jun 23, 2012, 12:45 Last Edit: jun 23, 2012, 12:48 by Paul
Tja, ik zit al langer te denken aan een ander drumstel, kleinere bassdrum vooral. En ik overweeg mijn espresso-spullen te verkopen, waardoor er wat extra geld bij komt.
(ik zit stiekem een beetje te kijken naar die Oak van Musiqman, als ik de cijfertjes kloppend krijg. Zo'n 18" kick lijkt me heerlijk).

Pedaal is al geregeld.  ;) Vanochtend een IC Rolling kunnen scoren op Marktplaats voor een goede prijs. De advertentie stond pas 10 minuten online toen ik belde 8)7.

musiqman

Een 18" (en zeker de Oak die ballen heeft waar nodig) is zo fijn. Zeker qua vervoeren. Past zelfs in de kleinste auto's. Volgende kick word er ook "

Joris

#306
jun 23, 2012, 13:39 Last Edit: jun 23, 2012, 15:28 by Joris
Mijn hele kit met 2 bassdrums en de hele zooi past zelfs in een redelijk kleine auto. Ik ga sowieso nooit grote kicks nemen, dit is ideaal.

Paul

Maak het nou niet nog erger! Ik moet eerst de cijfertjes kloppend maken, en dan nog die Superstar verkocht krijgen..
Om weer op de vraag terug te komen, is ongeveer 900 euro realistisch? De nieuwprijs van een 6-delige Hyperdrive ligt rond de 1400 euro.

Fibesman

Paul, ik zou de hardware los verkopen. Dat levert veel meer op.

Paul

Heb ik ook aan gedacht, maar ik dacht dat een middenklasse set als deze gemakkelijker verkoopt met hardware. Ik kan allebei doen: hardware los te koop zetten, maar ook het geheel als set aanbieden (ben ik er ook in één keer vanaf).

Wat zouden dan reëele prijzen zijn?

stefan

Ik denk dat je hem voor 850 euro binnen afzienbare tijd gaat verkopen.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

dunDaan

Midden klasse en low-end kits laten zich slecht zonder hardware verkopen, da's althans mijn ervaring.
Inderdaad, set zowel met als zonder hardware aanbieden is ws. de beste optie. 60% regel gaat nog altijd op voor de totale set, voor de losse hardware zou ik 70% aanhouden.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

dunDaan

Wat zouden deze flightcases mogen opbrengen??




Afmetingen zijn ongeveer (hxbxl) = 85x60x125 en 85x50x125

Aangezien het zelfbouw is heb ik dus geen nieuwprijs waar ik van uit kan gaan.  Iemand enig idee??
Of iemand een idee wat je voor zoiets kwijt zou zijn als je het nieuw zou aanschaffen??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

dmenace

Ik heb er een paar keer verkocht. Flightcases zijn nieuw duur (deze schat ik op minstens 500 euro) en brengen tweedehands niets op. 75 per stuk maximaal denk ik.

harmen 18

Dat is wel echt max. aangezien het geen "echt" Flightcase hout is met een toplaag.

dunDaan

OK, dank voor de input. Iets minder dan ik had verwacht, maar goed, nu heb ik wel een eerlijk idee wat ik er voor zou kunnen vangen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

tRow

Ik heb laatst mijn gretsch gekocht, maar ik vroeg me eigenlijk af wat zon kit waard is.

Gretsch #1 stopsign bade, 24x14 13x9 18x16. Alles in goede staat.


Fibesman

Nogal een beroerde foto maar die spurs zijn sowieso geen Gretsch spurs, de tomhouder en L arm houder op de bass ook niet. En die witte streep op de ketels is ook niet orgineel. Mischien wat betere foto's om een goed oordeel te kunnen vellen?

tRow

Vorige eigenaar had me idd verteld dat hij was opgeknapt. De tomhouder lijkt me ook niet origineel, net als de witte streep. Aan de andere kant, op de witte streep dat de serial van elke tom/bass , en die is gelijk aan die in de ketel zelf staat..

Fibesman


Vorige eigenaar had me idd verteld dat hij was opgeknapt. De tomhouder lijkt me ook niet origineel, net als de witte streep. Aan de andere kant, op de witte streep dat de serial van elke tom/bass , en die is gelijk aan die in de ketel zelf staat..


Opgeknapt?
Je laatste zin begrijp ik niet..

tRow

Haha sorry, ik bedoel, in de ketel zelf staat een serial, en ook op de witte streep zit een serial, en die komt bij elke shell overeen..

Fibesman

Tja creatief maar volgens mij niet orgineel.

Treklof

Stond in die marktplaats advertentie van die set ook niet dat 'ie opnieuw gewrapped was?

Machiel

Een goede vriend van mij heeft een oude 22" K ride. Ik weet niet welke het is maar hij wil hem wel aan mij kwijt. Hoe kan ik erachter komen wat het ding waard is? het heeft geen logo (meer) en hij heeft het nooit gepoetst oid.

Ik meende dat er een website was voor oude Zildjian websites allen kan ik die niet vinden.
Neem mij vooral niet te serieus.


Omhoog