Pearl Masters Series 50th Anniversary Emerald Mist 6,5x14"

Gestart door maurikderoo, feb 13, 2012, 13:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

maurikderoo

feb 13, 2012, 13:05 Last Edit: feb 16, 2012, 16:13 by maurikderoo
Dag allemaal, ik ben nieuw hier. Ik dacht ik deel dit stukje Pearl geschiedenis ook met jullie!

Aangeboden een Pearl Masters Series 50th Anniversary Emerald Mist 6,5 x 14" snare drum
Deze snare drum behoeft voor de kenner/verzamelaar geen uitleg, toch hier kort de specificaties:

- 50th Anniversary speciale en gelimiteerde uitgave ter ere van het 50 jarig bestaan van Pearl, uitgebracht in 1996
- Emerald Mist, prachtige groen/blauwe lak met het berkenstructuur heel mooi zichtbaar
- Er zijn slechts 10 sets met deze kleur wereldwijd uitgebracht (wikipedia)
- 24 karaats vergulde lugs en het speciale 50th Anniversary Logo
- Vellen een prima Remo Coated Ambassador & Remo Snare Ambassador
- De geweldige en veelzijdige capaciteiten van deze snare drum zit het in zijn opbouw:
4-laags berken met verstevigingsranden in combinatie met de Super Hoop van Pearl (vind ik persoonlijk fijner dan de die-cast op de huidige Pearl Masters snare drums!)

Fenomenaal geluid, erg veelzijdig en breed inzetbaar, daarnaast is het een collector's item en een prachtige aanvulling op je verzameling!! Snare drum is in zeer goede staat!! Ik doe afstand van deze snare omdat ik dezelfde heb in het rood, zal ik binnenkort uploaden onder GEAR!!  :) Voor meer foto's & informatie, mail me!!

Ik vraag hetzelfde als iemand anders een paar maand geleden, voor eenzelfde snare, op dit forum, VERKOCHT!!/b]. Uiteraard kan er onderhandeld worden over de prijs! Hoe verwijder je een topic?  8)7








FoREVer

misschien is het handig als je een richtprijs post, zodat wij weten wat je er voor wilt hebben
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

maurikderoo

Goed punt!

Henkeman

€ 375,- staat toch vermeld dacht ik.

maurikderoo

Inmiddels wel! :)

Paintpro

375? Laatst stond er een complete set op speurders voor €400,-...
Populair zijn echter nooit echt geworden

Headshrinker


375? Laatst stond er een complete set op speurders voor €400,-... Populair zijn echter nooit echt geworden


Een complete set Pearl Masters? Voor dat geld? Lijkt me stug. (Bij mij zijn ze behoorlijk populair, dat wel.)

maurikderoo

@Paintpro. Wat vind jij een dergelijke snare drum dan wel waard?

Dries

#8
feb 13, 2012, 23:17 Last Edit: feb 13, 2012, 23:22 by Freggle

@Paintpro. Wat vind jij een dergelijke snare drum dan wel waard?


Stuur even een PB naar forumlid ''Stitch''.
Hij heeft er eind december een verkocht.
Ik vrees dat de trommel minder geliefd is dan je zelf denkt.
Stitch hanteerde ook een (veel te hoge) vraagprijs van €375.
Een euro of €200-€230 lijkt mij een nette prijs, maar wellicht kan Stitch je vertellen waar hij uiteindelijk voor is weggegaan  *)

edit:
Blijkbaar was je zijn advertentie al tegengekomen. Dan had je al kunnen lezen dat €375 te duur is  :X
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

maurikderoo

#9
feb 13, 2012, 23:29 Last Edit: feb 13, 2012, 23:32 by maurikderoo
We gaan het zien! Ik kan altijd nog lager, niet hoger! :) Ik vind 200-240 euro alleen wel te laag; de prijs zal ergens tussen de 375 en 240 euro in komen te liggen. Er is vast iemand die deze unieke snare wil overnemen voor een schappelijke prijs.

Paintpro

@headshrinker: Nou en of, 20/10/12/14 en een 14x6,5 snare. Vraagprijs €400,- [ik heb de mail nog]
Die is overigens bij mijn weten 7 feb verkocht.

@maurikderoo: persoonlijk vind ik deze snare niet zo speciaal, omdat het een gewone BRX snare met een apparte kleurcombi is en een 50th Anniversary badge.
De singleply 50th Ann. zijn meer waard. Deze max €200.

maurikderoo

@Paintpro, ben ik het niet mee eens. Je neemt de verzamelwaarde niet mee. Bovendien is een normale BRX, naar mijn weten, 6 lagen berkenhout. De 50th Anniversary is 4 lagen met reinforcementrings. Ik ben het met je eens wat betreft de single-ply snare. En een Pearl Masters met snare drum voor 400 euro??! Koopje!

harmen 18

Voor €400,- had ik dat setje wel willen hebben, mits het een beetje een normale kleur was.

Succes met de verkoop.

Hammar

Maurikderoo, leuk hoor die snare, maar verzamelwaarde heeft het alleen (en dan ook écht alleen) als je iemand treft die zo'n snare zoekt om zijn verzameling of kit kompleet te maken en daar wat voor over heeft.
Ik denk dat niemand hier op het forum er de meerwaarde inziet. Berken is zowiezo al minder geliefd dan maple.
Tegenwoordig wordt je doodgegooid met anniversary's en special editions dus zo bijzonder is dat nou ook weer niet. Ik denk dat je met je enthousiasme en overtuiging dat je over iets unieks beschikt waar een ander veel geld vast veel geld voor over heeft op een 'iets' ander planeet zit.
Sorry, leuker kan ik het niet maken.

paQ

je kan altijd de gok nog nemen door hem op ebay te knallen voor 5 dagen ofzo, en de biedingen daar af te wachten voor een zijdelingse verkoop hier.
Maar iets is niet waard dat jij vindt dat het waard is. De waarde wordt altijd bepaald door wat een ander er voor over heeft/kan betalen (net als met een huis)

Headshrinker

[...]Bovendien is een normale BRX, naar mijn weten, 6 lagen berkenhout. De 50th Anniversary is 4 lagen met reinforcementrings. [...]


Da's niet specifiek voor de 'Anniversary' uitgave. Masters komen al een hele tijd met 6-laags dan wel 4-laags (met re-rings) ketels.

Headshrinker


@headshrinker: Nou en of, 20/10/12/14 en een 14x6,5 snare. Vraagprijs €400,- [ik heb de mail nog]
Die is overigens bij mijn weten 7 feb verkocht.


Oke. (Zal wel een lelijk oud draakje zijn geweest, dan.  ;) )

maurikderoo

#17
feb 14, 2012, 09:40 Last Edit: feb 14, 2012, 09:54 by maurikderoo
Woo! Bedankt voor alle input! Veel verschillende meningen/smaken, ik zal ze zeker meenemen. Ik vond de prijs persoonlijk ook al een beetje aan de hoge kant, maar gezien iemand anders eenzelfde prijs hanteerde op dit forum, waarom niet? Ik heb de prijs verlaagd!

Paintpro


Oke. (Zal wel een lelijk oud draakje zijn geweest, dan.  ;) )


Het is deze set: http://link.marktplaats.nl/530115551
Na een poetsbeurt geen oud draakje meer zo te zien.

Headshrinker


Het is deze set: http://link.marktplaats.nl/530115551
Na een poetsbeurt geen oud draakje meer zo te zien.


* Klikt. Kijkt naar naam verkoper. Checkt prijs. Merkt op: géén snare, wél een verhoogde (?) vraagprijs. *

Hoefnix

Yep, lijkt wel vastgoed daar gaat ook alles na een opknapbeurt 3x over de kop  -O-

Robert-Jan

Commentaar van de moderator Goed..hoe begrijpelijk deze dicussie ook is..we moeten er wel een punt achter gaan zetten en weer gaan doen alsof dit een advertentie is..dat is het namelijk ook... ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

verkocht

Omhoog