wat heb ik allemaal nodig ??

Gestart door rammerdebam, feb 03, 2012, 13:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer


Overheads zijn microfoons die boven je kit hangen en op die manier een ruimtelijke opname maken. De term 'close miking' komt naar voren bij microfoons die op de toms/snare zitten en in/voor je bassdrum. Je moet iets hebben om het geluid mee op te nemen en dat werkt dus niet met zo'n audiobox alleen. Of bedoel je dat je één overhead en zo'n audiobox nu koopt, om er later nog een overhead aan toe te voegen?


Sorry, Ben niet zo heel duidelijk, Ik wil nu de bassdrum mic en snare mic en daarna evt. zo'n kastje met de overheads. is dit een goede aankoop voor de 2 close mics
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paQ

je hebt nu meer aan een basmic en 1 overhead, of 2 overheads dan aan een bas en snare mic (slecht plan, echt)

ik zou lekker 65 euro wachten ;)

Harre

Wat paQ zegt: een mic voor je bassdrum en twee overheads. Als je die koopt om op te nemen kun je echt héle leuke resultaten boeken en niet om je enthousiasme te temperen want dat vind ik juist hartstikke leuk, maar spaar dan voor een leuk setje. Je hoeft echt niet de top te hebben, maar als je iets koopt waar je mee vooruit kunt dan heb je er ook echt iets aan en zul je ook veel meer plezier in het opnemen hebben omdat de resultaten gewoon beter zijn. Een setje wat niks kost en waar je na een jaar van denkt 'nou, dit is het eigenlijk ook niet' is in principe geld weg gooien en dat is zonde. Maar goed, iedereen moet het met zijn eigen budget doen en zelf keuzes maken en dat is in jou geval natuurlijk ook zo :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

FoREVer

#53
feb 19, 2012, 22:31 Last Edit: feb 19, 2012, 22:32 by AEDrumsA7x
allebei bedankt alvast, nog aanraders voor overheads, overigens heb ik wel een kort vraagje.
die audiointerface die ik heb gezien, heeft die dan geen phantompower ( die had je geloof ik nodig voor condensator microfoons )

EDIT: dan ga ik denk ik voor optie 2 van PaQ :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Machiel


Oké, maar je kan dus meer met een Audioiterface. Ik heb zelf nu de Demo van reaper die verloopt, maar ik moet dus wel een makkelijk programma erbij hebben waarmee je kan equilizen, de kennis lukt wel via Youtube en Hier op t forum.

EDIT: Ik heb erover heen gelezen, er it software bij, nu ff aan pa vragen of hij deze ook wil doen.
Nog een Edit: Ik kan momenteel toch niet de overheads betalen, is het dan geen goed idee om deze te kopen, en zodra ik de goede overheads kan betalen een 2e kopen?

Reaper, goed programma de 60 euro meer dan waard. helemaal in vergelijking met cubase oid die veeeeeel duurder is
Neem mij vooral niet te serieus.

FoREVer


Reaper, goed programma de 60 euro meer dan waard. helemaal in vergelijking met cubase oid die veeeeeel duurder is


Oké bedankt!, dan zal ik binnekort maar is een Key via de online service betellen
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paQ

#56
feb 20, 2012, 11:30 Last Edit: feb 20, 2012, 11:31 by paQ
bij een zoom of Tascam is cubase inbegrepen ;)


kortom: buy cheap, buy twice

bosuil

ik en mijn band zitten met het probleem dat wij onze nummer, demo's willen opnemen. wij vragen ons af wat we daarvoor allemaal nodig hebben, het hoeft allemaal niet geweldig te zijn maar wel compleet.
Ikzelf drum op de studio kit dm10 van alesis
alvast bedankt.

animal

Wellicht is het antwoord op je vraag in onderstaand topic te vinden.
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,232.0.html

Robert-Jan

Topics samengevoegd..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

bosuil

ik heb het hele topic ff doorgespit kwam toen op ,

als interface:
http://www.thomann.de/nl/presonus_firestudio_project.htm

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Zoom-R16-Recorder-16-Track-Interface-Controller-Sampler/art-REC0006783-000

http://www.thomann.de/be/alesis_io26_retour.htm

http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/PA/16-kanaals-mengtafels/Fame-MIX-1604FX-PRO-16-Kanal-Mixer-DSP-Effekte/art-PAH0009261-000

weet van die laatste niet of hij ook kan worden gebruikt in de studio(daarvoor wordt hij door mij dan wel gebruikt.

en als programma
Cubase

ik weet niet wat voor ons dan het best is, ik heb ze allemaal bekeken.
wij hebben als instumenten : sax, keyboard, gitaren, drums (alesis dm10 studio) en zang

Paul

#61
feb 25, 2012, 20:02 Last Edit: feb 25, 2012, 20:10 by Paul
De Fame is inderdaad een mixer, heb je niets aan als je wilt opnemen.
De Alesis is niet meer beschikbaar.

Dan hou je nog de Zoom en de Firepod over. Beide goede apparaten die door diverse forumleden hier naar alle tevredenheid worden gebruikt. Er zijn echter wel wat belangrijke verschillen:

1. De Zoom R16 heeft de mogelijkheid om als mobiele recorder te worden gebruikt, zonder laptop/pc erbij. De bestanden worden dan weggeschreven op een flashdisk. Er zit ook een (simpele) mixer in om on-the-go te kunnen afmixen.
2. Naar het schijnt heeft de Presonus betere pre-amps.
3. De Presonus gaat via FireWire en de Zoom via USB. Voor de Presonus moet je pc/laptop een Firewire ingang hebben en dat is lang niet altijd het geval. Voor een pc is dat op te lossen met een kaartje van +/- 30 euro, voor een laptop niet.
4. De Presonus kan 8 kanalen van fantoomvoeding voorzien (nodig voor condensator microfoons), de Zoom slechts 2.
5. De Presonus heeft een MIDI I/O (voor zover ik kan zien heeft de Zoom dat niet, als het anders is hoor ik het graag). En dat geeft mogelijkheden in jouw geval: je kan je Alesis drumkit via MIDI aansluiten aan de pc/laptop en gebruik maken van een externe bibliotheek als Addictive Drums of Superior, waardoor je gigabytes aan (zeer natuurgetrouwe) drumsamples tot je beschikking hebt.

Wat mij betreft is, gezien je met een e-kit aan de slag wilt, dat laatste punt sterk in het voordeel van de Presonus.

bosuil

bij de presonus staat onder de eerste twee mics: mic-instument, wat is het verschil tussen 1,2 en 3,4,5,6,7,8?

en hoe kan ik een gitaar op de prenonus aansluiten

bosuil


ArcticLight


bij de presonus staat onder de eerste twee mics: mic-instument, wat is het verschil tussen 1,2 en 3,4,5,6,7,8?

en hoe kan ik een gitaar op de prenonus aansluiten

Daar zijn de eerste 2 aansluitingen volgens mij voor. Je kunt dan een instrument kabel (1/4" jack) in een van de eerste twee aansluitingen doen om je gitaar direct aan te sluiten.

Hans

Als je een electrische gitaar direct in de interface wil prikken (maar dat wil je meestal niet) heb je eigenlijk een high impedance of hi-z ingang nodig. Best ga je post amplifier of post voorversterker je tafel in. Met een gewone mono jack.

Hammar


Als je een electrische gitaar direct in de interface wil prikken (maar dat wil je meestal niet) heb je eigenlijk een high impedance of hi-z ingang nodig. Best ga je post amplifier of post voorversterker je tafel in. Met een gewone mono jack.
Met een goede gitaar plug-in als b.v. Guitarrig kan dit wel.

Hans

Je kunt wel opnemen, maar je ingangs signaal is verre van optimaal. Gouden regel : put sh#t in, get sh#t out ... Heeft niets met guitarrig te maken.

Erg technisch gebeuren maar lees evt http://www.recordingreview.com/articles/blogs/86/The-Difference-Between-Line-Level-and-Hi-Z.html

Harre

Ik ga met Hans mee in dit geval en het idee achter zijn verhaal is eigenlijk: begin bij de basis. Een goede aansluiting gebruiken zorgt uiteindelijk voor het beste geluid en uiteraard hoef je zo'n hi-z ingang niet te gebruiken en kun je gebruik maken van plugin's of wat dan ook, maar het blijft in zo'n geval rommelen met een signaal wat verre van ideaal is.

Mijn persoonlijke voorkeur: laat een gitaar amp maar brullen en het geluid produceren wat de gitarist wil, zet er een (paar) goede mic(s) voor en neem dat geluid op. Op die manier neem je de natuurgetrouwe klank op en dat lijkt me handig omdat gitaristen op hun manier net als wij op zoek zijn naar de ideale klank van ons instrument.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

bosuil

eigenlijk zijn deze problemen merendeels met de : http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Tascam-US-1800-USB-2.0-Audio-Interface/art-PCM0010399-000?recId=a1d97c18-1a06-448a-b395-1a2e8c1dfbcf&campaign=EPOQ
want die heeft twee jack in-plugs voor gitaar en een usb uitgang zodat het makkelijk aantesluiten is.  *O*

of is dit helemaal niks?  :?

animal

#70
feb 26, 2012, 13:33 Last Edit: feb 26, 2012, 13:40 by animal

3. De Presonus gaat via FireWire en de Zoom via USB. Voor de Presonus moet je pc/laptop een Firewire ingang hebben en dat is lang niet altijd het geval. Voor een pc is dat op te lossen met een kaartje van +/- 30 euro, voor een laptop niet.


Ahum  ;) .

Een pcmcia Firewire uitbreidingskaart voor een notebook. Koop wel een kaart die gebruik maakt van één van de navolgende chipsets, anders krijg je geheid problemen met audio drop-outs:
- Texas Instruments (TSB43AB22 and TSB43AB23)
- VIA (VT6306 and VT6308)


De Tascam waarnaar je verwijst lijkt me een prima apparaat, in Nederland zijn ze trouwens voordeliger te koop  ;)
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/tascam-us-1800-usb-audio-interface/product-details.html?gclid=CIazmu7Tu64CFQiDDgod9iOvFg

Paul

Bedankt voor de aanvulling, Animal. Dan geniet de Presonus mijns inziens in dit geval helemaal de voorkeur, gezien de wensen/mogelijkheden.

Boudewijnow

Hallo allen,
Ik zit erover te denken om ook eens wat te gaan opnemen.
Het probleem is dat ik nog een dummy ben op dit gebied..
Wat ik al wel uit dit topic heb kunnen halen is dat ik wil beginnen met:
-Bass mic:
-Snare mic:
-2x Overhead:

Ik wil gaan opnemen met een laptop, (geen mac) .
Ik heb dus genoeg aan een interface met 4 sporen. Uiteraard is een zoom r16 (8sporen) het mooist, maar ook het duurst. Mijn vraag dus, welke interface kan ik het beste kopen?

Sticks

De zoom r16 is wel echt super. En je kan later ook nog een tweede er bij aanschaffen als je echt fanatiek wordt al is dit voor nu wel overdreven haha. Maar ik denk dat als je een beetje op internet rondneust je wel een goede deal ergens kan vinden.

Boudewijnow

Bedankt voor je hulp, de Zoom is natuurlijk een top ding, maar veel rondneuzen op Marktplaats wil vast helpen.  :) Ik denk dat ik dan beter even kan door sparen voor een 2de hands Zoom, i.p.v een Tascam . Zit er trouwens veel verschil tussen deze twee kwa kwaliteit? behalve het opnemen buitens huis/geen laptop nodig? En de 2 ingebouwde mic's in the zoom?

Omhoog