Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Fibesman

TOCH maar uit elkaar gehaald? Ik hoop dat je er uit komt, het is allemaal niet echt Pearl demon drive reklame dit.

Animal baars

Het is maar goed dat 'ie geen Demondrive-endorsement heeft :+

Joris

#277
jul 07, 2012, 16:43 Last Edit: jul 07, 2012, 16:44 by Joris
Ach ik overleef het wel, alleen beetje irritant dat ik de hele tijd tussen verschillende pedalen moet switchen.

Straks ben ik weer Axis gewend en ben ik op DD's niet meer vooruit te branden  :P

willem4130

Toch vervelend.

Ben het wel met Fibesman eens dat uit elkaar halen nogal eens wil helpen (mits je het weer in elkaar schroeft  :Y). Speel al een jaar of 8 op mijn eliminator (en die heb ik destijds tweedehands gekocht). Heb 1 keer een probleem gehad tijdens een optreden omdat een van de imbusjes los was gegaan. Gelukkig heb ik altijd een bosje sleutels bij me. Sindsdien doe ik het iets regelmatiger en heb er verder nooit meer een probleem mee gehad (alleen een keer de veertjes vervangen).

Zo'n pedaal heeft natuurlijk nogal wat te verduren. Zelfde geldt voor mijn hihat pedaal. Ondanks dat ik een dure van Tama heb, gaat zo'n ding toch een keertje piepen als je er verder niets aan doet. 2 keer per jaar er een beetje onderhoud aan plegen is en hij blijft jaren als een trein lopen.

Overigens, nu we het toch over bassdrumpedalen hebben, laatst weer eens op een direct drive yamaha dragon pedaal gespeeld. Denk dat ik die toch maar eens ga aanschaffen. Vrij basic pedaal maar qua feel vind ik hem fijner dan al het andere wat ik heb geprobeerd.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

stick tight

Ik heb een tijdje terug op een geleende nieuwe iron cobra gespeeld waarbij een aantal schroeven steeds los draaide en waardoor het pedaal blokkeerde. Beetje locktight deed wonderen...

Af en toe je pedalen nalopen en alles aandraaien kan natuurlijk nooit kwaad. Ook niet bij high end pedalen als de demon drive. Pedalen met veel features hebben automatisch ook meer delen die los kunnen raken/slijten..

Fibesman

#280
jul 13, 2012, 08:08 Last Edit: jul 13, 2012, 08:17 by Fibesman
..

Fibesman


Ik heb een tijdje terug op een geleende nieuwe iron cobra gespeeld waarbij een aantal schroeven steeds los draaide en waardoor het pedaal blokkeerde. Beetje locktight deed wonderen...

Af en toe je pedalen nalopen en alles aandraaien kan natuurlijk nooit kwaad. Ook niet bij high end pedalen als de demon drive. Pedalen met veel features hebben automatisch ook meer delen die los kunnen raken/slijten..


Amen!

Jenslathouwers

Ja locktight lijkt mij toch riskant... Zou ik toch met oppassen om dat overal tussen te gooien.   :+
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hammar

Je hebt Loctite in verschillende types, failable en non-failable.

Jenslathouwers

Dan heb ik weer wat bijgeleerd ;) in dat geval zou ik het mss ook nog wek durven doen als ik zo'n probleem had.  Hoewel ik toch wel eerst de meeste andere opties zou proberen.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jeroen1971

#285
jul 16, 2012, 16:16 Last Edit: jul 16, 2012, 16:27 by Jeroen1971
Kan iemand mij vertellen hoe 'hoog' de toe-stopper op de Camco (reissue Tama) is? Ik drum 'heel-down' (al 25 jaar, kan nu eenmaal niet anders), maar daarbij schuift m'n voet door, dus een toe-stopper is een absolute vereiste. De stopper van m'n huidige pedaal is liefst 2,5 cm, en erg veel kleiner wil ik liever niet. Thanks.

Nlz

Ik heb de meetlat er even langsgelegd voor je, en veel meer dan anderhalve centimeter kan ik er niet van maken voor je.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jeroen1971

OK, bedankt! En de stopper is ook niet te vervangen, las ik al eerder op dit forum?! (Anders zou ik gewoon m'n oude stopper erop kunnen zetten, met zo'n vierkant blokje dat me redelijk 'universeel' lijkt...) Of kan dat wel?

Technobeat

#288
jul 17, 2012, 18:14 Last Edit: jul 17, 2012, 18:16 by Technobeat
Hallo Jeroen .


Zelf heb ik een orgineel jaren 80 Camco bassdrumpedaal en daar zit op de toe-stopper een heel klein schroefje waarmee je hem zou kunnen verwijderen of in jou geval een hogere toe-stopper kunt monteren .
Maar voor zover ik weet zit er op het reissue Tama Camco bassdrumpedaal een vaste toe-stopper .

Dus een optie zou kunnen zijn om op zoek te gaan naar een orgineel jaren 80 Camco pedaal .
Soms staat er één op Marktplaats , maar wat je ook kunt doen is een GEVRAAGT advertentie plaatsen op Marktplaats .

Wat ook kan is hier op het forum een GEVRAAGT advertentie plaatsen , en misschien heeft dan een forumlid er nog één op zolder liggen ......
Advertentie`s kun je zetten in de rubriek : marktplaats & agenda .

Nog een andere mogelijkheid is even een PB te sturen naar Robert-Jan ( op zijn avatar staat XXL ) , die heeft , als ik het goed heb , nog wel wat liggen .

Succes .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jeroen1971

Ja die suggestie kwam ik idd al eerder tegen. Maar ik zoek een vervanger voor een pedaal waarmee ik 23 (!) jaar heb gespeeld, en dat pedaal is echt heel erg aan vervanging toe, dus ik wil heel graag een nieuw pedaal. Wel met een vintage uiterlijk - ik vind de Camco qua vormgeving perfect - maar dus wel eentje die net de fabriek uitrolt en weer jaren mee kan. Ik ga 'm morgen bekijken bij iemand die de re-issue te koop aanbiedt, en dan komt het vast goed. Bedankt in ieder geval!

Technobeat

Ik ga 'm morgen bekijken bij iemand die de re-issue te koop aanbiedt, en dan komt het vast goed. Bedankt in ieder geval !


En ....... vaste toestopper he ? ( of heb ik het mis )
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

rtniels

Ik heb een DW 5000 single pedaal die sinds vandaag totaal onbruikbaar is geworden. De schroefdraad van het bevestigingstuk waarmee je de beater aan de draaiende as bevestigd is volledig versleten. Ik kan de moer die de beater vast zet er met de hand uitnemen. Bijgevolg kan ik de beater dus niet meer vastzetten. Ik heb alles al geprobeerd om de schroef opnieuw grip te proberen geven, maar ze blijft loos draaien. En het ligt niet aan de moer, maar aan het bevestigingsstuk die op de as vast zit (zwart stukje met dw logo op onderstaande foto)



Het lijkt ook niet dat dit onderdeel apart is te bestellen. Iemand een oplossing?

dunDaan

Iets grotere schroefdraad in tappen??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hammar


Ik heb een DW 5000 single pedaal die sinds vandaag totaal onbruikbaar is geworden. De schroefdraad van het bevestigingstuk waarmee je de beater aan de draaiende as bevestigd is volledig versleten. Ik kan de moer die de beater vast zet er met de hand uitnemen. Bijgevolg kan ik de beater dus niet meer vastzetten. Ik heb alles al geprobeerd om de schroef opnieuw grip te proberen geven, maar ze blijft loos draaien. En het ligt niet aan de moer, maar aan het bevestigingsstuk die op de as vast zit (zwart stukje met dw logo op onderstaande foto)



Het lijkt ook niet dat dit onderdeel apart is te bestellen. Iemand een oplossing?
grotere draad of een helicoil in laten zetten!

Otje

Neem een formaat schroef me  gelijke diameter maar grotere lengte. Mits de schroef door de gehele bus gestoken kan worden overigens. Dan kan je n'm aan het andere einde borgen middels een ring of iets groter formaat moer. Het is niet mooi maar ja als het niet anders kan... Succes

rtniels

langere moer heeft geen nut, het uiteinde van de moer moet tegen de stang van de beater duwen. Bovendien zou die ook loos draaien

animal

Schandalig, dat mag toch niet bij zo'n duur pedaal  ;) .........

Hoe oud is het pedaal eigenlijk, is de garantie al verlopen??

harmen 18

Als je nu je klopper er perce af wil kunnen schroeven met een stemsleutel zou je ook nog een gaatje aan de zeikant (waar "dw" staat) of voorkant kunnen boren en daar draad in kunnen tappen.

En anders misschien het ondereel van een oud pedaal afslopen.

marc keijsers

Heren,

Ik overweeg een DW 2000 of 3000 dubbelpedaal aan te schaffen. Tuurlijk wil ik meerdere pedalen proberen hoe ze spelen. Kan mij iemand advies geven over beide DW pedalen, is de 3000 zijn meerprijs van ong. 35 euro waard?

Alvast dank voor reactie

Groet, Marc

rtniels


Schandalig, dat mag toch niet bij zo'n duur pedaal  ;) .........

Hoe oud is het pedaal eigenlijk, is de garantie al verlopen??


dat zou inderdaad niet mogen bij zo'n pedaal!
Ik heb 'm zelf zeker al 2 jaar en ik had 'm 2dehands gekocht, dus geen garantie meer.
Echt wel k*t, ik heb niet direct een vervangpedaal, dus tot het gefixt is kan ik niet meer spelen.

Omhoog