Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

#350
okt 18, 2012, 09:48 Last Edit: okt 18, 2012, 09:48 by Nijlpaard

Dat van de 2 pedalen apart gebruiken...de veer die de klopperstang weer naar achter brengt/balanceert zit op het "masterpedaal" en de "slave" heeft er geen. Kun je die dan overzetten op de slave? Anders lijkt het me niet mogelijk de 2 afzonderlijk als enkelpedaal te gebruiken. (ben niet zo bekend met dubbelpedalen/Yamaha pedalen dus kan het helemaal mis hebben?!?!?)


Kan je idd overzetten van de master op de slave :Y



Als ik een sarcastische zak zou zijn, zou ik zeggen "bekijk de foto nog eens goed..."

Oh wacht, ik ben bij tijd en wijle een sarcastische zak! Ofwel: Bekijk de foto nog eens goed... (en dan met name het rechter deel van het slave-pedaal)  ;)



:+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dr.Funkensteyn

Aaahhh...slaap zat nog in mn ogen idd :z. I rest my case...
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

dunDaan

#352
okt 18, 2012, 22:05 Last Edit: okt 18, 2012, 22:06 by dunDaan

Er staat momenteel een dw9000 single pedal te koop op 2dehands voor 200€ , en hij is nog in nieuwstaat, is dit een koopje?

60% x 311 = €190,- , dus op zich is € 200,- geen verkeerde prijs voor een 2e handsje.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hellwin

Ok ik ben dus opzoek naar een onderdeeltje van mijn Pearl twin pedal bij mijn topic in "gevraagd" ( http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,1550.0.html )werd er gezegd dat het een Pearl P750 uit de jaren 80 is maar ik kan er niks over vinden? Weet iemand anders er meer over


Sorry kon het "Wat is dit" topic niet vinden dus als 't verkeerd staat verplaats 't dan maar.
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Joris

#354
okt 31, 2012, 11:13 Last Edit: okt 31, 2012, 11:14 by Joris
Je kan ook klittenband onder je pedaal plakken, als je zeker weet dat je bassdrum niet wegloopt heb je zo'n klem niet eens nodig. Ik heb op mijn axis die hele klem er juist afgehaald.

Edit: Oh ik zie in je post dat je bassdrum juist wegloopt, nou ja dan werkt dit niet. Misschien zelf een tapijtje meenemen.

Hellwin

Bassdrum pootjes zijn niet geweldig meer bij dat drumstel..... daarom..
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Stokmans

Tip: Tama Camco nu voor 90 euro bij Live Music in Arnhem. Staat er tenminste 1.

Technobeat


Lekker soepel pedaaltje hoor zo`n Camco , ik heb hem ook . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Erik


Tip: Tama Camco nu voor 90 euro bij Live Music in Arnhem. Staat er tenminste 1.


Of voor minder dan 90 euro bij mij. ;)
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Paul

Maar da's geen dubbele.

Robert-Jan

 :(

We hebben niet voor niets een vraag&aanbod..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#361
dec 23, 2012, 21:27 Last Edit: dec 23, 2012, 21:32 by Technobeat
Afgelopen vrijdag voor het eerst in mijn leven even gespeelt in een muziekwinkel met een Mapex direct drive pedaal .
Goed en stevig pedaal ( ik dacht dat het een Raptor was , met blauw op het voetblad ) en 0.0% speling  :) , koste 225,= euro . ( je kon ook een gewichtje in de klopper wisselen , EN de direct drive wisselen met een bijgeleverde ketting ) .
Was wel wennen hoor , speelt ( voor mijn gevoel ) vrij zwaar , kon bijna geen dubbels er uit krijgen  :(
Maar volgens de verkoper is het een kwestie van wennen , en wil ik na eens een direct drive nooit meer iets anders .

Klopt dit echt , of zijn jullie een andere mening toegedaan ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Geen idee..maar als ik het goed heb kan je bij dat pedaal vrij simpel wisselen tussen direct drive strap en ketting..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Dat is idd mogelijk RJ , maar mijn instelling was om te kijken naar de direct drive functie , de andere 2 opties zijn zeker erg handig , mocht je niet kunnen wennen aan de direct drive .
Goed bedacht van Mapex .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris


Otje

Tech, ik heb de Mapex Falcon. Maar bij mij koste het complete pedaal met ombouwset  'direct drive' €155.- (Thomann) Het is een lekker pedaal. Ik moet er wel bij zeggen: keb weinig ervarig met andere pedalen. En speel ik elders, is het 9 v.d. 10 keer op een Iron Cobra. En die kan zeker niet tippen aan de 'Falcon'. Overigens speel ik met de 'strap'. Geprobeert met de direct drive. Maar vond ik weer iets te ..direkt. Voor mijn gevoel zit er geen''zwiep'' of zweepslag in de beweging. Een soort versnelling in de (re)actie van de beater tijdens het intrappen van het pedaal. Dit gevoel heb ik met de strap wel. De 'ketting ' houdt het een beetje in het midden van d.d. en strap. De enkele keren dat ik ( heel even)een Pearl Demon uitprobeerde moet ik wel zeggen dat deze mij zeer goed aanvoelde. Hij is ook iets duurder.En eelijk gezegd,  ook ietsje beter

Technobeat


Misschien is de Mapex Falcon bij Thomann inmiddels uit het assortiment genomen , ik kan hem teminste niet meer vinden .
Wel hebben zij nog de Pearl Demon Drive ( 258,= euro ) en de Yamaha FP9500D ( 159,= euro ) , en ook de Yamaha wordt geleverd met een cain ombouw setje .
Of de Mapex Falcon vergelijkbaar is met de Yamaha direct drive zou ik zo niet weten .

http://www.thomann.de/nl/yamaha_fp9500d_single_fussmaschine.htm
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Idd! Geen Falcons meer bij Thomann. En waarom ze elders nou zo duur zijn is mij een raadsel. Een Yamaha d-drive op de Mapex Falcon lijkt mij niet mogelijk zo te zien. De bevestiging zit hier onder het pedaal en is dus anders dan bij Yamaha

DrumDrum

#368
dec 24, 2012, 21:08 Last Edit: dec 24, 2012, 21:09 by DrumDrum

:/

Robert-Jan

Dat is raar, bij musik produktiv is er ook niks te vinden..hmm.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


De Mapex direct drive welke ik heb geprobeerd is deze :

http://www.falconpedals.com/view360/SinglePedal.asp

Een vrij luxe versie ( incl. ombouwkit ) en een te veranderen gewicht in de beater .
Wellicht de vervanger van de '' oude '' Falcon , en binnenkort leverbaar ........

ik kan hem verder nog nergens op welke drumwinkelsite dan ook vinden , alleen bij Stockenhof dan live in de winkel , en op de Mapex site .

Verder ga ik aanstaande zaterdagmiddag bij Schreeven-Brass in Wijchen Oost eens kijken , het schijnt een vrij grote zaak te zijn in Drums en koper instrumenten .
In hun assortiment hebben zij de : Gibraltar Intruder Direct Drive , kost 136,= euro  , en misschien is dit een aardig alternatief voor de Mapex ?
http://www.schreeven.nl/subcategorie.php?subc=341 ( en scrol naar ongeveer het midden ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

nanouk

Ik ben echt een raar figuur wat mijn drumgear betreft. Ik speel met een twinpedaal. Heb zowel een cobra als een goedkoop maxtone pedaaltje ... toch komt die van maxtone vaker uit de kast ...
Misschien omdat de maxtone een dubbele ketting heeft? Ik weet het niet, ik heb het gevoel meer 'controle' te hebben over het spelen. Met de cobra kan ik sneller maar de muziek die ik met mijn band speel vereist vaker controle dan snelheid. Daarnaast heb ik ongeveer 8 jaar op de maxtone gespeeld voordat de cobra in huis kwam .. misschien ben ik daardoor totaal verlept geworden en kan ik het alleen nog op die :)

Ik ben nu rustig opzoek naar wat nieuws gezien ik dat maxtone pedaal al 10 jaar heb en het z'n beste tijd gehad heeft. Hij is regelmatig van het podium afgevallen en dat begint hem nu ook op te breken

Nijlpaard

Eeeeh, een cobra heeft toch ook een dubbele ketting  :?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

nanouk

Holy sh ... nu je het zegt
Zie je, zo weinig speel ik dr mee :P Je hebt gelijk. De ketting van mn maxtone is wel dikker.
Maar idd, dat kan het dus niet zijn  8)7

Technobeat


Eeeeh, een cobra heeft toch ook een dubbele ketting  :?



Zeker . :Y


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog