Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Juniper

sep 15, 2011, 22:11 Last Edit: sep 16, 2011, 16:12 by Juniper
In dit topic over basdrumpedalen kun je alles vragen en delen over bijv. het nieuwe pedaal wat binnekort uitkomt of of je beter het ene of andere pedaal kan kopen. Ook kan je vragen wat voor jou het beste speelt en wat het soepelste/zwaarste pedaal is. Ik ga al gelijk van start
Ik had gezien dat de camco opnieuw word gemaakt en mijn vraag is of hij lekker speelt.
                     

Nickvm


Ik had gezien dat de camco weer word gemaakt, maar spelen ze eigenlijk lekker. :-\


Kort en Krachtig > JA! :)
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Jochem

Misschien kan je van het topic iets leuks maken. Gebruik hoofdletters, leestekens en maak de titel wat aantrekkelijker. Maak een beetje een inleiding. Daardoor ziet het er een stuk leuker uit! ;)

Sander?

ik moet zeggen dat de camco (die ik vorige week heb gekocht) goed speelt. Ik heb nog niet de perfecte balans gevonden, maar ik ben zeer, zeer tevreden! Het enige nadeel vind ik de toe-stop die er niet afgehaald kan worden. Ik heb verschillende pedalen geprobeert, maar dit is wel een blijvertje.

drum1964

Weet iemand waar het prijsverschil zit tussen DW 5002 TD3 ( 298
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

repelsteeltje

Ik weet wel het verschil tussen de TD3 en AD3, maar dat weet je zelf misschien ook.. dat zit in de vorm van de cams. Maar waarom de prijs dan zo verschilt, geen idee. Ik denk dat de td3 gewoon een aanbieding-ding is?

ewoud


ik moet zeggen dat de camco (die ik vorige week heb gekocht) goed speelt. Ik heb nog niet de perfecte balans gevonden, maar ik ben zeer, zeer tevreden! Het enige nadeel vind ik de toe-stop die er niet afgehaald kan worden. Ik heb verschillende pedalen geprobeert, maar dit is wel een blijvertje.


Waar kan je die kopen en voor welke prijs?

Nickvm


Waar kan je die kopen en voor welke prijs?


De Re Issues van de Camco zijn rond de
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Anserini


ewoud

Ok bedankt voor de info!


Nijlpaard

Ik kwam nog een oud verslag tegen op drummers.nl van een sleishman dubbelpedaal.

Misschien dat iemand er wat aan heeft.



De pedalen





En vanaf de kruk ziet het er dan ongeveer zo uit.



Het pedaal

Het pedaal wordt geleverd in een stevige stoffen tas inclusief een (inbus)sleutel en 2 teenplaten die je eventueel kan monteren.

De opstelling

Mijn 8 inch moest even wijken want die kwam achter de hihat te zitten, maar dit is eventueel op te lossen door een multiklem aan de ridestand.  Het hebben van een rek maakt het allemaal wel wat makkelijker.

De opstelling is op deze manier voor mij op de een of andere manier wel logisch. De toms zitten allemaal binnen handbereik en ik zit wat meer "in" mijn kit. Ook de 16 inch die ik normaal alleen kan bereiken door te draaien is makkelijker te raken op deze manier.

De zit is even wennen. De snare zit strak tussen je dijbenen en de pedalen zijn niet in de breedte te verstellen. Dit kan je oplossen door je snare wat te verhogen of door wat meer achteruit te gaan zitten maar niet iedereen zal dan de voor hem/haar ideale positie kunnen vinden.

Speelgevoel

De pedalen spelen ontzettend licht en wat mij meteen opvalt is dat (voor mij althans) de zit natuurlijk is.
Beide pedalen hebben ook hetzelfde gevoel en door het frame waar de pedalen op bevestigd zijn voelen ze zeer stabiel en solide. De pedalen staan iets naar binnen waardoor je niet alleen de spieren voor in je been gebruikt maar ook de (dikkere) spieren aan de zijkant.

Flexibiliteit

Ik speel op dit moment op een paar Tama IC's dus kan ik normaal een hoop verstellen aan mijn pedalen.
Wat dat betreft zijn deze pedalen wat minder bedeelt.
Je kan ze naar voren en naar achteren verstellen met behulp van de klem, of je kan de kloppers dichter of verder van je vel zetten door je bassdrum dmv de spurs naar achteren te kantelen. De klem kantelt dan mee.

De voetplaten kan je in 3 standen verstellen mbv de ketting en de veerspanning is uiteraard te verstellen

Ik moet zeggen dat ik standaard nog niet echt de behoefte heb gehad om iets te verstellen.

Wat wel een minpuntje kan zijn is dat je altijd het complete pedaal inclusief enigszins lomp frame moet monteren. Je kan niet even het linkerpedaal in de tas laten zitten wanneer je dat even niet nodig hebt. Zal voor de meesten geen probleem zijn maar noem het toch even.

Prijs

Dit is denk ik het grote probleem van dit pedaal.
De opstelling van je kit kan je aan wennen. De manier waarop het pedaal loopt is puur persoonlijk maar met een adviesprijs van rond de 500 euro vind ik het pedaal nogal fors geprijsd.  Wat je daarvoor krijgt is ongetwijfeld iets aparts maar het is twijfelachtig of je daar een dergelijke prijs voor wilt betalen.
Ik ben er iig nog niet uit.

Conclussie

Het pedaal is zeker apart en het loopt soepeler dan mijn IC's. Het frame ziet en voelt stabiel en solide en ook de overige componenten zien er  stevig uitgevoerd uit. Of dat daadwerkelijk zo is moet uit langer gebruik blijken.
Het kan lastig zijn vanwege de vorm van het pedaal om een goede opstelling te vinden en dat zal voor sommige drummers gewoon niet mogelijk zijn.
Het om moeten gooien van je opstelling in combinatie met de forse prijs van het pedaal gaat er naar mijn idee niet voor zorgen dat je het veel tegen gaat komen. Maar dat is dan weer gunstig voor de mensen die iets willen dat niet iedereen heeft ;-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jochem

Wow, die heb ik nog nooit gezien O.o

Technobeat


Ok bedankt voor de info!



Welke info ?

Volgens mij ging er iets niet niet helemaal goed .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Erik


ik moet zeggen dat de camco (die ik vorige week heb gekocht) goed speelt. Ik heb nog niet de perfecte balans gevonden, maar ik ben zeer, zeer tevreden! Het enige nadeel vind ik de toe-stop die er niet afgehaald kan worden. Ik heb verschillende pedalen geprobeert, maar dit is wel een blijvertje.


Ik heb nog een Camco-pedaal liggen waarbij dat wel kan. Maar dat is dan ook geen re-issue.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Technobeat

#15
sep 26, 2011, 21:16 Last Edit: sep 26, 2011, 21:19 by Technobeat

ik moet zeggen dat de camco (die ik vorige week heb gekocht) goed speelt. Ik heb nog niet de perfecte balans gevonden, maar ik ben zeer, zeer tevreden! Het enige nadeel vind ik de toe-stop die er niet afgehaald kan worden. Ik heb verschillende pedalen geprobeert, maar dit is wel een blijvertje.


Ook ik wil dit camco pedaal gaan aanschaffen , en men zegt dat je de uitvoering met het RONDE tandwieletje moet nemen .
Maar nu heb ik op de tama site gekeken , en volgens mij is de nieuwe (Tama)Camco voorzien van een soort 3/4 rond tandwiel .....
Het blijkt beter te zijn dan het orginele RONDE Camco tandwiel uit 1981 .
Hoe moet ik dit nu zien ....... , er is eigenlijk geen keus want koop je een nieuwe 2011 editie is hij standaard voorzien van een 3/4 rond tandwieletje . 

http://www.tamadrum.co.jp/world/distributors/frame_germany.html ( Ff scrollen naar Camco pedaal voor meer info )
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nlz

Tja... 'men zegt dat je die met het ronde tandwiel moet nemen' de een zal pedaal A met volledig rond tandwieltje prettiger vinden, en de ander versie B met het tandwiel zoals de re-issue heeft. Gewoon gaan proberen dat ding! Bevalt-ie? Koop je hem. Easy as that, toch?
Zo lang je niet daadwerkelijk ervaren hebt hoeveel beter die met het volledig ronde tandwiel SCHIJNT te spelen, zul je het niet missen ook... En als je het dan toch per sé moet weten, de prijs is vriendelijk genoeg om die oude versie er nog eens bij te zoeken  *O*
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Sander?

#17
sep 26, 2011, 22:00 Last Edit: sep 26, 2011, 22:20 by Sander?
Kijk, NLZ weet waar Abraham de mosterd haalt. Ìk had er nog niet van gehoord dat de pre-1981 beter zouden spelen. Wellicht kun je die beter kopen omdat ze dan ´zeldzamer´ zijn en dus meer centen waard? Nou ja das dan een speculatie van mijn kant, zal er volledig naastzitten. Zoals Nlz zegt, gewoon proberen en overtuig jezelf!!

Robert-Jan

Hee NLZ hou eens op..
Ik heb nog een stuk of drie al dan niet in onderdelen 'originele' real deal vintage precobra removable toe stopper camco's liggen..new old stock unpacked is ook nog wel te regelen.. 8)
Die wil ik wel voor heul veul geld verkopen zo.. -O-

..je hebt wel helemaal gelijk,daar niet van.. *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dries


Hee NLZ hou eens op..
Ik heb nog een stuk of drie al dan niet in onderdelen 'originele' real deal vintage precobra removable toe stopper camco's liggen..new old stock unpacked is ook nog wel te regelen.. 8)
Die wil ik wel voor heul veul geld verkopen zo.. -O-

..je hebt wel helemaal gelijk,daar niet van.. *O*


:+ *O*
++
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nlz


Hee NLZ hou eens op..
Ik heb nog een stuk of drie al dan niet in onderdelen 'originele' real deal vintage precobra removable toe stopper camco's liggen..new old stock unpacked is ook nog wel te regelen.. 8)
Die wil ik wel voor heul veul geld verkopen zo.. -O-

..je hebt wel helemaal gelijk,daar niet van.. *O*

Ik ook van jou  O+
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Tja... 'men zegt dat je die met het ronde tandwiel moet nemen' de een zal pedaal A met volledig rond tandwieltje prettiger vinden, en de ander versie B met het tandwiel zoals de re-issue heeft. Gewoon gaan proberen dat ding! Bevalt-ie? Koop je hem. Easy as that, toch?
Zo lang je niet daadwerkelijk ervaren hebt hoeveel beter die met het volledig ronde tandwiel SCHIJNT te spelen, zul je het niet missen ook... En als je het dan toch per sé moet weten, de prijs is vriendelijk genoeg om die oude versie er nog eens bij te zoeken  *O*


Aan de andere kant , als Tama het orginele ronde tandwiel goed genoeg vond voor hun re-issue hadden ze die wel gebruikt en niet de aangepaste 2011 versie .
Dus het 3/4 Tama tandwieltje zal wel een diepere reden hebben neem ik aan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick

Dus het 3/4 Tama tandwieltje zal wel een diepere reden hebben neem ik aan .


Minder massa op een bewegend onderdeel = minder zwaar om in beweging te krijgen = een lichter spelend pedaal

Dries


Minder massa op een bewegend onderdeel = minder zwaar om in beweging te krijgen = een lichter spelend pedaal


In feite wel, hoewel ik verwacht dat dit verschil in gewicht dusdanig klein is, dat de meeste onder ons dit specifieke verschil niet zullen voelen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog