Podium waardig elektronisch drumstel

Gestart door Erik_V, jan 18, 2012, 20:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

chico

Mijn 2box set is podium waardig! geloof je me niet, kom m dan maar eens testen hier!

paQ

En dat heb je nu al een paar keer laten weten in dit topic ;)
Je punt is wel duidelijk

Hoefnix

Kijk een oranje e-drum op het podium bij het coachella festival :)


musiqman

Toch blijft dit ook heerlijk op het podium (en ook omdat je zowel mesh als ''normale'' vellen kan gebruiken)




chico

#79
jun 18, 2012, 19:00 Last Edit: jun 18, 2012, 19:01 by chico

En dat heb je nu al een paar keer laten weten in dit topic ;)
Je punt is wel duidelijk


Ok mooi zo  :Y

Murgen

#80
jun 18, 2012, 19:42 Last Edit: jun 18, 2012, 19:43 by Murgen

Ok mooi zo  :Y


Eeeej Chico, dan maak ik hetzelfde punt ... hebben we toch 2 punten! 2-Box is zeker podiumwaardig.

Fillumpje van een andere Nederlandse drummert.

http://www.youtube.com/watch?v=RHHA_J6BtRk&feature=related
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

JordyMin

Wat voor een versterker moet je hiervoor eigenlijk hebben? zo een PM30 lijkt me niet 'zwaar' genoeg toch?

Harre

Het hangt er vanaf wat de setting van het geheel is. Op een podium met een beetje PA heb je helemaal niks nodig omdat de kit dan direct de installatie in gaat en je aan de tech gewoon geluid via je monitor kunt vragen. Speel je zonder PA en moet je zelf je eigen geluid de zaal in slingeren dan is zo'n PM30 zwaar onvoldoende.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


Kijk een oranje e-drum op het podium bij het coachella festival :)



Mmm , is dit de drummer van de band of de percussionist ?
Want voor een drummer staan m.i. de toms een '' beetje '' erg scheef en hoog  ......... :')
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Erik_V

Een jaartje later, maar ik wil jullie mij keuze en uiteindelijke ervaringen niet onthouden.
Het is een Roland TD-4K geworden met mest heads. Die mest heads spelen echt heerlijk tov de rubberen pads. Ook de V-cymbals spelen fijn.
Het ding neem ik nu iedere keer mee naar de repetitieruimte en daar is de band vooral erg te spreken over het geluidniveau, we hebben nu allemaal een volumeknop  :)
Omdat ik iedere repetitie m'n drum aan de pa van de repetitieruimte moest knopen en die niet echt gebouwd zijn op versterken van de bassdrum heb ik nog een losse box bijgekocht. Geloof me, een Jackie thump Th-15a is ONVOLDOENDE. Zelfs op het volume waar wij op repeteren schiet ie continu in clipping. Vervangen voor een Behringer Eurolive B815 neo en dat schiet tenminste op!
En dan nu het belangrijkste, hoe gaat dat op het podium? Goed, goed geluid en ook een geluidsband kan er goed mee uit de voeten, tip m alleen wel dat de gate uit moet.
Reactie uit het publiek: tja het is toch anders, men denkt wat te horen, etc.etc. Om die reden ben ik nog aan het zoeken naar een idiote manier om m'n drums neer te zetten (wel bespeelbaar) zodat de associatie met normale drums weg is...

Nijlpaard

Eeehm. Ik hoop dat je mesH heads bedoelt :? Anders stel ik me een nogal stinkend optreden voor :+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Erik_V

iPad, automatische correcties.... 8)7

Thijs

Erik,

Ik neem aan dat je de geluiden gewoon uit de TD4 laat komen en er niet nog een laptop met een boel samples tussen hebt?

Wat vindt het publiek van de drumsound (alleen het geluid, niet de looks)?

Thijs

Erik_V

Hoi Thijs,

Over het algemeen vindt men het geluid prima. De criticie in het publiek vinden het wel wat anders klinken, maar ook wat anders eruit zien. Dus of het nu ligt aan het geluid of de looks....

dmenace

Elk drumstel is podiumwaardig, drummers daarentegen....

Ik ken zoveel goede drummers die op crappy kits spelen en zoveel crappy drummers met veel te dure spullen.....

Hammar

en zoveel crappy drummers met veel te dure spullen.....


klopt 8)7

Nijlpaard


Elk drumstel is podiumwaardig, drummers daarentegen....

zoveel crappy drummers met veel te dure spullen.....


Present :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat

Ik ken zoveel goede drummers die op crappy kits spelen en zoveel crappy drummers met veel te dure spullen.....




Als we nu eens de '' crappy drummers '' met de te dure spullen een voorstel doen om te ruilen met de goede drummers ........... 8)7
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Effe 't stof van deze topic 'afslaan'!

Podiumwaardig elektronisch drumstel? YESSS ! Bill Bruford wist er wel raad mee; toen al! Was hij éen van de eerste die het aandurfde?



Nijlpaard

Als we nu eens de '' crappy drummers '' met de te dure spullen een voorstel doen om te ruilen met de goede drummers ........... 8)7
Wil mijn Delite niet missen.........mijn Saturn trouwens ook niet :/
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat

Wil mijn Delite niet missen.........mijn Saturn trouwens ook niet :/
:+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

Effe 't stof van deze topic 'afslaan'!

Podiumwaardig elektronisch drumstel? YESSS ! Bill Bruford wist er wel raad mee; toen al! Was hij éen van de eerste die het aandurfde?
Zijn tijd idd erg ver vooruit ( 1989 .... ) , al moesten er wel echte bekkens en een echte snare geplaatst worden om het realistisch te laten blijven .
En ik ben benieuwd hoeveel modules er aan te pas zijn gekomen om deze , zeker in die tijd , futuristische kit te laten werken .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

havezet

#97
aug 16, 2015, 10:18 Last Edit: aug 16, 2015, 10:46 by havezet
Dit is uit een concert van ABWH en niet van Yes (detail). Bij ABWH begon hij veel met electrische kits te experimenteren. Later in de reunie toer met Yes zijn heeft hij dat doorgezet.

Hier een video van de Yes Union Tour in '91.
https://youtu.be/9FwBU7pRQLY

Technobeat

Dit is uit een concert van ABWH en niet van Yes (detail)
Citaat
Podiumwaardig elektronisch drumstel? YESSS !
Met Yesss bedoelde Otje niet de band Yes maar het was meer bedoeld als kreet :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Mikey34

Blijft er gaaf uitzien die oude pads. Bedacht me net dat ze ook zaten in een oude clip die op tv was toen ik nog een klein mannetje was. Volgens mij was dit Duran Duran - the reflex.

Omhoog