Snare stand ervaringen

Gestart door Sander?, jan 09, 2012, 21:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Sander?

Hey mensen, ik ben op zoek naar een snare stand die tegen een stootje kan. De enige eis die ik echt heb, is dat die mimimaal een 12 inch trommel moet kunnen herbergen. Verder zou een prijs rond de 50 euro mijn voorkeur hebben (toch nog een 2-de ´eis´). Hoeft allemaal niet te moeilijk, als het maar degelijk is. Wie heeft een mooie aanrader?
Ikzelf zat met een schuin oog naar de Tama HS30W stagemaster of de HS70WS roadpro series te kijken.

Paul

Qua stevigheid is alles in die prijsklasse prima. Het verschil zit in de details.
Ik heb zo'n Roadpro, erg fijn. Ik heb ook een Gibraltar stand van rond de 40 euro maar het minimieme prijsverschil is merkbaar. Niet in stevigheid, maar in comfort. De Tama is traploos te verstellen en de basket is onafhankelijk te draaien, iets wat ik bij de Gibraltar (en ook bij de Pearl stand in de oefenruimte) toch wel mis.

stick tight

met die roadpro met onmiball zit je goed. Echt de prijs waard..

Animal baars

Ik heb zelf twee Tama snarestands: de omni-ball versie voor m'n 14" snare en de roadpro versie voor piccolo's voor de 10". Ik hoef nooit meer iets anders. Doet al 5 jaar zonder mopperen wat 'ie moet doen. Vooral het traploos instelbare is relax.

Rick

Ik heb nog wel een tama roadpro stand zgan liggen, voor 10-12" snares, traploos.
*)

Sander?


Ik heb nog wel een tama roadpro stand zgan liggen, voor 10-12" snares, traploos.
*)


Hey Rick, dat weet ik, ik heb het ook wel de revue laten passeren. Toch zoek ik een stand die 12" en groter kan hebben. Kan ik mijn andere snare's ook op gebruiken  ;).
Toch bedankt voor het meedenkwerk  :Y

Nickvm

De Tama snarestands zijn erg goed, zeker de roadpro versies!

Ik gebruik nu de 400 serie van Sonor, weliswaar wat zwaarder dan de Tama.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Leon

Ik wil graag de S1000D van Pearl halen, die kan wat lager. Hebben jullie hier ervaringen mee?
mijn geluidsman zegt dat ik voor de Yamaha SS950 moet gaan. Is wel meteen weer 20 euro duurder.

Ervaringen en tips zijn gewild

animal

De Pearl S1000D is een prima stand, ik spreek uit ervaring  :Y .
De Yamaha zal het ook goed doen, maar wat de € 20,- verschil maakt, zie ik zo 123 niet.

musiqman

Dat is de in een druk uitdrukbare spikes en de loskoppelbare basket maar met name de traploze ballclamp basket waarmee je je snare in iedere positie kan krijgen en is de snare altijd centre point. Dit zijn voor mij persoonlijk de belangrijkste voordelen tav andere stands.

Leon


De Pearl S1000D is een prima stand, ik spreek uit ervaring  :Y .
De Yamaha zal het ook goed doen, maar wat de € 20,- verschil maakt, zie ik zo 123 niet.

Gaat deze diepe versie echt lager dan de S1000? Ik heb een 7" diepe snare en zit nogal eens te klooien met de stand omlaag krijgen.

Ik vind de Pearl er erg goed uit zien en ik vind zo'n ball echt heel onhandig. ik ben dan ook het meeste fan van de pearl tomhouders. Zal wel een afwijking zijn omdat ik alles recht wil hebben: )

Rick

Die nieuwe Ludwig Atlas stands zijn ook waanzinnig. Ik zou daar ook even naar kijken

musiqman

Een ball is juist handig en uiteraard ook onverwrikbaar vast te zetten (en hij zit recht, centre point onder je snare dus niet off centre)

Maar ieder zn ding ;)

Leon

De DW 9300 zakt van 180 naar 99 euro bij de bulkaanbiedingen. Ervaringen, ik ben heel benieuwd want ik wil dat ding echt hebben maar ben bang dat die verschuifbare basket me gaat irriteren, hoewel ik zoveel drummers zie die hem hebben. (dit weekend nog bij pinkpop op tv gezien, drummer van The Boss)

Anserini

Waarom wil je hem hebben dan als je bang bent dat hij gaat irriteren?

Leon

ik weet niet dat het gaat irriteren, misschien is het wel heel handig, maar de prijs van die stand is momenteel zo laag dat ik hem via internet wil gaan bestellen en ben benieuwd wat de ervaringen zijn. De basket is namelijk naar voren en achteren te plaatsen en misschien gaat dat in de weg zitten, maar aan de andere kant kun je hem wel zo instellen zoals je zelf wilt..

stick tight

#16
jun 02, 2012, 04:36 Last Edit: jun 02, 2012, 04:38 by stick tight
Ik heb afgelopen tour zo'n dw stand gebruikt en ik vond het echt heerlijk. Oerdegelijk en heel precies in te stellen. Het is dat ik pas een nieuwe tama roadpro stand gekocht heb...

Edit: enige voordeel van de tama ten opzichte van de dw vind ik dat de poten van de tama precies gecentreerd zitten tenopzichte van het mandje. Dat is bij de dw niet zo. Stoort niet, het zit hem in de details.

Leon

K*t, uitverkocht:I 160 euro vind ik toch wat veel voor een snarestand. Kakzooi

Joris

Ja het is wel veel geld maar als het goed is gaat hij ook superlang mee.

Rick

Voorheen altijd met een tama roadpro gespeeld, maar daar paste mn woodhoop snare niet goed in. Ik heb uiteindelijk toch maar 150 euro neergelegd voor een Pearl 2000 series snarestand. Oerdegelijk, solide, en zwaar. Van 10 tot 16" in te stellen. Pracht stand, heb er nog steeds geen spijt van dat ik die ooit heb aangeschaft.

Zo'n stand koop je een keer in je leven. Pracht spul, gaat best wel ff mee hoor.

Leon

Aaargh ik weet het nog steeds niet, nog steeds niks besteld en ik vind het ook lastig.

Ik twijfel tussen:
- DW 9300
- DW 5300
- Pearl S1000D
- Pearl S2000
- Yamaha SS950

Ik vind het wel tof om alle hardware uit dezelfde serie te nemen, maar aan de andere kant neigt dat naar het autistsche toe, het moet gewoon werken.
Ik heb overigens alle stands uit de 9000 serie van DW, hi-hat pedaal is een Taye maar die doet wat ie moet doen, en de snarestand valt dus van ellende uit elkaar.

Kan iemand me helpen met het maken van een keuze, ik zie door de bomen het bos niet meer:(

Anserini

Ga ze bekijken in de winkel, wat de instelmogelijkheden zijn en bij welke je het beste gevoel hebt voor de prijs die je kunt missen.  *)

Joris

Ik zou gewoon lekker alles DW nemen, maar met een S2000 kan je ook niet fout gaan.

stick tight

Ik zou voor de 9300 gaan. Sowieso omdat je alles al van DW hebt dus je blijkbaar veel vertrouwen hebt in dat merk. En de instelmogelijkheden zijn het meest uitgebreid bij die 9000 serie. Bij snarestands is een traploos verstelbaar systeem wel zo handig.

animal

Het mooie van Pearl's S2000 snarestand is, is dat je de basket qua afmetingen kunt aanpassen op de diameter van de snare, dat heeft me al eens erg goed geholpen bij het gebruik van een kleine side-snare. Het prijsverschil met de DW9300 is klein, als je (bijna) alle hardware van DW heb, zou ik, ondanks het bovenstaande (en als je de beschreven functionaliteit niet echt nodig hebt) toch voor de DW gaan.

Omhoog