Millenium MPS-1000 (acoustisch uiterlijk)

Gestart door Daniel_Skoffa, sep 24, 2021, 11:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Daniel_Skoffa

Opzich een goede ontwikkeling. Ik vind het niet eens een hele slechte kit. Wellicht is het een goede optie om de kit zonder module te kunnen kopen. Triggering lijkt best okay te zijn.


https://www.thomann.de/ie/millenium_mps_1000_e_drum_set.htm

https://m.youtube.com/watch?v=CzCM9YjNr6g

Hammar

Dat ziet er op het eerste gezicht leuk uit. De geluiden zuigen big time natuurlijk. Alle waarde naar zijn geld, er zal best wel iets aan mankeren qua stabiliteit.
Maar om softwaredrums te triggeren, waarom niet en betaalbaar.
Hij zegt ook dat je eigen samples kan importeren, dat is een groot voordeel.



Wichert

Ik zou er bijna mijn Yamaha- kit voor inruilen. Maar ik ben bang, dat ik er dan ook kwaliteit voor inlever.

67Deadman

Ziet er gelikt uit. Das zeker

alhambra

#4
sep 26, 2021, 11:55 Last Edit: sep 26, 2021, 11:57 by alhambra
Eerlijk is eerlijk het ziet er best mooi uit, maar kwaliteit ?????

Voor een 300 euro koop je een 5 tal prima inbouwtriggers (jobeky ofzo) en kan je elke akoestisch kit ombouwen,

Ik heb gewoon onderstaande ongebouwd naar elektronisch, en dan de ondervellen vervangen voor bovenvellen.
Zo heb ik een mooie elektronisch kit en in geval van nood draai ik de ketels om en heb ik nog best een heel behoorlijk akoestische kit. Echter alleen voor noodgevallen als b.v. de module kapot zou gaan. Nou ja eigenlijk als er 2 kapot gaan want ik heb een reserve. daarnaast een setje bekkens en een 4 tal microfoons en ik kan altijd alle kanten op.

O en niet geheelonbelangrijk, compact. Ik moet drums meenemen en een complete p.a. en nog wat licht.




Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

#5
sep 26, 2021, 14:14 Last Edit: sep 26, 2021, 14:16 by animal
Of je koopt deze (bij mij).  :Y

Triggers - één Jobeky's Adjustable Internal trigger system of Triggera side triggers - kan ik, indien gewenst, meeleveren.  :Y



Ik ben bereikbaar d.m.v. een PB .


Daniel_Skoffa

Of je koopt deze (bij mij).  :Y

Triggers - één Jobeky's Adjustable Internal trigger system of Triggera side triggers - kan ik, indien gewenst, meeleveren.  :Y



Ik ben bereikbaar d.m.v. een PB .


Iets voor Otje zag ik in een ander topic!

Otje

"Iets voor Otje zag ik in een ander topic" !

  :? ooh.... is dat zo? Kvind 't best. Ik kan h'm alleen niet meer kwijt, mijn huiskamer staat vol. Keb zelfs een deel van mijn drumkit te koop aangeboden. De topic ligt nog ter goedkeuring bij de moderator van dit forum. Het zal vandaag of morgen toch wel verschijnen.., mag ik hopen.

Iig geval bedankt voor het kattebelletje Daniél.

Daniel_Skoffa

Haha ja, op basis van dit topic (1e post).

http://drum-forum.nl/index.php?topic=4903.0

robby7266

Haa,

Vorige week geheel onverwacht deze set met ups thuis gekregen.
Na een altijd op een td20 te hebben gespeeld en die verkocht(waar ik nu nog spijt van heb).
Daarna een Alessis Strike Pro gekocht waar ik heel snel afscheid van heb genomen zonder spijt.
Vorig jaar zelf een accoustische set omgebouwd met Roland triggers en een td12 module die ik overigens nog heb was ik toch heel benieuwd hoe zoiets zou klinken en voelen.
Een paar maanden geleden besteld en vrijdag stond hij geheel onverwacht in de kiet????.
En om maar meteen heel eerlijk te zijn....nee, het is geen Roland.
Maar voor 1000 piek kan dat ook niet laten we gewoon heel eerlijk zijn.
Maar voor 1000 piek krijg je wel een complete set met echt goede looks.
De hardware die erbij zit is gewoon 10 keer niks als je de betere merken gewend bent maar voelt niet verkeerd aan.
De cymbalstands zijn goed en is niks mis mee.
De hihat en het kickpedaal kun je beter niet uitpakken want dat is echt niks.
De ketels zijn van een superlicht materiaal gemaakt en voelen goed aan.
Ze hoeven ook niet zwaar te zijn want ze hoeven geen geluid te produceren.
Op de bassdrum na zijn ze allemaal dubbel getriggerd.
De cymbals voelen wel goed en zijn van een goede kwaliteit.
In ieder geval voelen ze beter aan dan die van de Strike Pro.
De ride is tripple triggert de overige dual.
De module is wel een leuk ding.
Alleen het volume niveau is belabbert.
Ik heb m doorversterkt op een versterkt mengpaneel....probleem opgelost.
Heb nog niet echt de tijd gehad om hem echt 100% uit te testen maar de drumkits die voorhanden zijn zijn gewoon echt goed.
Ik heb het hele spul zo uit de doos aangesloten zonder de instellingen te veranderen en alles doet zijn werk.
Volgende week heb ik vakantie en neem ik hem eens echt onder handen.
Maar ik vind hem nu al beter dan de Strike Pro die toendertijd ruim 1600 ballen duurder was.
Voor 1000 piek zet Millinium hier een prima set neer geen twijfel mogelijk.....
Word vervolgd.

Cookie

Robby, heb je al wat getest?
Ik zit er nml over te denken om de MPS1000 er bij te kopen om zo thuis wat te kunnen spelen. Maar ook om hem bij kleine gigs mee te kunnen nemen.
Dank vast!
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Omhoog