Pearl Redline Eliminator ombouwen

Gestart door Dreamdrummer, aug 31, 2021, 10:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer

Ik had het plan om mijn Pearl Redline Eliminators om te bouwen naar direct drive.
Tot 2 jaar geleden had ik een Demon Drive in mijn bezit, maar om de een of andere stomme reden, besloot ik deze te verkopen voor een Eliminator. Er is helemaal niets mis met de Eliminator maar ik mis gewoon het directe gevoel van de Demon Drive.
Mn budget was ook niet mega, dus besloot ik de Direct Links (DRL-300TSA) op de kop te tikken.

Ik verwijderde de originele cams en installeerde de Direct Link, paste allemaal netjes.
Maar, in plaats van het fijne, directe gevoel, voelde het juist veel zwaarder dan met de belt drive.
Hoe verder de klopper naar het vel ging, hoe meer kracht het kostte, alsof de veren een stuk strakker stonden. (wat niet het geval was)
Ik had daarvoor alle lagers gesmeerd, dus die waren zo soepel als wat.
Ondanks dat, voelde het absoluut niet als de Demon Drive.
Ik ben me ervan bewust dat dit geen Demon Drive is, maar ik vond het vreemd dat dit zo anders voelde, ondanks dat alle instellingen hetzelfde waren.
Behoorlijke tegenvaller, dus ik heb de belts er weer opgezet en het voelde weer soepel en licht. (hoe dan 8)7 )
Ik heb alle 3 de posities van de Powershifter getest. Maakte geen verschil.

Heeft iemand tips of tricks hierover?

(Ik ben al aan het sparen voor een DemonDrive hoor...:-P)




Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

sixtiek

Maar, in plaats van het fijne, directe gevoel, voelde het juist veel zwaarder
Misschien heeft dat blik Leffe er iets mee te maken  :+ ?

Dreamdrummer

Misschien heeft dat blik Leffe er iets mee te maken  :+ ?
hahahahaha ;-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Hammar

Klopperstand te veel naar achteren geplaatst waardoor je het pedaal dieper moet intrappen??

Dreamdrummer

Klopperstand te veel naar achteren geplaatst waardoor je het pedaal dieper moet intrappen??
Daar zit het hem ook niet in. Die afstand is nagenoeg gelijk.
Want het zware gevoel begint gelijk al meteen bij het intrappen.

Ik heb het vermoeden dat het in de positie van de footboard zit.
Deze zou waarschijnlijk verder naar achter moeten, maar dat gaat dus niet. (Loangboard van ACD)

Wellicht een optie om de originele Pearl footboards er weer op te zetten, omdat deze korter zijn...
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog