RTOM Black Hole Mesh Practice Pads (Volume demping voor Akoestische drummers)

Gestart door Technobeat, aug 26, 2018, 20:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

aug 26, 2018, 20:25 Last Edit: aug 26, 2018, 20:29 by Technobeat
Voor mijzelf iets nieuws maar het is al even op de markt ( 2017 ) .
Speciale pads voor volume reductie maar mét behoud van feel en lichte akoestische klanken .

https://www.thomann.de/nl/rtom_oefen_kussentjes.html

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#1
aug 27, 2018, 09:38 Last Edit: aug 27, 2018, 09:40 by drfill
ik zou die een keer moeten proberen, ben wel benieuwd hoe de rebound is..
het lijkt beter als 'sound off' rubber..  maar ik heb ze ook vaker in de b-stock gezien..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hammar

De rebound op gaasvellen is toch wezenlijk anders dan gewone vellen.

Joris

Ja helaas wel, anders had ik al lang een E kit gehad.

animal

Dat hangt er vanaf, de real feel mesh heads van drum-tec benaderen m.i. behoorlijk het authentieke speelgevoel, de naam is wat mij betreft dus goed gekozen  :Y 

drfill

met 13" real feel en een moongel pad (zie post 1 in rtom rijtje)  kom je thuis een aardig eind, vind ik..
nog steeds benieuwd naar deze vellen,  maar daar hoor je 'ham and eggs' meer van ..  (dw/ remo)
http://drummerszone.media/news/2018/new-dwe-electronic-drums-by-drum-workshop-and-gewa-music-13656-8-20180411213615.jpg
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

Nogmaals een video van deze RTOM-heads , ook de cymbals zijn hier voorzien van demping pads , maar die klinken mijns inziens als een stel koekblikken :/  .

   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#7
aug 27, 2018, 20:44 Last Edit: aug 27, 2018, 20:48 by drfill
lol..  hij heeft z'n microfoons aanstaan ..  niet echt 'realistisch'  .. check rob brown z'n video maar ..
(die is er wel over te spreken .. trouwens)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Dan heb ik liever mijn e-kit op de kamer staan. Is n beter geluid om te oefenen dan acoustisch met deze black holes.
Voor een keer oke maar als je daar vaker op oefenent kan ik me voorstellen dit dit geluid je tegen gaat staan.
There is no music without jazz

djska

Dat hangt er vanaf, de real feel mesh heads van drum-tec benaderen m.i. behoorlijk het authentieke speelgevoel, de naam is wat mij betreft dus goed gekozen  :Y 
Zeker, 13" real feel komt behoorlijk close, gebruik ook geen aparte practice pad meer, maar doe dat gewoon op de snare.

Jazz

Dat werkt toch prima ?
There is no music without jazz

Omhoog