Pearl eMerge

Gestart door animal, mei 04, 2018, 11:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Afgaande op de niet al te beste sounds ..... blijft het voor vele bij kijken :/  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal


drfill

kon hem nog niet..  nu wel..
zijn instructies waren "please show emerge does not machine gun'  en "kill them' ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Paul

Dat klinkt indrukwekkend "echt"! De set is zelfs redelijk goed afgestemd op de muzieksoort. Dat is meestal één van de dingen die mij stoort bij e-drums, dat de variatie tussen de kits minder groot is dan hoe ik zou stemmen voor verschillende stijlen (ik ben dan ook een kritische, conservatieve a-drummer ;) ).

Maar.. ben ik de enige die een soort plastic geluid hoort in de aanslag?

animal

Ik hoor ook wel 'iets' vreemds, zou zo maar overspraak (het slaan op de pad's) in de mic's van de akoestische instrumenten kunnen zijn.

Verder vind ik het jammer dat in de demo niet de extra geluidsmogelijkheden van de 'Wave Trigger Technology' wordt gedemonstreerd, de technologie die juist verantwoordelijk zou kunnen zijn/is voor een veel meer akoestische feel. 

Technobeat

#30
nov 15, 2018, 18:23 Last Edit: nov 16, 2018, 08:33 by Paul
Het drumgeluid klinkt alsof hij in een tunnel zit te spelen 8)7  .
Denk dat de sounds rechtstreeks in een goede koptelefoon nóg beter klinken .
Is de module trouwens een soort van afgeslankte Mimic Pro of ...... ?
En ik moet zeggen : Deze ' kleine broer van ' klinkt erg goed zo op het eerste gehoor .
En als hij minder dan de helft van de big boy zou gaan kosten zou dat interessant kunnen zijn voor E-drummers met een minder budget .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Op welke 'kleine broer' doel je en wat is de reden dat je zoveel ruimte onder je reactie open laat, of wilde je nog iets plaatsen??

Technobeat

ik doelde op de module van de Pearl eMerge als kleine broer van de Pearl Mimic Pro ( grote broer ) .

En ja waarom zoveel ruimte onder de tekst .... geen idee hoe dat gekomen is eigenlijk .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

het is eigenlijk geen 'mini mimic'  (ook al was Lamas' demo gebaseerd op drum sounds)
https://youtu.be/ajWTcpqyNaM
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Hoor ik dat nou goed , wordt de eMerge pas met of na de summer Namm 2019 leverbaar ?
En ook dan pas krijgen we de adviesprijzen van de complete kit en de losse module te horen :/  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Nee hoor, bij Bax-shop over 8 weken leverbaar  :') https://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=emerge

kaboemba

En sinds wanneer is baxshop eerlijk ?

animal

Zie emoji

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat

Nee hoor, bij Bax-shop over 8 weken leverbaar  :') https://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=emerge
Voor die paar honderd euro meer zou ik ( als naar een complete set op zoek was ) meteen die met de dikke bassdrum nemen , toont veel vetter :Y  .
Een losse eMerge module nog niet leverbaar .

En over de Mimic Pro zullen we het maar helemaal niet meer hebben ......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

#40
jan 24, 2019, 14:23 Last Edit: jan 24, 2019, 14:29 by animal
Wat zal ik er van zeggen..................... hij doet het.
Misschien is het de keuze voor de 'instelling' 'modern#2', maar overtuigen doet het me nog niet.  :N



Juist vanwege de korg wave-trigger technologie had ik eerder gekozen voor een jazz drummer of zo.

Robert-Jan

Meine gute..wat gaat er hier allemaal mis...?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Oh man.. Ik heb ooit een Yamaha DTXplorer gehad, dat klonk ongeveer net zo goed. :N

drfill

er staan nu ook een boel japanners op dat emerge kanaal met weinig drumgevoel,
dan kunnen ze beter Fuyu wat in laten spelen..  (imo)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

In een (dik) half jaar kan er veel veranderen.
De emerge is eigenlijk een heel leuke set geworden met mooie features, welke? dat zie je in de demo  :Y .


Robert-Jan

Het is echt stukken beter als je het naast de vorige videos zet.
Ik ben alleen bang dat met dit prijskaartje het dezelfde kant opgaat als de voorganger.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Vanavond heb ik bijna alle demo video`s van deze verbeterde eMerge bekeken en echt goed beluisterd .
Maar ook al zou de module los verkrijgbaar zijn wordt hij niet aan mijn set gekoppeld .
Misschien kort door de bocht maar het is een soort van super Roland module , met veel andere sounds die je toch nooit ( of niet veel ) gaat gebruiken .
Dan zou ik toch voor de Mimic Pro gaan , is duidelijk een ( paar ) klasse beter  .
Wellicht zijn , of mag je , de twee modules niet met elkaar (te) vergelijken maar qua sounds wint voor mijzelf de Mimic Pro , en dan heb ik de meerprijs er zeker voor over .
 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog