Show je kit.

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jelle


photobucket e.d. zijn ook beetje brakke hosts...

tinypic.com was lange tijd goed, maar die begint ook al langzaam terug te lopen

Ik vind Gmail ideaal. 7.6 GB ruimte en je hebt geen extra account nodig voor je foto's.
Leuk om alle kitjes hier weer even voorbij zien te komen trouwens!  :)

Nickvm


photobucket e.d. zijn ook beetje brakke hosts...



Nergens last van met Photobucket, werkt hier prima.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Harre


Nergens last van met Photobucket, werkt hier prima.


Toch zijn het de foto's uit je eerste bericht en onder anderen die van Richard die ik niet kan zien, terwijl dat eerst wel zo was :(
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Anserini


Nergens last van met Photobucket, werkt hier prima.



Misschien staat de foto's bij jou nog in de browser cache?

drum1964


In vergelijking met de performer (heb hem er gelijk even naast gezet) klinkt deze set veel voller, vetter. De bassdrum van de Starclassic bubinga klinkt wat compacter, maar daar heb ik heel bewust voor gekozen toen ik terug ging naar een 22" bassdrum. De performer blijft natuurlijk een hele goede set, maar deze sound spreekt me gewoon nog nét wat meer aan.

Bedankt voor je uitleg en heel veel plezier ermee.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

FoREVer

lekkere kits RTL :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nlz


Nergens last van met Photobucket, werkt hier prima.

Ik heb anders verdacht veel "this image has been moved or deleted" langs zien komen in je posts. Staan ze niet alleen zichtbaar voor andere Foto-emmer gebruikers ofzo?
Ik upload mijn foto's naar imageshack.us wat voor mij ideaal werkt, zet eigenlijk alleen foto's voor hier daar neer, kleine kans dat ik ze verwijder  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Dries

Vooruit dan, daar komen ze:

Pearl Masterworks









shells:

20x18 inch BD, 8 ply (10mm): 6x mahogany + 2x maple, fully rounded bearing edges

10x08 TT, 6 ply (7,5mm): 6x maple, rounded 45° bearing edges
12x09 TT, 6 ply (7,5mm): 6x maple, rounded 45° bearing edges
13x10 TT, 6 ply (7,5mm): 6x maple, rounded 45° bearing edges

15x14 FT, 6 ply (7,5mm): 4x mahogany + 2x maple, fully rounded bearing edges
16x14 FT, 6 ply (7,5mm): 4x mahogany + 2x maple, fully rounded bearing edges

14x05 SD, 6 ply (7,5mm): 4x mahogany + 2x maple, 45° bearing edges

Snaredrums:


Pearl Sensitone Phosphor Bronze 14x6,5''


Pearl Sensitone brass, 14x6,5''


Tama Superstar 14x6,5''


Verder (tevens te koop!):





Tama Rockstar
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

MattHelders

Heerlijk die Pearl Mastworks!

Dit is een van mijn favorieten tot nu toe  8)

Henk76

#134
sep 20, 2011, 11:19 Last Edit: sep 20, 2011, 11:33 by Henk76
M'n eerste kitje ;-)

Yamaha Stage Custom 22"/16"/13"/12", Paiste 2002 hihat, Paiste 3000 20" ride, Paiste 3000 17" power crash. Teveel pannendeksel die laatste, maar er moet wat te zeuren blijven.

Hardware wil ik nog vervangen door origineel Yamaha. Net een CS840 rechte stand op de kop getikt :-) En zo'n Camco-pedaaltje lijkt me ook wel fijn...


repelsteeltje


Vooruit dan, daar komen ze:

Pearl Masterworks

Plaatjes..

Je hebt er mooie spullen tussen zitten Freggle.   :o

paQ





Misschien staat de foto's bij jou nog in de browser cache?


verwacht ook dat ie idd nog in cache staan bij Nick

harmen 18


Staat deze niet ergens te koop?

Hieronder nog steeds mijn kits:

Ludig setje uit 1969 in de maten:
20x16 basdrum
12x8 tom
16x14 floortom
14x5 houten snare



DW Collectors Jazzkit in de maten:
18x14 basdrum
12x8 tom
14x14 floortom
14x5 houten snare
14x6,5 steel snare



Verder nog een samenraapsel van trommels in mijn bezit die het posten niet waard zijn :)



Hoe is het trouwens met die dw van troostwijk is dat nog wat geworden of is hij nog under construction?

rtniels



Hoe is het trouwens met die dw van troostwijk is dat nog wat geworden of is hij nog under construction?


Het zou veel meer gaan kosten dan dat ik ervoor over had om hem opnieuw 100% origineel te krijgen.
Ik heb lang getwijfeld, maar uiteindelijk heb ik hem in dezelfde toestand opnieuw verkocht.
De kleur en het type hardware worden niet meer door DW gemaakt. Ik kon de onderdelen op speciaal verzoek opnieuw laten maken door DW maar het was me te prijzig...

harmen 18

Toch jammer, het leek me wel een leuk kitje.

rtniels

Ik heb 'm verkocht aan een vriend die vlakbij woont, dus ik zal het resultaat wel te zien krijgen. Misschien kan ik wel een foto posten dan. Hij ging er wel geen originele DW onderdelen op plaatsen... jammer

Paul

Had ik ook niet gedaan als de kosten te hoog zijn. Dan maar wat spul van STDrums dat er op lijkt.

Technobeat


Vooruit dan, daar komen ze:

Pearl Masterworks









Twee woorden : Top kit !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Dries


Twee woorden : Top kit !


Hartelijk dank allemaal.

Ik ben de set ''nu'' (lees: de komende tijd) aan het poetsen. Het is ongelofelijk veel werk om alle lugs fatsoenlijk schoon te maken, maar als het eenmaal gedaan is kom ik er niet meer aan met mijn blote handen. Goud is mooi, maar vergt duidelijk meer aandacht dan chrome. Satin chrome en zwarte coating is natuurlijk helemaal ideaal.
Buiten dat ben ik uitermate tevreden over de klank van de set.
Soms denk ik: hmm, wellicht krijgt een volgende kit toch weer een 22'' bassdrum, maar eigenlijk klinkt deze ontzettend vet voor de diameter van ''slechts'' 20''.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick

Soms denk ik: hmm, wellicht krijgt een volgende kit toch weer een 22'' bassdrum, maar eigenlijk klinkt deze ontzettend vet voor de diameter van ''slechts'' 20''.


Ik ga nu juist naar alle waarschijnlijkheid naar een set met 20" bassdrum, mits alles doorgaat en in goede conditie is.

Waar ik het meest benieuwd naar ben ik het verschil in speelgevoel, tussen een 20 en 22 bass.

animal

Het blijft een mooie kit Fregle, goed te lezen dat je er zuinig op bent. V.w.b. onderhoud, hoe zien de floortom brackets er uit??

Dries


Ik ga nu juist naar alle waarschijnlijkheid naar een set met 20" bassdrum, mits alles doorgaat en in goede conditie is.

Waar ik het meest benieuwd naar ben ik het verschil in speelgevoel, tussen een 20 en 22 bass.

Je zult het zelf moeten ondervinden, maar een verschil is er zeker.
De overstap naar een kleinere bassdrum zal in het begin wennen zijn.
Ik vond de kleinere in het begin wat ''nerveus'' spelen. Lastig uit te leggen, een grote bassdrum speelt wat lekkerder ''door''. Absorbeert de klap wat meer (ten koste van rebound) en geeft een dieper en voller geluid.
De velspanning doet ook een hoop.

Ik maakte op mijn 22'' ELX bassdrums gebruik van een vrij hoge velspanning, terwijl ik op de 20'' MW ben overgegaan naar een veel lagere velspanning. Dit kwam de sound ten goede, en compenseerde toevallig ook het speelgevoel voor een deel.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Dries


Het blijft een mooie kit Fregle, goed te lezen dat je er zuinig op bent. V.w.b. onderhoud, hoe zien de floortom brackets er uit??


Je haalt deze aan omdat ze jouw handen in (vrijwel) nieuwstaat hebben verlaten neem ik aan?
Ik ga eventjes kijken, moment.

De 10'' tom is gepoetst, wat een vrij goed resultaat gaf (hoewel de ''corrosie'' door vingerafdrukken niet 100% is weg te krijgen. Jammer, maar de kit is ook niet meer nieuw natuurlijk). Ik overweeg nu om de set trommel voor trommel te ontdoen van alle lugs, zodat ook de onderste ''randjes'' kunnen worden gereinigd.
Een rotklus, maar het is het wel waard (mits het daarna wordt bijgehouden, en contact met handen wordt beperkt).
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Geischa

Waar poets je hem nu mee?

Dries


Waar poets je hem nu mee?


Op advies van de juwelier gebruik ik een vrij fijn zilverpoetsdoekje.
Zij waren bang dat de plating zou verdwijnen door gebruik van andere middeltjes.
Echter, ik heb een heel klein beetje carnubawas-achtig schoonmaakmiddel gebruikt, en dit gaf hetzelfde resultaat als het doekje.
De hardware wordt net wat lichter van kleur, maar ik heb sterk het vermoeden dat dit komt doordat het goud simpelweg weer wordt ontdaan van vettige afdrukken.
Volgensmij heeft het goud er erg weinig onder te lijden.

@Animal:
Ik heb even gekeken, maar het kunstlicht op mijn kamer is te beperkt om een objectief oordeel te vellen. De floortombrackets zijn ook wat dof door vingerafdrukken, maar zien er iets beter uit.
Ik zal het resultaat hier posten wanneer ik alles heb schoongemaakt.
Kan even duren..
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog