Show je kit.

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jake

Die Ludwig is schitterend! Voor je cymbals zou ik gaan voor een setje Oude Zildjian Avedis cymbals.

Dribbel


Ziet er prima uit hoor! Goedkoop en oud is niet per definitie slecht.

Maareh, als je de arm van het microfoonstandaard recht naar beneden richt i.p.v. in een hoek en dan een beetje draait met de poten van het standaard, kan je waarschijnlijk net met de mic bij het gat komen. ;)


misschien is het nog makkelijker om de mic in het gat te leggen, daar kan ie zo te zien prima liggen.
Yamaha recording & sabian

Rick

Mooie sets hoor, Ruben! Goed om te horen dat de supra zo ontzettend bevalt!

Gaaf, die ouwe Ludwig. Zoiets zou ik ooit ook nog wel eens willen hebben!


Voor vintage Zildjians:
http://www.hidehitters.com/shop/cymbals.html

Ruubke

Thanks Rick, en die site staat al bij m'n favorieten!
Even wachten op m'n volgende vakantie (in mei). Kan er intussen weer wat geld binnen stromen  :X


Air Piet

Hier mijn Mapex Saturn in de volgende setup:

Bassdrum: 22 x 20"

Tomtom   :   8 x 7"
Tomtom   :  10 x 8"
Tomtom   :  12 x 9"

Floortom :   14x12"
Floortom :   16x14"

Snaredrum: Mapex Black Panther "Sledgehammer" 14 x 6.5"
Sidesnare  :Mapex  Black Panther Chris Adler Signature 12 x 5.5"









paQ

zelfde setup als Lenny :)
(en de oude va Rick)

Hellwin

Lekker hoor, ik zit toch ook heel erg te denken om mijn 13" erbij te doen........
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Animal baars

Mooi setje hoor! Heb er op m'n trouwdag ook even op mogen spelen en zou er graag eens serieus een paar tikken op geven. Echt een waanzinnig klinkende set!

En die sledgehammer snare heeft echt killer looks!

Air Piet

Dank jullie wel  ;)

Ik moet zeggen(en dat kan aan mijn fotografie "kunsten" liggen), dat de finish in het echt nog een stuk mooier is!  :Y

@ paQ : klopt, alleen mijn bassdrum en floortoms wijken iets af qua maat in vergelijking met die van Rick zijn oude Saturn.

piebe

#934
mrt 06, 2012, 16:51 Last Edit: mrt 06, 2012, 16:52 by piebe
En dit is mijn nieuwste aanwinst, ik ging uit om een Gretsch Catalina Club Jazz, maar het werd de Mapex HZB581S Horizon Big City die ik beter vind klinken. De klein maar fijne kit is gemaakt van birch/basswood.





- Bass Drum: 18 x 14 inch
- Toms: 10 x 8 inch en 12 x 8 inch
- Floor Toms: 14 x 14 inch
- Snare: 5 x 14 inch

Hans

Fijne mapexen heren ! Die Saturn tickles my fancy ;) ik heb er nog nooit één gehoord.

ddrsonor


Hier mijn Mapex Saturn in de volgende setup:

Bassdrum: 22 x 20"

Tomtom   :   8 x 7"
Tomtom   :  10 x 8"
Tomtom   :  12 x 9"

Floortom :   14x12"
Floortom :   16x14"

Snaredrum: Mapex Black Panther "Sledgehammer" 14 x 6.5"
Sidesnare  :Mapex  Black Panther Chris Adler Signature 12 x 5.5"




Mooi!

Fibesman

Mooie Ludwig! Als je de vellen van de ketels haalt staan er met een beetje mazzel datumstempels binnenin de ketels. Goed kijken want soms zijn ze vervaagd. Ook nooit schoonmaken van binnen want dan veeg je ze zo weg. Voor daten met serienummers en vintage standaards en pedalen contact Winnie van www.hidehitters.com



Ludwig Vintage Super Classic:


De Tama heb ik vandaag uitgebreid met wat effectbekkens, alles is nu van Alchemy (by Istanbul Agop).
Aan mn equipment kan het in ieder geval niet liggen!

De Ludwig is een vintage project.
Ik vermoed dat de set uit de late '65s of vroege '66s komt, gezien de serienummers. Ik weet bijna zeker dat de tom oorspronkelijk niet bij deze set hoort (zie de plek van de demper en de plek van de keystone badge), misschien dat iemand er meer verstand van heeft dan ik.
Ik ben op zoek naar een cymbalset (crash-ride, crash & hihat van Zildjian of Istanbul pre-split) en een cymbalstand (Ludwig (flatbase)) uit de jaren '60 of '70.

Vandaag de Ludwig voorzien van een Remo Fiberskyn met ludwig logo.
Ik heb gelijk wat Remo Renaissance vellen besteld om de set compleet te maken.

De snare bij m'n Tama is een Ludwig Blue Olive Supra-phonic uit 1970, wat een beauty!
(Rick, ze is geweldig!)

Ruubke

Klopt. Maar mijn ketels zijn ooit schoongemaakt van binnen.
Maar alleen op de snare is het nog een soort van leesbaar. Ik geloof dat er 1966 staat.

Na even goed geïnspecteerd te hebben, meteen vastgesteld dat ik, bij het vervangen van mn bassdrumvel, de binnenkant van m'n bassdrum schoon moet maken. Gewoon vies van binnen.

rammerdebam

#939
mrt 09, 2012, 14:24 Last Edit: mrt 09, 2012, 14:27 by rammerdebam

Nope, is wel degelijk de mijne :-) in burnt orange glass.




Kijk, hier een plaatje van mijn Base.
Deze is in Champagne Glass, ..... lijkt erg veel op de jouwe.
( foto van mijn telefoon, daardoor iets te donker  :/


groeten !!
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Sticks

Ziet er goed uit en die foto is toch niet echt zo donker? ;) Lijkt een beetje op die van mij zo eigenlijk. Die van mij is net iets donkerder denk ik. Heb nu geen foto op mijn pc maar zal binnenkort ook eens een foto uploaden.

Rick

Mijn werkstation voor vanavond:


harmen 18

Wat voor drumkit zien we?

Ziet er leuk uit, alleen niet zo mijn kleur.

repelsteeltje

Mapex pro-m, blue ice?  :w

Hans

Ah, je 12" china al mee zie ik ;) mooie set.

Animal baars


Mapex pro-m, blue ice?  :w


Een Mapex Saturn toch?

Sticks

Ziet er goed uit. Lijkt me toch meer een pro-m Blue Ice.

rtniels

Welke cymbals heb je daar gestackt naast je hihat?

Air Piet


Een Mapex Saturn toch?


Ja jij bedoeld de "Twilight Stardust'' .

Maar ik geloof dat dit inderdaad een Pro-M is.

Rick

Alleen de bekkens snare en kickpedaal zijn van mij. De kit.is inderdaad een Mapex Pro-M. Lekker setje, klinkt erg goed uitversterkt.

De stack is een 12" diril thin aggressive series china, met daarop een 10" byzance dark splash. Klinkt erg lekker.

Verder 16" hihats, 18, 19" crashes, 22" ride, en een 8" splash op de linker crash, en een 6" diril bell op de rechter crash.

Heerlijk setje zo. Had er nog over getwijfeld mn 18" china ook mee te nemen, maar dan is mijn bekkentas weer zo zwaar.... Hehe

Omhoog