Show je kit.

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Rick


Hoe bevallen die pedalen?


Ik vind ze geweldig. Heel licht, heel direct, maar je blijft er controle over houden. Ze lopen niet weg, en voelen ook niet als drilpudding onder je voeten. he blijft de power van de impact van je beater voelen, en alles wat je speelt is heel precies te timen vanwege het direct-drive systeem.

Erik

Wow. Impressive kit. Hoe klinkt ie? Kun je misschien binnenkort eens wat opnames maken en die met ons delen. Ik ben erg benieuwd.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

chico

De set klinkt klinkt erg goed, heb nou een 32Gb SDHC kaart erin dus ik kan best veel kits samenstellen.
Ik zal proberen eens wat filmpjes te gaan maken binnenkort.

Hans


Jaaa! Weer een nieuwe trommel erbij! :D

Tijd om weer een nieuwe slecht belichte mobi-foto met uiteraard slechte kwaliteit te posten!  *O*




Brady Jarrah-ply (20x18, 12x9, 16x16)
Ludwig 14x6.5 Black Beauty  O+
Meinl Byzance Traditional 14" Medium HiHats
Meinl Byzance Traditional 16" Thin Crash
Meinl Byzance Jazz 18" Medium Thin Crash
Meinl Byzance Vintage 22" Sand Ride
Meinl Byzance Dark 18" China
Meinl Byzance Dark 8" Splash
Custom Diril 6" "Raw Bell" Ice Bell

Hardware heb ik geen zin in om uit te typen  *O*


Ziet er zelfs op een k#t foto nog fijn uit. Ik heb nog nooit een Brady gehoord maar hij ziet er lekker dik uit.

NathanR

#729
jan 22, 2012, 12:33 Last Edit: jan 22, 2012, 13:38 by NathanReinds
Hier nog een foto van mijn drumstel :)



Cymbals:
14'' Sabian AAX Studio Crash
16'' Sabian AAX Studio Crash
20'' Wuhan China
20'' Sabian AA Rock Ride
14'' Zildjian A Quick Beat Hihats

Nog een keer een mooie 18'' crash erbij, en een mooie houten snare, en ik ben tevreden :) (voor even waarschijnlijk ;) )

harmen 18

misschien een stomme vraag maar ik zie geen foto?

NathanR

Haha, die was ik vergeten er nog bij te doen ;)
Staat er nu bij!

marnixkwd

Stoot je je hoofd niet als je wakker wordt? :F

NathanR

Er slaapt niemand op die kamer ;)

Rick

Is het contrast tussen 14, 16" crashes en een 20" china niet erg groot?

Leuk setje hoor! Lekkere setup, ik speel op net zoiets!

NathanR

Nee valt best mee vind ik :)
Maar, ik gebruik de ride ook best vaak om op te crashen, en dan is er wel een redelijk groot contrast tussen de 20'' ride en de 14'' + 16'', daarom dat ik er nog een 18'' bij wil :)

Paul


Maar, ik gebruik de ride ook best vaak om op te crashen, en dan is er wel een redelijk groot contrast tussen de 20'' ride en de 14'' + 16'', daarom dat ik er nog een 18'' bij wil :)

Niet zo gek, een 14" 'crash' is niets meer dan een splash met grootheidswaan :X
Prima setje verder en je hebt het begrepen: investeer eerst in goede bekkens en snare, dan de rest (niet dat er iets mis is met die Pearl ;) ).
Hangt de ride alleen niet erg hoog wanneer je 'm als ride wilt gebruiken?

NathanR

Precies, dat is ook het geval :)
Pearl Forum is inderdaad niet top spul, maar ik ben erg blij met deze kit, en vind dat er een heerlijke sound uit te halen is :)
Ik gebruik mijn ride eigenlijk niet zoveel als ride, maar als ik heb zo gebruik dan kom ik er wel bij.. :)
Investeren in snare moet nog gebeuren.. maar eerst cymbals en hardware afronden :)

Paul

Wat is er mis met je hardware? Ik zie zo snel geen gare stands en ik spot een Iron Cobra basspedaal. Lijkt me prima hoor!

NathanR

De hihat moet vervangen worden, (enkelbenig, loopt wat stroef..) het bassdrum pedaal is helaas geen Iron Cobra.. maar een Ludwig.. :P Dus die moet nog vervangen worden (twin of enkel) En de voorste stand waar de china op zit wil ik nog vervangen voor een dubbelbenige :)


Paul

Dubbelbenig is niet per definitie beter, zeker niet als er maar één of twee bekkens/toms aan hangen. Het enige wat het je oplevert is extra gewicht om te sjouwen. (persoonlijk vind ik enkelbenig er ook mooier uitzien, minder poespas).
Pedaal idem; als het soepel op en neer gaat is het goed. Van een Iron Cobra ga je niet ineens beter spelen.

Van het geld voor nieuwe standaards en pedaal kan je een leuke snare kopen. En geloof me, daar ga je veel meer plezier aan beleven. ;)

chico

#741
jan 22, 2012, 19:42 Last Edit: jan 22, 2012, 19:45 by chico

Wow. Impressive kit. Hoe klinkt ie? Kun je misschien binnenkort eens wat opnames maken en die met ons delen. Ik ben erg benieuwd.


hier alvast een goed voorbeeld op youtube, 2box drumit 5 in aktie:
http://www.youtube.com/watch?v=WhldgMtW8Iw

NathanR

Zit zeker wat in Paul, alleen moet dat pedaal ook wel echt vervangen worden... en wil toch wel graag een twinpedaal :)

Geert Samuel




Zo! Gister voor het eerst in een hele lange tijd de tijd gehad om lekker met mijn drumkitje bezig te zijn. Alles opnieuw afstellen qua hoogtes en bespeelbaarheid. Uiteindelijk betekende dit dat er een ride uit mijn setup is verdwenen.


En eeeeeindelijk ruimte voor die 8" ;)..

Nog een oude setup, en vel van m'n oude band erop. But let's share it anyway.


animal

Wat een mooie kit en een prachtige drumruimte, om jaloers op te worden. :Y

Hans

Lijkt we een museumstuk zo :) Super mooie foto

ArcticLight

Waauw! Mooi groen is niet lelijk! Mooie kit inderdaad. :Y

Geert Samuel

#747
jan 23, 2012, 15:03 Last Edit: jan 23, 2012, 15:05 by Geert Samuel
Allen bedankt.

Kit is een MMX uit 2004, alweer 8 jaar oud..jeetje wat vliegt de tijd! Maar met goed onderhoud blijft hij gewoon mooi!


Wat een mooie kit en een prachtige drumruimte, om jaloers op te worden. :Y


Al jaren in de planning, en nu eindelijk volbracht! Heb een eigen studio(tje) gebouwd.
Machiel is al langs geweest om een dagje te knallen in de ruimte.

Als er interesse is kan ik wel in een aparte topic m'n dagboek posten. Alle foto's en beschrijvingen van de bouw erbij.

Machiel

Hey geert! WELKOOOOOOOOOOOOOM
Neem mij vooral niet te serieus.

rammerdebam


En eeeeeindelijk ruimte voor die 8" ;)..

Nog een oude setup, en vel van m'n oude band erop. But let's share it anyway.




precies :  groen is goed te doen  *O*
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Omhoog