Show je kit.

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

musiqman

Of alleen al het feit dat de band al aan de bar hangt te relaxen (al dan niet met vrouwelijk schoon) en jij nog bezig bent af te breken...

Robert-Jan

Oh dat is met een rack dus niet anders..   :+
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Weer FF on topic dan maar  :w

Hier mijn huidige kits :



Mijn Adams 8000, silver sparkle. 20, 10, 12 (niet op de foto) en 14. Lekker strak getuned, voor het subtielere werk.



Yamaha Recording Custom + een Pearl Custom Z floor. 22, 8, 10, 12, 14 en dus een Custom Z 16x16 floor. Voor het vlam werk.

paQ

mooi mooi :)

FoREVer

mooi hoor, klinkt de FT lekker?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hans

Die floor tom is een BOM. Als ik er nu op sla en dan boodschappen ga doen, bromt hij nog als ik thuis kom :)

Rick

Mooie Dirils ook!

NathanR

Die hihat ziet er vrij groot uit, wat is het? 15''? 16''?

Harre


Gewoon alles goed voorbereiden. Dna kan zelfs een mega dikke kit in 10 minuten worden opgebouwd met micing en alles.

Ik heb het zelf vaak genoeg meegemaakt dat je maar 15 minuten ombouwtijd hebt en dat er nog een kit op het podium staat. Gewoon vaak doen en je kit binnestebuiten kennen en dan kan het allemaal

Maar dan heb je het meer over 'voorbereiden' en staat alles dus min of meer al in elkaar. Als je alles vanuit de koffer op moet bouwen ga je dat nooit in 10 minuten redden met een dikke kit.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Paul


Maar dan heb je het meer over 'voorbereiden' en staat alles dus min of meer al in elkaar. Als je alles vanuit de koffer op moet bouwen ga je dat nooit in 10 minuten redden met een dikke kit.

Dat lukt mij met een 4-delige set met maar twee bekkens ook nauwelijks tot niet, als alles nog in de hoezen en tassen zit. Als je set slim is opgebouwd en er naast het podium ruimte is om je set alvast in delen op te bouwen, is het tijdsverschil tussen niet zo groot is mijn ervaring. Tenzij je natuurlijk 10-delige dubbelbass sets met 10 bekkens hebt.

harmen 18

Mooi Hans.

(waar zijn de sennheisers gebleven?)

Blijft "de grip coat" een beetje op die stokken zitten? Ik had namelijk al eens zildjian stokken (ja, ook die maken stokken) met zo'n coat maar dat viel er na een paar keer in een stokkentas af.

Hans

#861
feb 13, 2012, 22:16 Last Edit: feb 13, 2012, 22:20 by Hans
@nathan : diril special hihat, gewoon 14", die snare is 13" dus lijken die hats wellicht groter.

@harmen : ik heb maar 3 sennheisers en 5 toms... Dus dan maar de akg-tjes erop. De grip op die stokken blijft prima zitten. Ik was eerst wat sceptisch, maar ben helemaal om.

NathanR

Ah vandaar :)

groovemaker


Mooie Dirils ook!


Dirils?   wat is dat ?
If it's too Loud you're too old!


CRB

Enkele weken geleden CD opname gehad met m'n band.

Specs:

DW Collectors 22x20 BD
Ludwig Centennial Maple 12x9 T, 14x14 en 16x14FT
Gretsch crystaltone black chrome 14x5



rammerdebam

Hey, mijn Basedrum gejat  ;)
Die Base die klinkt als een klok, ik spreek uit ervaring.
Zo te zien net als de mijne in Chapagne Glass,toch ?
Mag ik vragen waarom de rest niet van DW is ?
Heb je daar en speciale reden voor  :?

groeten !
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

CRB

#867
feb 15, 2012, 09:17 Last Edit: feb 15, 2012, 09:26 by CRB
Nope, is wel degelijk de mijne :-) in burnt orange glass.

De reden voor de mix is de super vette klank van de DW bassdrum en de mooie zingende vintage klank van de ludwig toms. Getting the best out everything :-)

rammerdebam

#868
feb 15, 2012, 10:16 Last Edit: feb 15, 2012, 14:28 by rammerdebam

Nope, is wel degelijk de mijne :-) in burnt orange glass.

De reden voor de mix is de super vette klank van de DW bassdrum en de mooie zingende vintage klank van de ludwig toms. Getting the best out everything :-)


Aaaaha, nu wordt het duidelijk  ;)
Coole kleur trouwens dat burnt orange glass. ( lijkt veel op mijne )
Ben wel benieuwd naar wat opnames van jou combi.
Zie je kans ergens wat te posten ??

groeten !
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

maurikderoo

#869
feb 15, 2012, 23:26 Last Edit: feb 15, 2012, 23:28 by maurikderoo
Pearl 50th anniversary Wine Red met 70's Ludwig Supraphonic Ludalloy LM402 :) Bekkens lagen nog ergens anders, dit is mijn 'tweede' set.  :P






Maverickje



Ludwig classic maple set Silver Sparkle
Met 5 toms, maar 3 op dit moment in gebruik.
Met Istanbul Samatya Cymbal set.
Snare is van Doppler Drums, deze wordt binnenkort vervangen door een Mapex Black Panther.

Rick

Mooie sets hoor, de twee hier boven. Ik begin een beetje een zwak te krijgen voor Ludwig!

Erik




Ludwig classic maple set Silver Sparkle
Met 5 toms, maar 3 op dit moment in gebruik.
Met Istanbul Samatya Cymbal set.
Snare is van Doppler Drums, deze wordt binnenkort vervangen door een Mapex Black Panther.


Landgraaf, Oefenbunker?
Voor de rest mooie kit, ben niet zo'n fan van sparkle, maar in het zilver en zwarte vellen werkt het goed!
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Maverickje


Landgraaf, Oefenbunker?
Voor de rest mooie kit, ben niet zo'n fan van sparkle, maar in het zilver en zwarte vellen werkt het goed!

Ja klopt helemaal!
Je komt ook uit de buurt dan neem ik aan?

CRB


Aaaaha, nu wordt het duidelijk  ;)
Coole kleur trouwens dat burnt orange glass. ( lijkt veel op mijne )
Ben wel benieuwd naar wat opnames van jou combi.
Zie je kans ergens wat te posten ??

groeten !


We zijn bezig aan de instrumentale mix. Ook nog wat stemmen opnemen. Het zal nog wel enkele weken duren.

Omhoog